2015-05-25, 15:36
Medlem
Epicediums avatar
Fan vilken otur vissa verkar ha, jag ligger på ganska låg rank hittills men jag har ofta bra och koordinerade lag. Förlorar gör man förstås ibland ändå, men majoriteten har jag vunnit. Vet hur jävla frustrerande det kan vara när man väl får ett sådant där skitlag så alla sympatier till er.
Citera
2015-05-25, 15:59
Medlem
leathur_ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epicedium
Fan vilken otur vissa verkar ha, jag ligger på ganska låg rank hittills men jag har ofta bra och koordinerade lag. Förlorar gör man förstås ibland ändå, men majoriteten har jag vunnit. Vet hur jävla frustrerande det kan vara när man väl får ett sådant där skitlag så alla sympatier till er.

Det märkliga är att jag tycker att det blivit värre på rank 25+ än tidigare.
Citera
2015-05-25, 17:07
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maurodax
1. Beror på heron, Brightwing kan lätt sola själva, dels tack vare passiv heal/polymorph och Z, men t ex Uther vill du helst ha med någon annan, visst han är bra solo men bättre med någon annan då han har burst heal och stun. Just my opinion, take it for what it's worth.

2. Detta finns det tyvärr ingen bot på, du spelar med dåliga spelare. Om dem inte kan inse att springa in 1 mot 5 så finns det inte mycket du kan göra förutom att försöka förklara utan att rage'a, dock har jag väll fått intrycket att du inte brukar rage'a mycket.

3. Lite samma som Nr2, men fortsätt tryck V för retreat pings, den kan hjälpa, har hjälpt mig i ett par games både då jag har over extendat och när teammates har gjort det.

4. Både i Mines och i Curse så är objectives mindre viktigare än t ex Sky Temple, Mines för att banan är liten och hinner du och ditt lag norpa mercs och kanske ta första basen på den lane eran golem går på så kan det vara bra. Och för Curse så är cursen rätt skräp, den hjälper lite grann men en boss är mer till nytta än cursen, dock bör man nästan alltid fightas över objectives oavsett bana.

5. En Nova som gör som den du beskriver är bara kass... där finns det inget att göra. Men tanks som soloar kan funka med ETC (Stage Dive ultin), dock inte många andra.

6. Ett ord: Ryssar.

Men som sagt, jag är långt ifrån proffs, har precis kravlat mig förbi 30 i rankat (har iof inte lirat många rankade matcher), men det är vad jag har snappat upp och går efter tills någon motbevisar mig (med fakta )

Så ta mina ord med en nypa salt.

Så ditt slutgiltiga svar är att jag är en noob som ljuger eftersom jag inte har samma erfarenheter som dig?

Tänkte ge dig en chans men det är uppenbart nu att du som någon tidigare nämnde, är ett troll.
Citera
2015-05-25, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Så ditt slutgiltiga svar är att jag är en noob som ljuger eftersom jag inte har samma erfarenheter som dig?

Tänkte ge dig en chans men det är uppenbart nu att du som någon tidigare nämnde, är ett troll.

Ja, jag är trollet här. Du vägrar ju inse att du inte kan klaga på andra hela tiden, att felet ligger hos dig i säkerligen minst 50% av gamesen. Men eftersom du inte verkar ta in någon som helst konstruktiv kritik överhuvudtaget och anklagar den som försöker hjälpa dig för att vara ett troll, ja då gör du det rätt klart för mig att du inte har några som helst intentions att ens försöka bli bättre på spelet, men det gör mig inget.

Jag ligger i rank 1 medans du ligger i rank 50. Jag undrar vad det beror på.

Edit: Jag bara antar att inlägget var riktat mot mig även om du citerade fel snubbe för att även han svarade på dina frågor.
Senast redigerad av Prixm 2015-05-25 kl. 17:41.
Citera
2015-05-26, 10:09
Medlem
Jag köpte illidan igår!
Jag spelade dota 1 använde illidan.
Sen spelade jag HoN där heron Magebane är kopia av Illidan.

