2011-05-19, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shabrak
Ja, såg ej först vilket år artikeln var skriven, då kan man glömma det. Ska bli intressant att se vad du kommer fram till, du verkar ju redan klar på vem som kan ha varit skytten.....

Nej, glömma det skall vi inte. RA kan ha varit en av de två männen som gick framför LOP när de passerade gatuköket.

Vad som är mycket intressant är att RA hörde till den sydafrikanska säkerhetstjänsten BOSS som James Jesus Angleton vid CIA Counter Intelligence hjälpte till att sätta upp. Angleton slutade 1975 och de sk Smitmorden skedde 1977.

Varför lägger sig då Angleton i detta mord efter att han hade slutat ?

http://www.politicsweb.co.za/politicsweb/view/politicsweb/en/page71619?oid=180076&sn=Detail

Citat:
I managed to contact Trento, who is now president of the Washington DC based Public Education Center. Trento said that he had come across the Smit angle after running an earlier story on the Cuban Nationalist Movement. He had been contacted by a high level CIA source who told him that he was missing a trick - and that was the murder of the Smits in South Africa. A major source for the article was James Jesus Angleton, the former head of counter-intelligence at the CIA, who had been instrumental in setting up BOSS in South Africa. Trento said that he had been told at the time, though he couldn't remember the source, that the hit had been set up using a solar energy company as a front. Trento said that he had found it strange that he had not been contacted by South African law enforcement agencies after the story had been run.

Svaret är enkelt. Desinformation.

Samma upplägg att det var Townley som dödade Smit finns in Palmemordet om man läser Leopoldreport som vad jag förstår har blivit utsatt för samma desinformationsupplägg.

Och Frånstedt/Jallai skall vi inte prata om.
Citera
2011-05-19, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hweyl
Kan du utläsa något av det där dokumentet? Beats me... Noterar dock att det står "Tillhör Olle A". Olle Alsén?

Ytterliggare en indicie i Staybehind-spåret.
Citera
2011-05-20, 05:52
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Intressant att Bergenstrand dog (på sin post) kort efter att han börjat tala:

Under mitt arbete med Landsförrädaren har jag intervjuat inblandade i bland annat ubåtskränkningarna i Sverige på 1980-talet. Dessutom personal inom säkerhetspolisen, militära underrättelsetjänsten och FRA. Svenskar och utlänningar, militärer och civila. De flesta vill vara anonyma, andra inte. Jag vill speciellt tacka Klas Bergenstrand som gav mig viktiga pusselbitar. Bergenstrand var, då jag kontaktade honom hösten 2006, generaldirektör på Säkerhetspolisen och han refererade bland annat till hemligstämplade dokument från Säkerhetspolisens arkiv. Jag nämner hans namn eftersom han dog kort efter våra samtal i januari 2007.

Ett annat skäl till att han dog, hans rapport: http://www.sakerhetspolisen.se/downl...ingsplanen.pdf

också: En annan källa som jag fick kännedom om var den amerikanske undersökande journalisten Allan Francovich.
Han dog i en hjärtattack i USA 1997 under sitt arbete med en dokumentär om Palmemordet.

Ja ,Bergenstrand dog i hjärtinfarkt.......
http://www.sydsvenskan.se/familj/article211943/Sapochefen-Klas-Bergenstrand-dod.html
Citera
2011-05-20, 06:45
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Kan du utläsa något av det där dokumentet? Beats me... Noterar dock att det står "Tillhör Olle A". Olle Alsén?

Detta är ett otroligt viktigt dokument http://landsförrädaren.se/wp-content.../04/ITAC-1.pdf
,om det är riktigt.

Algernon är på uppdrag av General Ljung på detta möte.

N-15 notering att Norska kontakter tagits med Hofsten och hans grupp,visar att Hofsten hade back up från Nato i det s.k offiersupproret.svar till Thunholm

Första raderna pratar man om nedrustning i norra Sverige vilket gör att de inte kan avlyssna aktiviteter på Kola halvöns stationerade SSBNS(SubmersibleShipBallisticmissileNuclearpowere d)
http://www.navy.mil/navydata/fact_display.asp?cid=4100&tid=200&ct=4
,Gremikha basen.Googla så ser ni vart den ligger.

S-01 längre ned visar att de gjort (NATO!!!) provavlyssning från Kebnekajse!

Hela norra flanken är allvarligt hotad ifall SPMS(Swedish Primeministers) kommer att genomföra NFZ(NuclearFreeZone).Engelska delegaten ser SPM=OP swedish Primeminister resa till Moskva som största hot för NATO,här menas också att SPM fört diskussioner med Norge och Danmark om att NATO ska lämna dessa länder.Danska representanten hävdar ökad aktivitet mot NATO.

Svenska repr.(=Algernon) uppgav sin position och nyckel BTX Holm(????) vänner SOPS(StandardOperationProcedures) överväger SPM(SwedishPrimeminister=OP),det svenska problemet ska handhas av svenska intressen att detta standardförvarande håller för närvarande,så att hotet för norra flanken behandlas framgångsrikt.
Stockholm representaten kommer att hålla standardförfarande(kontakt min anm) via Oslo.
(Intressant här skriver man inte svenske representanten,utan stockholm,som om det är en annan person som ska ha kontakt med Oslo.Kan det vara Skandiamannen Engströms uppgift?Han svamlade ju om att journalister från Oslo hade ringt så han måste kolla när han stämplade ut)

Info om att tel aviv lämnat rapport angående Bofors aktiviteter i Indien,som också bekräftats av Pris.bekräftat överenskommelse om LG .....WG235.(Kan det betyda Long Gun WG235?)

