2015-05-22, 16:50
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Vad får dig att tro att jag inte försökt eller att jag är otrevlig? Rolig du är [...]
Han trollar dig. "rank 1 på 15 matcher" bevisar det. Dvs. han är med största sannolikhet fast runt rank 40 och är bitter.
Citera
2015-05-23, 08:45
Medlem
SchmiDt-s avatar
Det är Open Beta, för er som vill testa spelet, samt släpps spelet 2 Juni. Tror Crusader kommer ut 2 Juni?

Jag hoppas deras Season system börjar vid releasen, sitter på rank 19-20 just nu, men när man kör själv så hoppar man ner och upp hela tiden.
Citera
2015-05-23, 21:32
Medlem
jaochss avatar
Tidigare månader har jag fått ca 200 poäng för vinst och ca -100 för varje förlust, men den senaste veckan har jag börjat få 350-400 per vinst men fortfarande bara -100 för förluster, någon som vet hur det kommer sig? Är rank 13 nu om det spelar någon roll.

Kan väl passa på att fråga om hotslogs när jag ändå är här, vet folk varför vissa matcher inte ger någon mmr alls? Både vinster och förluster ger ibland ingenting, båda flera månader gamla matcher till matcher som spelades nyligen.
Citera
2015-05-23, 21:43
Bannlyst
Citat:
Vad får dig att tro att jag inte försökt eller att jag är otrevlig? Rolig du är som tror att det räcker med att pinga så gör alla genast som du säger i varje game. Problemet kanske är att du endast kör VS AI med bottar, de brukar lyssna

För att det är så det brukar gå till. Sen om du försöker men ingen lyssnar är det väl för att du gör fel calls och folk inte håller med. Det räcker med att pinga och skriva i chatten för att folk ska hänga med. Har aldrig sagt att folk gör genast som man säger, men visar man att man kan spelet så gör dom som man säger. Försökte bara hjälpa dig att inse att ditt problem ligger i att du beskyller alla andra än dig själv, det är nummer ett till att bli bättre. Jag var likadan när jag började spela LoL och låg i Silver, sen började jag arbeta på mina fel och hamnade i Platinum under samma säsong. Ber om ursäkt att jag försöker göra dig till en bättre spelare.

Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Han trollar dig. "rank 1 på 15 matcher" bevisar det. Dvs. han är med största sannolikhet fast runt rank 40 och är bitter.

Jag var rank 1 redan på rank 41 ja. Min MMR ligger på 3500. Jag har 80% winratio. Alltså är jag inte rank 1, men jag spelar med rank 1or varje game jag spelar.

Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Tidigare månader har jag fått ca 200 poäng för vinst och ca -100 för varje förlust, men den senaste veckan har jag börjat få 350-400 per vinst men fortfarande bara -100 för förluster, någon som vet hur det kommer sig? Är rank 13 nu om det spelar någon roll.

Kan väl passa på att fråga om hotslogs när jag ändå är här, vet folk varför vissa matcher inte ger någon mmr alls? Både vinster och förluster ger ibland ingenting, båda flera månader gamla matcher till matcher som spelades nyligen.

För att spelet vill få dig att bli högre rank för du hör inte hemma i rank 13, du har hög win/loss ratio med andra ord.
Citera
2015-05-23, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Fast nu sa han MMR som en rank 1, dvs att han spelar med folk som har den ranken. Jag lirade f.ö med folk som låg runt rank 1-6 när jag vunnit mina 6 första matcher.

Personligen tycker jag inte att man som rank 45 ska behöva spela med folk som är 40 ranker under sig själv.
Senast redigerad av rastadallas 2015-05-23 kl. 22:24.
Citera
2015-05-24, 11:51
Medlem
Illusioners avatar
Har de nerfat Nazeeboo? Har inte spelat på ett par dagar och det är något som känns off med honom, t.ex. zombie wall duration.
Citera
2015-05-24, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Har de nerfat Nazeeboo? Har inte spelat på ett par dagar och det är något som känns off med honom, t.ex. zombie wall duration.

