2011-02-10, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Hej Utredaren
Det stämmer att CIA har blivit den röda tråd jag slutligen behövde upptäcka genom alla de frågor jag har fått obesvarade sedan 1988. Min bakvända dialog med censuren på nätet gav mig närmare besked. Sabotagen mot debatten gick att härleda till Sam Nilsson min tidigare VD och chef.
Om du nu ser mitt självförsvar som obefogade angrepp på jätten så är det din sak. Mina upplevelser och grunder är rent personliga så som jag tillräckligt och helt öppet har deklarerat. Vill någon veta mer är det bara att kontakta mig direkt.
Personangreppen och misstänkliggörandet mot mig där plötsligt också du faller in i kören fast jag enbart hållit med och velat stödja din teori och samtidigt det som händer efter exv. sidan 629 i denna tråd ser jag annars som typisk CIA psykkrigföring mot oss som antas veta något av övermakten otillåtet.
CraigW och BertilW jobbade inte bara för Coin utan också precis som Oliver North för Contras och var därmed som alla hitmanvärvare underordnade CIA. En stor del av Säpo och svensk polisledning med socialtjänst (som jag kallar Sopo) och väktarkår har jag förstått är finansierade och styrda från samma håll. Säg bara en enda motsats som gäller dem emellan!
Det är inte jag som hävdar någon som helst åsikt utan bara den som söker svar och undrar över samband. Varför får inte CIA diskuteras ens?
/ Ove Mollvik

Hej Ove

För det första så deltar jag inte med någon annan som du anser förföljer dig. Du formulerar dina inlägg på ett sätt som gör att du framstår som en "desinformatör" som vill förstöra debatten. Jämför tex din och Klippos recension av Vinterheds bok. På gott och ont så leder Klippos recension till slutsatser som kan värderas och diskuteras medan din recension gör reflektioner som leder till fler frågor och öppnar för möjligheter som Vinterhed kanske inte tänkt sig eller skulle avvisa.

Sen tror jag också att dina upplevda problem med myndigheter inte har något med Palmemordet att göra.

Visst får du diskutera CIA inom ramen för trådens ämne.Vi vet alla nu att du tror att CIA är inblandad på något sätt. Frågan ATT är alltså avklarad. Därmed återstår andra frågor som exv HUR och när du diskuterar det i form av tex en hypotes så vore det bra om du bifogar hänvisningar eller resonemang om VARFÖR det är på visst sätt. Med VARFÖR menar jag en verkan orsak till att någons agerande tex.

När det gäller dina påstående om CW och BW så återkom med länkar eller hänvisningar till att det är så som du påstår.
Citera
2011-02-10, 14:43
Medlem
När man nu läst Vinterheds "Mordet" så blir det mer intressant att läsa Karl N Alvar Nilssons "Kris i folkhemmet" sid 185 "Christer Petterssons koppling till högerextremism och tillgång till vapen"

http://knanilsson.files.wordpress.com/2010/06/kris-i-folkhemmet-22-juni-2010.pdf

Skulle reaktionära krafter kunna ha pushat fram CP till hit-man? Kanske efter att ha tuggat några conformal-tabletter!?
Citera
2011-02-10, 16:17
Medlem
Ove Mollviks avatar
Utmärkt Klippo men...!
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Nu har jag läst Kerstin Vinterheds ”Mordet – Om öppna och dolda motsättningar bakom Palmemordet”
Inget nytt, men kanske en bra beskrivning om vad som möjligen kan ha lett fram till mordet.

Palmehatet växer till på ett skrämmande sätt.

Internationella spår berörs flyktigt.

Det nya betraktelsesättet skulle således vara att Palmehatet inom Sverige faktiskt tog gestalt i CP.

Hon verkar ha läst flertalet av alla böcker som berör Palme och Palmemordet.

Inget nytt och mycket som inte berörs. Referenser bara i löpande text. Inget sakregister.