Näss kommer att närvara nästa gång angående Muskö och Karlskrona men också angående förnyade insatser av SPM(Swedish Primeminister) att förneka NATO ubåts flotta tillträde till Botten viken.

S-02 Standard förfarande vid koordination att lägga upp plan för att minska hotet ,för SPM(Swedish Primminister=OP) resa till Moskva

S-03 NATOS exit planer från Norge och Danmark måste läggas på is

S-04 Förmodad skeppning av WG 235 måste bli förbjudet eller bekräftad BAMN?
Senast redigerad av zorze 2011-05-20 kl. 06:49.
Citera
2011-05-20, 07:32
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
S-02 Standard förfarande vid koordination att lägga upp plan för att minska hotet ,för SPM(Swedish Primminister=OP) resa till Moskva

?

Läs "den dolda alliansen" svergie var "halva nato" rent geografiskt. Sveriges överflygnings-sträcka var lika lång som hela resten av europa (mät själva). Men geografiskt var vi ännu viktigare eftersom vi var viktigaste flygrutt till Ryssland/Moskva. Hela planen byggde på vedergällningsflyg (Vulcan) från UK. Den "norra flanken" var huvudflanken. Varje hot mot den (som en kärvapenfri zon) var en krigshandling mot nato. Helt klart brann det i knutarna inför Palmes Moskva-resa. Tycker alla svenskar borde läsa boken den säger en del om vilket land vi bor i och vilket sammanhang vi har våra rötter i samt hur beslutsvägarna egentligen ser ut...
Citera
2011-05-20, 07:45
Medlem
hehehos avatar
BTW: skulle vi sammanfatta diskussionen i tråden senaste månaden så skulle vi nog ha ett väldigt sannolik beskrivning av mordet och dess bakgrund, med dokument som täcker-upp förvånansvärt mycke...
Citera
2011-05-20, 08:03
Medlem
Citat:
Nej, jag vet i princip inget om karlen. Bara att han försökt kontakta mig vid några tillfällen - utan att uppge ärende. Det betyder nog inget i det här sammanhanget.

Menar du att Alf Lundin som hördes i Palmeutredningen försökt kontakta dig ?

http://www.itdemokrati.nu/page36a.html

Är du journalist ?
Citera
2011-05-20, 08:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
BTW: skulle vi sammanfatta diskussionen i tråden senaste månaden så skulle vi nog ha ett väldigt sannolik beskrivning av mordet och dess bakgrund, med dokument som täcker-upp förvånansvärt mycke...

Faktiskt känns det snudd på som en lösning.
Citera
2011-05-20, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Faktiskt känns det snudd på som en lösning.

Jag håller nog med portnoy.

Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Tråden är TOTALT utspårad för tillfället. Skit-trist!
Citera
2011-05-20, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren

Polisspårsförnekare och bortviftare av Skandia hamnar för mig i samma kategori som Hans Ölvebro. Tråden är inte ditt hov.
Citera
2011-05-20, 10:54
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Detta är ett otroligt viktigt dokument http://landsförrädaren.se/wp-content.../04/ITAC-1.pdf
,om det är riktigt.

Tack för denna klarskrift av ett dokument som jag också tror är viktigt och råkar känna igen liknande de Trowbridge visade mig innan han körde ut mig då också han liksom två andra rättsinfodrabbade vänner plötsligt fått för sig att jag var snokare åt Skräpo.
Hos UFO-troende eller andra galningar hittar man ofta de mest intressantaste uppgifter dolda har jag märkt. Just av den larviga "cosmic top secret" stämpeln förstod jag att SPF ville driva med Alsén på samma sätt som man gjorde mot Krantz och andra journalister jag personligen möter.
NATO-spåret är tydligen det grundläggande för den internationella konspirationen men denna i sig är aldrig tillräcklig för att ge sig på ett neutralt lands politiker. En motsvarande konspiration på det lokala planet måste till för att kunna initiera komplotten. Frihetsrörelsen skapad av SPF-Skräpo var därför precis vad man väntade på för sin inbjudan och förevändning att starta kriget mot oss neutralister. / Ove M
Citera
2011-05-20, 11:27
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Polisspårsförnekare och bortviftare av Skandia hamnar för mig i samma kategori som Hans Ölvebro. Tråden är inte ditt hov.
Det ena utesluter inte det andra i dubbelkonspirationens verklighet. Tänk om vi själva egentligen är i Ölvebros ringhörna men bara inte kan överblicka spelet från de övriga tre. Först när vi gissat rätt på vilka som är rädda, köpta eller lurade kan vi söka steget vidare. Ölvebro liksom Ebbe Holmér har ändå gjort ärliga försök som jag ser det.
Fortfarande fungerar exv. inte +citat på min dator men jag förstår inte problemet för er som sitter med centrala funktioner och bevakar den här tråden. Varför tolkas varje misslyckande som illvilligt sabotage? / Ove M
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in