Hmm har inte märkt av något sånt. Torn tappar samma mängd skott som vanligt. Får prova idag igen.
Citera
2015-05-25, 09:39
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
För att det är så det brukar gå till. Sen om du försöker men ingen lyssnar är det väl för att du gör fel calls och folk inte håller med. Det räcker med att pinga och skriva i chatten för att folk ska hänga med. Har aldrig sagt att folk gör genast som man säger, men visar man att man kan spelet så gör dom som man säger. Försökte bara hjälpa dig att inse att ditt problem ligger i att du beskyller alla andra än dig själv, det är nummer ett till att bli bättre. Jag var likadan när jag började spela LoL och låg i Silver, sen började jag arbeta på mina fel och hamnade i Platinum under samma säsong. Ber om ursäkt att jag försöker göra dig till en bättre spelare.

Jag vet själv att jag inte är någon stjärnspelare och nej självfallet vet jag inte vad jag gör hela tiden. Men jag vet inte hur du får det till att du ska försöka göra mig till en bättre spelare genom att i princip säga "inse att du suger lol".

Eftersom du ändå säger att du är villig att hjälpa till ska jag ta upp några vanliga problem jag stöter på här så kanske du kan hjälpa mig att hantera dessa

1. När matchen börjar går fyra spelare till en lane, jag kör ofta support och vet inte hur jag ska göra. Ska jag gå en lane ensam för att soaka exp eller ska jag gå med de andra i en lane? Jag har provat kommunicera i chatten och ibland byter någon lane (vilket ofta leder till att de andra följer med) tror ingen nånsin har svarat mig eller förklarat strategin bakom. Förlorar ofta dessa games eller får en dålig start pga vi hamnar efter i levels.

2. Det absolut vanligaste problemet. Folk springer ensamma och tar torn/mercs vid deras bas/teamfights och dör. Sedan droppar de in en och en vartefter och dör resten av matchen. Har försökt komunicera att vi borde gå som ett team och inte engagea förrän alla ressat, ingen bryr sig.

3. Ingen lyssnar någonsin på retreat pings eller när man varnar för fara. Slutar alltid med att folk dör för ingen verkar titta på minimapen.

4. Folk som skiter i objectives typ mines/garden/curse och istället bara sitter i samma lane hela spelet. Att skriva i chatten ger inget svar, pinga ger inget resultat.

5. Spelare som är dåliga på sin klass. Typ nova som bara sitter och farmar creep i en lane, tanks som bara går ensam runt merc camps eller håller sig i bakgrunden i team fights eller (vanligare än jag trodde) healers, typ lili, rehgar eller malfurion som aldrig använder sina heals. Det här är svårt att hantera då jag själv inte kan alla heroes så bra. Har försökt skriva saker som att "please help us out in team fights" osv men får aldrig något svar.

6. Folk som pingar kartan hela tiden på olika ställen till synes random samtidigt som de spammar chatten med ryska. Försökt skriva att jag inte förstår och om de kan ta det på engelska men det hjälper inte.

Så kan du hjälpa mig? Hur bör jag agera när sånt här händer?
Citera
2015-05-25, 12:57
Medlem
Citat:
Jag vet själv att jag inte är någon stjärnspelare och nej självfallet vet jag inte vad jag gör hela tiden. Men jag vet inte hur du får det till att du ska försöka göra mig till en bättre spelare genom att i princip säga "inse att du suger lol".

Eftersom du ändå säger att du är villig att hjälpa till ska jag ta upp några vanliga problem jag stöter på här så kanske du kan hjälpa mig att hantera dessa

1. När matchen börjar går fyra spelare till en lane, jag kör ofta support och vet inte hur jag ska göra. Ska jag gå en lane ensam för att soaka exp eller ska jag gå med de andra i en lane? Jag har provat kommunicera i chatten och ibland byter någon lane (vilket ofta leder till att de andra följer med) tror ingen nånsin har svarat mig eller förklarat strategin bakom. Förlorar ofta dessa games eller får en dålig start pga vi hamnar efter i levels.