Så nu ville jag testa honom i Hots. Och fyfan vad jag mördade folk!!
Om man har med sig
1 positioning
2 modet att duellera 1 v1 utan att backa som en tönt
3 förståelsen att jag inte är en initiator
... Så är man bra på detta spelet direkt!

Jag kommer från HoN efter 4 k games spelade så man kommer in i spelet extremt fort då!

Fyfan va kul spel!
8/10 än blir nog mer med tiden!
Citera
2015-05-26, 10:59
Medlem
Citat:

Ehrm tror inte du riktade det till mig.. i vilket fall som helst så försökte jag inte få dig att framstå som en "noob", och även om så är fallet så är väll det skitsamma? Alla har vi ju varit dåliga någon gång i vårat liv, and then there's me who just sucks either way :P

Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Ja, jag är trollet här. Du vägrar ju inse att du inte kan klaga på andra hela tiden, att felet ligger hos dig i säkerligen minst 50% av gamesen. Men eftersom du inte verkar ta in någon som helst konstruktiv kritik överhuvudtaget och anklagar den som försöker hjälpa dig för att vara ett troll, ja då gör du det rätt klart för mig att du inte har några som helst intentions att ens försöka bli bättre på spelet, men det gör mig inget.

Jag ligger i rank 1 medans du ligger i rank 50. Jag undrar vad det beror på.

Edit: Jag bara antar att inlägget var riktat mot mig även om du citerade fel snubbe för att även han svarade på dina frågor.

Tror också att inlägget var riktat mot dig :P

Citat:
Ursprungligen postat av OlgaOlga
Jag köpte illidan igår!
Jag spelade dota 1 använde illidan.
Sen spelade jag HoN där heron Magebane är kopia av Illidan.

Så nu ville jag testa honom i Hots. Och fyfan vad jag mördade folk!!
Om man har med sig
1 positioning
2 modet att duellera 1 v1 utan att backa som en tönt
3 förståelsen att jag inte är en initiator
... Så är man bra på detta spelet direkt!

Jag kommer från HoN efter 4 k games spelade så man kommer in i spelet extremt fort då!

Fyfan va kul spel!
8/10 än blir nog mer med tiden!

Kul att se att det finns fler än jag som kommer från HoN

Och ja, Illidan är riktigt rolig, prova teama upp med en Abathur och en Uther, Aba för attack spead/surival och damage, Uther för heals, stun och sköld ultin. Unkillable deluxe.

Kan kanske även passa på att fråga vilken ulti du gillar mest som Illidan? För mig är det The Hunt!
Citera
2015-05-26, 14:14
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ehrm tror inte du riktade det till mig.. i vilket fall som helst så försökte jag inte få dig att framstå som en "noob", och även om så är fallet så är väll det skitsamma? Alla har vi ju varit dåliga någon gång i vårat liv, and then there's me who just sucks either way :P

Nej det var det ju såklart inte, tror jag blandade ihop citaten lite

Spelar inte så mycket just nu, blir lite less när det går så dåligt. Kör annars mest Sylvanas nu. Märkte att de ändrat hennes ulti så den inte går att detonera tidigt längre? Tycker den är rätt svår att använda på ett bra sätt nu.

Kommer för övrigt också från HoN men det var länge sedan och jag var inte speciellt bra på det. Men kul ändå, de flesta verkar inte ens känna till det
Citera
2015-05-27, 12:41
Medlem
Citat:
:PKul att se att det finns fler än jag som kommer från HoN

Och ja, Illidan är riktigt rolig, prova teama upp med en Abathur och en Uther, Aba för attack spead/surival och damage, Uther för heals, stun och sköld ultin. Unkillable deluxe.

Kan kanske även passa på att fråga vilken ulti du gillar mest som Illidan? För mig är det The Hunt!

Aa fyfasen! Hon är ju svårare alltså!! Jag var grym på support och carry i HoN men sög som ganker och mid! Så är rätt hemma i spelet!