De psykologiska förutsättningarna för mordet enligt det upplagda scenariot "ensam galning" som skall leda alla misstankar bort från varje form av politisk konspiration råkade jag komma i kontakt med från grunden i innersta forskarkretsar kring -88. Lasermannen som eftersöktes hos min granne framhölls vid den tiden som typexempel på galning som överreagerat på faktiska tidsandan med folks uppdämda främlingshat.
Vad Vinterhed och särskilt utvalda skribenter nu inte vill inse är hur hatkampanjen mot Palme varit styrd från samma håll ända från 70-talet och att det sedan var samma expertis som föreslog den gärningsmannaprofil som först VG var tänkt att passa in i men sedan ändrades till att peka ut CP som i ännu mindre grad hade visat något hat mot Palme.
När först Ivan v Birchan, sedan Anders Larsson och slutligen dennes kompis Bertil Wedin lyckas övertyga utredningen att CIA haft den ledande rollen genom hela spelet så gällde det för staten att mörka ännu mer. CIA-Sopo måste visa att "ensam-galning"-teorin skulle fungera även utan föregående hatkampanj.
Nya syndabockar inskolades till ett förvirrat uppträdande medan proffsen skulle göra jobbet. Lindhmordet blev så mörkläggarnas och Sopos examensprov inför CIA. Mihailovic vet vi dock var lika omöjlig som mördare som någonsin CP eller VG vad experterna än försöker inbilla oss.
Vinterhed väljer bara ut några internationella spår som skall framstå som löjliga jämfört med hennes "nya" psykteori "ensam galning". Snabbt avfärdar hon CIAs egen hitman Miro Baresic i samband med PKK och döljer vidare samband precis i samma ordning som också Bondeson och Forsberg lika plötsligt gjorde.
Vinterhed refererar enbart till ett fåtal senare böcker varav enbart Borgnäs och Poutianens vad jag vet varit någorlunda fria från CIA. När lillebror Claes Borgström framställs som hennes sakkunniga källa blir åtminstone jag särskilt skeptisk.
Nog bör boken bedömas efter vad som faktiskt saknas. Det enda konkreta bevis hon framhåller mot CP är en förvirrad skrift som Tingström lämnat i hans lägenhet. Hela kapitlet med gärningsmannaprofilen som hon tillmäter största betydelse verkar i övrigt som krampaktigt försök att urskuldra Lisbeth Palmes falska utpekande av CP utan att röja vilka som faktiskt tvingade henne.
En intressant uppgift dock som var ny för mig är att Söderström antydde att en polis varit före honom på plats men snabbt försvunnit. Om detta är sant så är det typiskt CIA att dölja sådana fakta till ett sammanhang där ingen vill veta mer. Baresic har ju inget med PKK att göra men har som sagt ändå för tredje gången på senare tid blivit hastigt omnämnd i denna tröttsamma historia.
/ Ove Mollvik
Citera
2011-02-10, 17:08
Medlem
Ove Mollviks avatar
Varifrån får du allt Utredaren?
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
För det första så deltar jag inte med någon annan som du anser förföljer dig.
Sen tror jag också att dina upplevda problem med myndigheter inte har något med Palmemordet att göra.
Visst får du diskutera CIA inom ramen för trådens ämne.....
När det gäller dina påstående om CW och BW så återkom med länkar eller hänvisningar till att det är så som du påstår.
Vem har sagt sig vara förföljd och uppleva problem med myndigheterna? Samma märkliga bemötande fick jag fakiskt redan innan jag blivit fråntagen rättigheter som andra kan ta för givna och fortfarande fast jag nu enbart begär ett enda bevis för att CIA inte skulle ha velat komma åt mig på samma sätt som min amerikanska fru 1988. Läs på s.123 om Bertil Wedin legionär W kallad av Vinterhed så förstår du att CIA inte skyr några som helst medel ens mot sina egna.
/ Ove Mollvik
Citera
2011-02-10, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Varifrån får du allt Utredaren?

Vem har sagt sig vara förföljd och uppleva problem med myndigheterna? Samma märkliga bemötande fick jag fakiskt redan innan jag blivit fråntagen rättigheter som andra kan ta för givna och fortfarande fast jag nu enbart begär ett enda bevis för att CIA inte skulle ha velat komma åt mig på samma sätt som min amerikanska fru 1988. Läs på s.123 om Bertil Wedin legionär W kallad av Vinterhed så förstår du att CIA inte skyr några som helst medel ens mot sina egna.
/ Ove Mollvik

Hej Ove

Det är dina inlägg som fått mig att tro att du känner dig förföljd och upplever problem med myndigheter, men om det nu inte är så finns ingen som blir gladare över det än jag.

Som exempel skriver du i detta inlägg att du fråntagits rättigheter och CIA på något sätt skulle vara ute efter dig. Därigenom blir ditt inlägg ganska motsägelsefullt och tillför inget av värde till diskussionsämnet Palmemordet.
Citera
2011-02-10, 17:31
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
När man nu läst Vinterheds "Mordet" så blir det mer intressant att läsa Karl N Alvar Nilssons "Kris i folkhemmet" sid 185 "Christer Petterssons koppling till högerextremism och tillgång till vapen"
Skulle reaktionära krafter kunna ha pushat fram CP till hit-man? Kanske efter att ha tuggat några conformal-tabletter!?

