Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-24, 12:47
  #13
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duumburk
Varför det? Skulle icefrog vara den allsmäktige inom genren "DotA"?
Och sen så är väl "Blizz-dota" en rolig grej bara, precis som dom andra 3 custom mapsen som släppte?
IceFrog har erfarenhet med DotA. Han vet hur man gör spelarna nöjda.
Citera
2010-10-24, 12:53
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
IceFrog har erfarenhet med DotA. Han vet hur man gör spelarna nöjda.

Fast han har redan jobb på Valve?
Citera
2010-10-24, 12:56
  #15
Medlem
Duumburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
IceFrog har erfarenhet med DotA. Han vet hur man gör spelarna nöjda.

Haha, hade kunnat sätta min högra arm på att om Blizzard hade velat så hade dom slagit IceFrogs lilla dota-spel med hästlängder.
BLizzard vet hur man gör spelarna nöjda.
Citera
2010-10-24, 13:00
  #16
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zehcnas
Fast han har redan jobb på Valve?
Du tror inte IceFrog pratade med Blizzard innan han arbetade med Valve? Han har gett dom en massa kunde bara pga han har utvecklat kartan så bra. Vore konstigt om dom inte ens har pratat med varandra.
Citat:
Ursprungligen postat av Duumburk
Haha, hade kunnat sätta min högra arm på att om Blizzard hade velat så hade dom slagit IceFrogs lilla dota-spel med hästlängder.
BLizzard vet hur man gör spelarna nöjda.
Tvivlar på att detta kommer bli bra. Spelarna kommer välja DOTA2.
Citera
2010-10-24, 13:01
  #17
Medlem
Paladias avatar
Blizzard har ju gjort en del custom maps, såsom TD's och dylikt i WC3. De brukar förvisso vara gedigna och välgjorda men inte hålla speciellt länge då de inte uppdateras med samma entusiasm som om de var gjorda av fans (vanligtvis uppdaterar Blizzard dem inte alls).
Citera
2010-10-24, 13:05
  #18
Medlem
Duumburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladia
Blizzard har ju gjort en del custom maps, såsom TD's och dylikt i WC3. De brukar förvisso vara gedigna och välgjorda men inte hålla speciellt länge då de inte uppdateras med samma entusiasm som om de var gjorda av fans (vanligtvis uppdaterar Blizzard dem inte alls).

Precis, tror inte man ska lägga för stor vikt över det, det är mest en rolig grej.

Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Du tror inte IceFrog pratade med Blizzard innan han arbetade med Valve? Han har gett dom en massa kunde bara pga han har utvecklat kartan så bra. Vore konstigt om dom inte ens har pratat med varandra.

Tvivlar på att detta kommer bli bra. Spelarna kommer välja DOTA2.

Eftersom jag inte har en aning ifall Blizzard har pratat med IceFrog (och inte du heller för den delen) så är det väl ganska ointressant? Jag hävdar fortfarande att Blizzard bara gör detta för en skojj grej, precis som i wc3.
Men kan nästan garantera att om dom hade velat göra ett bra spel i samma genre som DotA, så tror jag att spelet hade blivit mycket bättre än IceFrogs.

DotA2? Är det valve+icefrog? FInns det någon information om hur det spelet ska tänkas se ut? Har bara sett att det är officiellt att dom jobbar ihop, hade varit intressant att se.
Citera
2010-10-24, 13:05
  #19
Medlem
Alltså jag tror inte tanken med sc dota är att konkurera ut de andra eller liknanade.

Jag tror de gör det för att det blir en skoj casual grej för spelarna knappast något de kommer satsa på, för som ni säger så krävs det otroligt mycket tid för att balancera ett spel som dota med 30+ heroes. Det är lika svårt eller svårare än att balancera sc2 (som inte är balancerat än ens).

Tror inte de kommer lägga ner tid på konstant balancera och updatera osv. Men de vore sjukt nice om de gjorde det så klart
Citera
2010-10-24, 13:16
  #20
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duumburk
Precis, tror inte man ska lägga för stor vikt över det, det är mest en rolig grej.



Eftersom jag inte har en aning ifall Blizzard har pratat med IceFrog (och inte du heller för den delen) så är det väl ganska ointressant? Jag hävdar fortfarande att Blizzard bara gör detta för en skojj grej, precis som i wc3.
Men kan nästan garantera att om dom hade velat göra ett bra spel i samma genre som DotA, så tror jag att spelet hade blivit mycket bättre än IceFrogs.

DotA2? Är det valve+icefrog? FInns det någon information om hur det spelet ska tänkas se ut? Har bara sett att det är officiellt att dom jobbar ihop, hade varit intressant att se.
DOTA2 är copyrightat av Valve och de har officiellt släppt info om att det ska komma. Detta ska vara en exakt port av DotA, fast körs på sourcemotorn så en hel del grafikförbättringar.

Även en utveckling av DOTA3 är på gång.
Citera
2010-10-24, 13:18
  #21
Medlem
Hygglo.FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
DOTA2 är copyrightat av Valve och de har officiellt släppt info om att det ska komma. Detta ska vara en exakt port av DotA, fast körs på sourcemotorn så en hel del grafikförbättringar.

Även en utveckling av DOTA3 är på gång.

Jag får rysningar av vällust
Citera
2010-10-24, 13:20
  #22
Medlem
Duumburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
DOTA2 är copyrightat av Valve och de har officiellt släppt info om att det ska komma. Detta ska vara en exakt port av DotA, fast körs på sourcemotorn så en hel del grafikförbättringar.

Även en utveckling av DOTA3 är på gång.

Och.. dota3 är vadå? Något datum för något? Någon info mer än att det ska komma?
Citera
2010-10-24, 13:23
  #23
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duumburk
Och.. dota3 är vadå? Något datum för något? Någon info mer än att det ska komma?
Nästa år nån gång. Inget exakt datum sagt.
Citera
2010-10-24, 13:25
  #24
Medlem
Skyishs avatar
Låter intressant.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback