2011-02-24, 21:18
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Du är en fan boy. Om GW nu vet något varför säger han dig inget av värde? Det är ju bara allmänna gissningar och med stor sannolikhet i sammanhanget meningslös statistik han stöder sig på och matar dig med med en väldigt stor sked. Men visst, gapa stort och svälj du bara.
(Har vi ett troll i faggorna???)
Hursomhelst, killen e skraj, han hotades till självmordets kant med geijeraffären som han sagt. Men blev en överlevare, han höll på att förlora sin smöriga professorstjänst när han började yra om palmemordet. Han väger sina ord på guldvåg..... gör han rätt...nähä
... som sveriges enda polisprofessor är det hans plikt att sjunga ut!

...faktum e att jag tror han har en plan.... men kan inte bestämma mig för vilken av de möjliga...
Senast redigerad av heheho 2011-02-24 kl. 21:20.
Citera
2011-02-24, 21:19
Medlem
Maxestrellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Om GM skulle hoppa in i piketbussen måste ju alla som satt iden vara införstådda + hålla käft om saken.

Ja

Citat:
Och hur klarar GM är få vapnet in i Djurfeldts bil eller in i CGÖs kontor om han samtidigt ska in i snutbussen?

Nej, så skrev jag inte. Jag skrev att GM kanske lämnade över mordvapnet till t.ex. CGÖ, som befann sig i piketen el. strax utanför, väntande, och att denne i sin tur sprang iväg med det och stoppade in det i CD:s bil eller tog upp det till kontoret, och att det var honom YN såg.

Citat:
Och hur kan han delta i jakten på sig själv?

Är du dum eller nåt? Man kan ju spela att man jagar en person trots att man inte gör det. YN uppgav att poliserna från piketen skrattade och inte alls tog det hela på allvar, när hon mötte dem strax nedanför trappan.

Citat:
Vittnena säger inget om att GM skulle vara klädd i polisuniform. Och så vitt jag förstår är alla poliskonstaplarna i piketen uniformerade. Bytte han om i bussen? Eller hur hade du tänkt? Verkar väldigt stressigt och risken att bli igenkänd är ju enorm.

Ifrågasätt gärna, det är bra, men inte med rena stupiditeter. Det är klart att GM i så fall tog av sig rocken och slängde på sig polisjackan, inne i piketen.
Citera
2011-02-24, 21:22
Medlem
Maxestrellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Tror du det, det låter som när han skriver om en referens till verkligheten, men att hon sedan hamnade på "icke trovärdig alls listan" hos polisen eftersom hon var hora och ljög om det direkt, borde gå att kolla...

Lägg av nu. Hade han känt till nåt vittne på Malmskillnadsgatan såsom i romanen, så skulle han naturligtvis ha sagt det.
Citera
2011-02-24, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxestrella
Lägg av nu. Hade han känt till nåt vittne på Malmskillnadsgatan såsom i romanen, så skulle han naturligtvis ha sagt det.

Precis, när det gäller romanen så är vittnet ren fiktion. Hade ett sådant vittne funnits där hade det varit känt sedan länge.
Citera
2011-02-24, 21:31
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxestrella
a, du har väl rätt antar jag, (men man borde ändå kolla icke-tro-värdig-listan om man kan få ut den)
Citera
2011-02-24, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Precis. Jag fattar inte varför det bara är jag som tycker att GW är en jävla ynkrygg och pajas som i sin ställning som välavlönad polisprofessor skriver illa hopkokta deckare och förvillar läsare med påhittade vittnen som uppenbarligen missleder många som är halvintresserade av palmemordet. Jag är nära att skriva att GW är en klassisk desinformatör men då sätter ni väl foliehatt på mig så det låter jag bli.

Här är en till. dvs det finns iaf två.

GW njuter av att spela apa - och han är ständigt lika förvånad över att han aldrig blir bortdiskad.
(MEN GW vet en hemlis: att "folk" äääälskar skådespel och tramserier.....)

UNGEFÄR som "Thomas Qvick" ALLTID blev lika förvånad över att/hur "utredare" av gamla mord
ständigt gick på hans billiga skådespeleri och brottsplatsrekonstruktioner
Citera
2011-02-24, 21:35
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleSpanarn
Precis, när det gäller romanen så är vittnet ren fiktion. Hade ett sådant vittne funnits där hade det varit känt sedan länge.

