2010-10-24, 13:37
Medlem
Douchefags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Även en utveckling av DOTA3 är på gång.

wat?
Källa på det.

l33t
Senast redigerad av Douchefag 2010-10-24 kl. 13:44.
Citera
2010-10-24, 13:46
Medlem
Wildenlols avatar
Det är klart som fan att det har betydelse om det är en custom map till SC2 eller ej.
Som custom map utan ladder-system eller PSR eller whatever, kommer det aldrig kunna konkurrera med de andra DotA spelen. Som många andra säger, det är bara en kul grej till alla oss SC2 spelare. Punkt slut.
Citera
2010-10-24, 13:57
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douchefag
wat?
Källa på det.

l33t
http://www.computerandvideogames.com/viewer.php?mode=article&id=237271
Citera
2010-10-24, 14:30
Medlem
Paleonts avatar
Citat:
http://www.computerandvideogames.com/viewer.php?mode=article&id=237271

Att valve har tagit rättigheterna till Dota 3 betyder väl ändå inte att de håller på att utveckla det? De kan ju lika gärna ha plockat dem bara utifall att de vill släppa en 3a någon gång.
Citera
2010-10-24, 14:34
Medlem
Douchefags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paleont
Att valve har tagit rättigheterna till Dota 3 betyder väl ändå inte att de håller på att utveckla det? De kan ju lika gärna ha plockat dem bara utifall att de vill släppa en 3a någon gång.

Exakt.
Tror jag läste någonstans att de tog rättigheterna för Dota 4, samt 5 också.
Det betyder inte att de utvecklar spelet.
Citera
2010-10-24, 14:35
Medlem
KidWonderboys avatar
Tror att HoN går ut som segrare i "DotA-kampen". LoL tilltalade mig inte alls och även fast att jag inte är kräsen när det gäller grafik, så känns wc3-motorn inte heller den så tilltalande.

Dock tycker jag inte att man ska underskatta DotA till sc2 bara för att det är en custom map, finns många videos på youtube som visar vad sc2-motorn är kapabel till.
Citera
2010-10-24, 14:54
Medlem
Paleonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KidWonderboy
Tror att HoN går ut som segrare i "DotA-kampen". LoL tilltalade mig inte alls och även fast att jag inte är kräsen när det gäller grafik, så känns wc3-motorn inte heller den så tilltalande.

Dock tycker jag inte att man ska underskatta DotA till sc2 bara för att det är en custom map, finns många videos på youtube som visar vad sc2-motorn är kapabel till.

Själv tror jag Dota 2 kommer att ta de flesta spelarna, dels för att valve är ett mycket större företag än S2, dels för att de gör en exakt port och har Icefrog på sitt lag, vilket kommer attrahera de som fortfarande spelar WC3-Dota.

Blizzard dota tror jag mer kommer ses som en "kul grej". Visst, motorn är kraftfull men det finns fortfarande inte PSR, stats eller några sådana funktioner som den nya generationen dota-spel har. Dessutom kommer de som inte vill köpa sc2 givetvis inte kunna spela det.
Citera
2010-10-24, 14:55
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ser ut som att även Blizzard ger sig in i leken. Nu har vi DotA(IceFrog), DOTA2(Valve), League of Legends(Riot Games), S2 Games(Heroes of Newerth) och slutligen Blizzard DOTA(Blizzard)

Jag skulle snarare säga Icefrog med hjälp av Valve. Icefrog har om jag inte missuppfattat det full kontroll över projektet och bestämmer allt själv. Tydligen så har han beordrat valve att göra en så exakt kopia som är möjligt utan att inkräkta på rättigheter.

Enligt en anställd så kunde de göra spelet helt utan Icefrogs hjälp

Inget av ovanstående finns det säkra källor på
Citera
2010-10-24, 15:49
Medlem
StenSaxPoses avatar
Någon mer än jag som tror att man kommer behöva köpa gamecard för att spela det?
Citera
2010-10-24, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StenSaxPose
Någon mer än jag som tror att man kommer behöva köpa gamecard för att spela det?

Med tanke på att SC2 inte kräver gamecard så nej.
Citera
2010-10-24, 16:14
Medlem
Benmaskins avatar
Herregud, vad är problemet? Det rör sig om en helt gratis custom map som Blizzard gör till Starcraft 2. Känns ju mer som en kul grej än en seriös konkurrent till HoN, LoL osv. Det är ju inte direkt så att det kommer kosta extra om man redan äger Starcraft 2. Tvivlar på att någon köper spelet bara för den här custom mapen också.

Känns mer som att det panikas av ren princip då Blizzard är inblandade.
Citera
2010-10-24, 16:18
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Jag skulle snarare säga Icefrog med hjälp av Valve. Icefrog har om jag inte missuppfattat det full kontroll över projektet och bestämmer allt själv. Tydligen så har han beordrat valve att göra en så exakt kopia som är möjligt utan att inkräkta på rättigheter.

Enligt en anställd så kunde de göra spelet helt utan Icefrogs hjälp

Inget av ovanstående finns det säkra källor på
Valve producerar det, därför skriver jag Valve.
Citat:
Ursprungligen postat av Douchefag

Citat:
Ursprungligen postat av Paleont
Citat:
Ursprungligen postat av Duumburk

Var visst lite snurrig i morse. DotA3 är copyrightat av valve och DotA2 kommer 2011.
Senast redigerad av The Crash 2010-10-24 kl. 16:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in