2. Det absolut vanligaste problemet. Folk springer ensamma och tar torn/mercs vid deras bas/teamfights och dör. Sedan droppar de in en och en vartefter och dör resten av matchen. Har försökt komunicera att vi borde gå som ett team och inte engagea förrän alla ressat, ingen bryr sig.

3. Ingen lyssnar någonsin på retreat pings eller när man varnar för fara. Slutar alltid med att folk dör för ingen verkar titta på minimapen.

4. Folk som skiter i objectives typ mines/garden/curse och istället bara sitter i samma lane hela spelet. Att skriva i chatten ger inget svar, pinga ger inget resultat.

5. Spelare som är dåliga på sin klass. Typ nova som bara sitter och farmar creep i en lane, tanks som bara går ensam runt merc camps eller håller sig i bakgrunden i team fights eller (vanligare än jag trodde) healers, typ lili, rehgar eller malfurion som aldrig använder sina heals. Det här är svårt att hantera då jag själv inte kan alla heroes så bra. Har försökt skriva saker som att "please help us out in team fights" osv men får aldrig något svar.

6. Folk som pingar kartan hela tiden på olika ställen till synes random samtidigt som de spammar chatten med ryska. Försökt skriva att jag inte förstår och om de kan ta det på engelska men det hjälper inte.

Var dig själv? :P

1. Beror på heron, Brightwing kan lätt sola själva, dels tack vare passiv heal/polymorph och Z, men t ex Uther vill du helst ha med någon annan, visst han är bra solo men bättre med någon annan då han har burst heal och stun. Just my opinion, take it for what it's worth.

2. Detta finns det tyvärr ingen bot på, du spelar med dåliga spelare. Om dem inte kan inse att springa in 1 mot 5 så finns det inte mycket du kan göra förutom att försöka förklara utan att rage'a, dock har jag väll fått intrycket att du inte brukar rage'a mycket.

3. Lite samma som Nr2, men fortsätt tryck V för retreat pings, den kan hjälpa, har hjälpt mig i ett par games både då jag har over extendat och när teammates har gjort det.

4. Både i Mines och i Curse så är objectives mindre viktigare än t ex Sky Temple, Mines för att banan är liten och hinner du och ditt lag norpa mercs och kanske ta första basen på den lane eran golem går på så kan det vara bra. Och för Curse så är cursen rätt skräp, den hjälper lite grann men en boss är mer till nytta än cursen, dock bör man nästan alltid fightas över objectives oavsett bana.

5. En Nova som gör som den du beskriver är bara kass... där finns det inget att göra. Men tanks som soloar kan funka med ETC (Stage Dive ultin), dock inte många andra.

6. Ett ord: Ryssar.

Men som sagt, jag är långt ifrån proffs, har precis kravlat mig förbi 30 i rankat (har iof inte lirat många rankade matcher), men det är vad jag har snappat upp och går efter tills någon motbevisar mig (med fakta )

Så ta mina ord med en nypa salt.
Citera
2015-05-25, 13:31
Bannlyst
Citat:

1. Tror inte en sekund på att 4 spelare går till en lane, du som support borde alltid gå med en assassin, babysitta honom så mycket du kan, låt honom växa. Den enda mappen som folk går 4 på en lane är Mines, för då måste man stoppa Sylvanas/använda Sylvanas. Eller utifall att man har Vikings kan det också finnas en 4-lane för att pusha bort första tornen/keepen fort. Jag har inte spelat ett enda game där folk går 4 till en lane och vägrar gå till andra lanes, folk är inte så dumma, så jag tror inte en sekund på det.