Ni har nog som sagt rätt, fast enligt romanen placerades hon (i så fall felaktigt) på listan för ödlor och utomjordingar, och den har nog inte många plöjt ... men kanske LGWP ramlat på det via den där polisen som verkar lite kär i horan...

Skitsamma, tror inte hon är viktigt ens om hon e rätt, inge viktigt och lätt kollat mao...
Citera
2011-02-24, 21:38
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Här är en till. dvs det finns iaf två.

GW njuter av att spela apa - och han är ständigt lika förvånad över att han aldrig blir bortdiskad.
(MEN GW vet en hemlis: att "folk" äääälskar skådespel och tramserier.....)

UNGEFÄR som "Thomas Qvick" ALLTID blev lika förvånad över att/hur "utredare" av gamla mord
ständigt gick på hans billiga skådespeleri och brottsplatsrekonstruktioner

Han e bara blyg och tror att han kan dölja det genom att spela sömning och mjuk-tuff
Citera
2011-02-24, 21:42
Bannlyst
Vem blev först utpekad och av vem?
Det är en klassisk manöver.
Alltså - utpekaren har något att dölja.
Citera
2011-02-24, 21:42
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
(Har vi ett troll i faggorna???)
Hursomhelst, killen e skraj, han hotades till självmordets kant med geijeraffären som han sagt. Men blev en överlevare, han höll på att förlora sin smöriga professorstjänst när han började yra om palmemordet. Han väger sina ord på guldvåg..... gör han rätt...nähä
... som sveriges enda polisprofessor är det hans plikt att sjunga ut!

...faktum e att jag tror han har en plan.... men kan inte bestämma mig för vilken av de möjliga...
Det där självmordsförsöket tar han till när han vill ha sympati av folket. Han har berättat det flera gånger i lika många tappningar. Någon gång har han varit hemma men de flesta gånger i jaktstugan. Någon gång har det varit med revolver andra med studsare. Någon gång har han slagit av sig framtanden med kornet när han slet ut pipan ur käften när han insåg vad fan han höll på med. Andra gånger har han...

När höll han på att bli av med sin professur? Det där hittar du på. Hans anställning är väldigt svår att säga upp och skulle i stort sett kräva väldigt grovt tjänstefel. Vad menar du att han sjunger ut om? Han pratar ju bara strunt för fan. Ingen substans alls. Allmänna gissningar och ansträngda stönanden är allt den trötte mannen ger ifrån sig.
Citera
2011-02-24, 21:46
Medlem
Bassgores avatar
vill inte förstöra som vissa andra.
Vill bara tala om att, av erfarenhet, så är vittnen, tyvärr i många fall, väldigt opålitliga även fast de
används, och även kan frambringa fällande dom.
Speciellt i LP's fall där hon sätts i en chockartad situation. Orkar inte dra det vi fick inpräntat på utbildningen men, det är väldigt många faktorer som gör att LP utgör ett undermåligt vittne.
Bara för att nämna ex, maken nerskjuten, mörkt...

Behövs det så kan jag radda en massa....men tänk gärna själv
Citera
2011-02-24, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLocks
Läste det du skrev i Tore Forsbergspåret #2043#

Har du någon aning om det kollats upp något mer i detta ärende?

Jag tycker att ju mer man läser om Tore Forsberg så anar man kanske en liten ugglefjäder i mossen..
Vet du Utredaren om denne man synats in i sömmarna? TF Hade ju vad det verkar ha full koll själv åt alla håll och kanter....

Men den här förväxlingsteorin han hävdar så starkt ställer jag mig mycket tveksamt till,

Det vore nog mer rättvist att kalla spåret Säpospåret istället för Tore Forsbergsspåret och det har undersökts. Namnen på de inblandade i Palmemordet och andra olagliga hemliga operationer skall vara kända. Även den dåvarande innehavaren av Palmevapnet skall vara känd. Odiskutabelt är att Tore Forsberg hade "yrkesmässig" kontakt med den säpopolisen i åtminstone ett av hans såkallade dubbelagentfall.

Så vad som pågår nu är ett spel för galleriet tills ridån går upp för sista akten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in