VG, RÖ, CP och tilltänkta lokala förmågor misslyckades man med men Baresic var ju sedan länge preparerad från Washington. Vem som kommer till skott spelar sedan ingen roll bara svenska folket kan övertygas att det är deras egna reaktionärer och inte CIA som ligger bakom. Hur kan man annars tolka motivet för alla senare tidens skriverier där vissa bara upprepar ett psykologiserande dravel och mest refererar till varandra? / Ove M
Citera
2011-02-10, 17:50
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Som exempel skriver du i detta inlägg att du fråntagits rättigheter och CIA på något sätt skulle vara ute efter dig. Därigenom blir ditt inlägg ganska motsägelsefullt och tillför inget av värde till diskussionsämnet Palmemordet.
Läs på istället och sätt dig in i hur de paranoida säkerhetstjänsterna värvar och försöker utnyttja folk. Det är alla dessa tystnadspliktiga som lever i den mest tragiska av världar där ingen vågar lita på någon och där begrepp som heder, ansvar och samvete saknar innebörd. Palme lät sig inte värvas fast han utsattes för alla sortens knep. Vi som fortfarande lever och kan skratta trots vad vi vet skrämmer tydligen ännu fler. / Ove M
Citera
2011-02-11, 23:22
Medlem
Hej, såg långt tillbaka i tråden att någon undrade om någon här inne hade tv program inspelade om palmemordet. Jag har en del striptease, norra magasinet och annat inspelat på vhs men vill någon låna dem så är det okej.
Citera
2011-02-12, 00:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Hej, såg långt tillbaka i tråden att någon undrade om någon här inne hade tv program inspelade om palmemordet. Jag har en del striptease, norra magasinet och annat inspelat på vhs men vill någon låna dem så är det okej.
Youtuba dina program!
Citera
2011-02-12, 10:25
Medlem
hehehos avatar
Har just varit å skjutit lite magnumpistol på skjutbana i Thailand... och en sak e säker... man förväxlar inte två skott av en magnum "på en armslängds avstånd" med "några smällare"; som Lisbeth gjorde i första förhöret dagen efter mordet. (Hon ser därefter direkt att Olof sjunker ihop)

Vad jag säger är att: Lisbeth berättelse att hon gick arm i arm med Olof och hörde två smällare och sedan vände sig mot honom, för att fråga vad han trodde det var, inte går ihop med ljudnivån på en magnumpistol på några decimeters avstånd, inte ens om den är hårt tryckt mot någons rygg.

Igen...man kan inte haft en avfyrad magnum 4 decimeter bort och tro att det är smällare som barn leker med...

Pistolen måste haft ljuddämpare eller helt annan förklaring (typ skott på avstånd).
Citera
2011-02-12, 10:38
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Har just varit å skjutit lite magnumpistol på skjutbana i Thailand... och en sak e säker... man förväxlar inte två skott av en magnum "på en armslängds avstånd" med "några smällare"; som Lisbeth gjorde i första förhöret dagen efter mordet. (Hon ser därefter direkt att Olof sjunker ihop)

Vad jag säger är att: Lisbeth berättelse att hon gick arm i arm med Olof och hörde två smällare och sedan vände sig mot honom, för att fråga vad han trodde det var, inte går ihop med ljudnivån på en magnumpistol på några decimeters avstånd, inte ens om den är hårt tryckt mot någons rygg.

Igen...man kan inte haft en avfyrad magnum 4 decimeter bort och tro att det är smällare som barn leker med...

Pistolen måste haft ljuddämpare eller helt annan förklaring (typ skott på avstånd).
Hej heheho,
Jag vill bara önska dig lycka till med detta högst legitima argument. För flera år sedan försökte jag något liknande då jag gjort samma erfarenhet och dragit samma slutsats. Sannolikt kommer du åter igen att få höra att du anklagar Lisbeth för mened och inblandning. Vapenfetischisterna kommer att gnugga in sig i vapenfett och få en kollektiv orgasm medan dom rabblar namnen på östtyska lugerkopior. Amatörakustikerna kommer att tala om fenomen vetenskapen ännu ej uppmärksammat. Trots detta - Lycka till och stå på dig!
Citera
2011-02-12, 10:59
Medlem
Ser att nån tyckte att jag ska you tuba mina vhs om palmemordet men jag har ärligt talat inte den kunskapen , men finns det nån här som vill hjälpa mig så kan jag ju låna ut banden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in