2. Precis, du säger att sluta engagea ensamma, gå inte ensamma och sluta fightas 2v4 eller 4v5 osv, pinga att dom kan ta mercs istället om någon är död, pusha inte hårt på mappen.

3. Därför man spammar den, och sen när dom inte backar och dör, så säger man varför dom borde ha backat så förstår dom till nästa gång, istället för att bara pinga.

4. Fast det där tror jag inte heller på, för att folk som har spelat det här spelet vet att det handlar om objectives, finns ingen, inte ens i rank 50 som inte går för objectives eller mercs. Tar vi tex Sky mappen (laserstrålarna), så spawnar det 1 top, 1 mid första spawnen, då stannar den som är bot där medans de andra battlar om shrines ofta, just för att få en exp advantage men samtidigt ändå få en av shrinesen (mest troligt), därav stannar folk på lane, för att dom förstår basics vad spelet handlar om. Stannar en person på lane förevigt för att soaka exp vid väldigt dåliga stunder, ja då förklarar du varför han inte kan göra det, så slutar han med det.

5. Fast folk som spelar rankat är 30+ och har spelat 100+ games. Att dom inte skulle använda sina spells, tex heals låter inte speciellt troligt. Men visst, jag förstår frustrationen med Nova, många som spelar henne har ingen aning om hur hon ska spelas, men då säger man som sagt till henne, du är inte en hero som ska soaka lanes, du ska roama och göra deras liv till ett helvete, dom vet att dom egentligen ska göra detta, men folk glömmer bort det för att dom tänker mer på att soaka exp än att faktiskt göra någon nytta.

6. Fast näe, jag har under mina games inte träffat på en enda ryss som spammar chatten och pingar till synes random. Men om så är fallet, blockera kommunikation och prata med de andra.

TLDR; Om du är bättre än dom du spelar med, förklara för dom vad dom gör fel, låt dom korrigera sina fel, var konstruktiv, vinn spelet.
Citera
2015-05-25, 14:27
Medlem
leathur_ls avatar
Delar Moffins frustration.

Jag är ny till spelet och genren och jag vill gärna lära mig. Detta är dock typ omöjligt i detta spel då ingen kommunikation finns. Är en jävla pina att bara lära sig av sina misstag och klura ut allt själv. Försöker att själv ta kommandot ibland, men då är det ju rena chansnings-strategier från min sida och sällan någon som lyssnar. Sen upplever jag att det är ganska mycket bottar i spelet?

Roligaste gamet jag spelat var när vi mötte en zera-nova-illi-trio som roamade sönder allt. Sen hade de en support och en tank som också gjorde det bra. Jag kunde knappt visa mig som Valla utan att bli mer eller mindre "one-shottad" (av tre gubbar). Alla våra assassins hade samma problem. Men den matchen tog en snubbe tag i det och förklarade att om vi gick som en enhet, 5 pers, hela tiden så skulle vi kunna ta dom. Vi höll på att vända den matchen trots stort underläge men det sket sig för att vi helt enkelt var lite för dåliga. Var dock kul att känna att vi samarbetade. Har haft 1 sån match av mina 150.

Hur dålig är Lili nu egentligen? Är det helt meningslöst att köra henne? Jag spelade Lili ett tag i början och tyckte att jag lärde mig henne helt ok. Tänker att jag ska köra mer support framöver men kasnke lika bra att lära sig reghar eller nåt istället?
Citera
2015-05-25, 14:43
Medlem
Fenjal888s avatar
Jag är lite förvånad över hur mycket problem folk verkar ha med taktiker och kommunikation. Jag spelade den första dotan från Wc3 av IceFrog, och detta är första dota spelet jag spelar efter det. Inga problem att lära mig, vad man borde göra känns logiskt men det finns alltid nya knep att lära sig av såklart. Ibland är någon dålig eller inte lyssnar, men oftast inga problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in