Bra Combo den måste testas!!
Hittills har vi kört Illidan Rehgar och Thrall vilket fungerar bra! Men det är jobbigt om vi saknar en tank (vi är tre som spelar)

Alltid the hunt. Allvarligt talat, jag förstår metamoprh är bra men alltså the hunt kan användas på många sätt. Främst att jag själv kan diktera när jag ska flyga in i striden och slippa komma fel positioning och dö.
Sen på t. Ex. Spindelbanan så kan jag använda the hunt som escape om saker går dåligt!!

Speccar du First aid eller den som gör att CDn förkortas med 2 sec istället för 1? Tror de är level 7
Citera
2015-05-27, 13:24
Medlem
Citat:
Nej det var det ju såklart inte, tror jag blandade ihop citaten lite

Spelar inte så mycket just nu, blir lite less när det går så dåligt. Kör annars mest Sylvanas nu. Märkte att de ändrat hennes ulti så den inte går att detonera tidigt längre? Tycker den är rätt svår att använda på ett bra sätt nu.

Kommer för övrigt också från HoN men det var länge sedan och jag var inte speciellt bra på det. Men kul ändå, de flesta verkar inte ens känna till det

Nice, ännu en från HoN ^^

Angående Sylv, man ska fortfarande kunna detonera den. Du kanske fick lite lagg?
Citera
2015-05-27, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlgaOlga
Aa fyfasen! Hon är ju svårare alltså!! Jag var grym på support och carry i HoN men sög som ganker och mid! Så är rätt hemma i spelet!

Bra Combo den måste testas!!
Hittills har vi kört Illidan Rehgar och Thrall vilket fungerar bra! Men det är jobbigt om vi saknar en tank (vi är tre som spelar)

Alltid the hunt. Allvarligt talat, jag förstår metamoprh är bra men alltså the hunt kan användas på många sätt. Främst att jag själv kan diktera när jag ska flyga in i striden och slippa komma fel positioning och dö.
Sen på t. Ex. Spindelbanan så kan jag använda the hunt som escape om saker går dåligt!!

Speccar du First aid eller den som gör att CDn förkortas med 2 sec istället för 1? Tror de är level 7

Min specc, 99/100 gånger (kommer ranka dem 1/2/3/4 beroende på var i listan dem ligger) :P

Level 1 - 3
Level 4 - 1
Level 7 - 4 (first aid)
Level 10 - Hunt (Metamorphosis om jag lirar med Aba)
Level 13 - 1 (bra mot tanks + andra tjockisar)
Level 16 - Blood for Blood
Level 20 - Beror på banan och vilka jag möter, stor bana - global ulti, liten bana +20% damage

När det gäller eran tri lane så hade jag bytt bort Thrall mot t ex Tyrande.
Anledning till varför;
Heals
Damage debuff
Aura - 15% damage
Invis
Stun
Hon kan scouta/snipea med ugglan
Bra AoE ulti
Citera
2015-05-27, 13:57
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Nice, ännu en från HoN ^^

Angående Sylv, man ska fortfarande kunna detonera den. Du kanske fick lite lagg?

Ja det kan ha varit en kombination av jag som suger vid nåt tillfälle och kanske varit stunnad vid något annat utan att ha märkt. Ska testa i ett coop game.

Någon annan som gillar UI i replays bättre än det man har "live"? Tycker det blir så mycket lättare att se death timers när de ligger på porträtten så än när de åker på mätaren, framförallt när flera dör typ samtidigt. Ger ju också en bättre överblick över heroes samt att man ser kills/torn.

All den infon finns ju i spelet live med så det är ju ingen hemlis direkt, förstår inte varför de gjort det jobbigare att se bara.
Citera
2015-05-27, 15:15
Medlem
Om man gör all training i spelet så får man 1000 guld. Tar ungefär 30 minuter eller mindre, gjorde det själv igår. Finns i menyn nere till höger.

Taggad på Johanna, undrar om hon kommer till release eller senare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in