2011-01-06, 10:15
Medlem
Lite vilda funderingar en snöig morgon.

Hur skulle de se ut om man vänder på resonemanget att många av de sk ”bad guys” faktisk är ”the good guys”.
Dvs utredningen (vissa) inser snabbt att mordet är en inhemsk extremhöger-aktion. Regeringen och utredningen var osäker på om målet enbart var att ta bort Palme eller den hade ytterligare samhällsomstörtande mål. Regeringens och utredningens mål blev att förhindra ytterligare händelser men samtidigt att inte avslöja vad man visste och vad man successivt kom fram till för att inte provocera aktionsgruppen; dvs utredningssekretess. Utredaren Holmér skulle skyddas och han valde personer som han absolut litade på, beväpning och skottsäkra glas. Han fick fullt stöd av regeringen.

Man insåg att Palme hade manövrerat sig ut på iskanten och det är då inte förvånande om ett ytterligare steg innebär att man plumsar i. Det är inte på något sätt befrämjande att rota i Palmes personliga förhållanden och ageranden. Locket på härvidlag.

Utredningen fortsätter, men det blir mer och mer viktigt att dölja vad som egentligen skedde. Man vet nu att målet var eliminering av Palme och mer kommer inte att ske. De utredningspersoner som ville nå klarhet hölls tillbaka. Utredningen kan drivas in absurdum. Preskriptionen tas bort. Avgörande dokument skall aldrig komma fram. Det anses inte längre viktigt att veta detaljerna. Man vet vad som skedde och skadeverkningarna på samhället visade sig vara mycket begränsade – om några.

En av dem som lever och vet allt heter Ingvar Carlsson.

Vi är fler som vill veta - allt..........
Citera
2011-01-06, 11:00
Medlem
Ove Mollviks avatar
Varför fortsätter uddis att luras?
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Om "Kungsgatan-kulan" inte kommer från någon (känd?) skjutning i närheten måste den väl vara planterad eller tappad.

"Kungsgatan-kulan" är givetvis planterad för att bortförklara det faktum att mordkulan slog ner i betongen just där Palme föll, studsade upp mot jalusigallret framför närmaste pelare 4,5m bort och hittades sedan där innanför avspärrningen. Sprickan, som markerades av plaströret som ambulanspersonalen lämnat, var fylld av blod som sedan frös till is. Mordkulan var verkligen så kraftigt stukad att några bomdata inte gick att matcha ihop med den andra kulan som var den första att hittas 32m bort i rakt tvärgående riktning. Länken till itdemokrati som Utredaren nu hänvisade till bekräftade just att jag inte missminner mig på denna punkt. Inget bevis för om kulorna ens kommer från samma vapen eller ens från samma typ av kortpipiga vapen har heller kunnat säkras. Detta ihop med förnekandet av nedslagsplatsen och att ingen annan rikoschett finns påvisad trots att mordkulans spets visar kraftigt anslagsmärke från just stenmaterial tyder på att personal hos både SKL och PU manipulerats att hålla tyst från början.
/ Ove Mollvik
Citera
2011-01-06, 11:15
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
...En av dem som lever och vet allt heter Ingvar Carlsson....

Både Bildt och Felft kan man också förmoda visste redan från början vad som var på gång och att målet var Palme personligen så som Borgnäs fick administrationen kring Reagan-Bush att erkänna -98.
Samförståndet mellan Bildt och Carlsson framgick lika tydligt kring mörkandet sedan efter Estonia osv.
/ Ove Mollvik
Citera
2011-01-06, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Har inte du uddis mig på ignore ???

Inte längre... När du tillför diskussionen substans kommenterar jag gärna.

Förresten hoppas jag Du förstår vad jag menar när jag talar om Säpo. Å ena sidan ett antal mörkermän inom säpos organisation som t ex Tore F mfl föraktade.. och innefattade i begreppet "de egna bakgårdarna" Dessa försökte med hjälp av politiker och kontakter som Ebbe kringå Säpo med baktaleri mm och lyckedes ganska bra. Tyvärr är det inte tillåtet att avslöja vilka av dessa som faktiskt var gamla IB då SSI som var täckanställda med en stor självständighet. Några av dem brukade frekventera en viss krog där de satt och utbytte sina världsbilder. Donald var väl en av dessa som länge påstods vara SÄPO men som visade sig förra året har varit IB och SSI hela tiden. Offentlig sett var Donald och Tore kompisar men när Tore talade om Donald kunde man se hans avsmak även om han var duktig på att dölja vad han tyckte och tänkte ofta.

Å andra sidan Säpos seriösa kärna som ville utreda medan "motståndarna" de gammaldags tänkande "Cloak and Dagger" som Tore uttryckte sig, gick bakom ryggen på dem med hutlösa skrönor som att Tore skulle vara Mullvad etc (efter att han avvisat påståenden om OP som mullvad).

De som nämns t ex Engström var som du väl förstår snarast i kontakt med Arla och SSI.

Har du inte funderat på varför man bytt Säpochefer som man byter kalsonger men att SSI chef var en och samma....

Har du tänkt tanken att en del av det du kan ha fått dig berättat är desinformation......
Citera
2011-01-06, 12:43
Medlem
Ove Mollviks avatar
Hur kan du själv vara så säker uddis?
Citat:
Ursprungligen postat av uddis(s)
....Har du tänkt tanken att en del av det du kan ha fått dig berättat är desinformation......
Dina teorier och maniskt upprepade påståenden med endast stöd av dem jag kallar CIA-Sopo visar hur du själv blivit styrd och utnyttjad av PSYOP-konsulenterna och dina närmsta handledare. / ve
Citera
2011-01-06, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Har inte du uddis mig på ignore ???

PS Du utredaren som försökt ha kontakter med Edqvist. Har du genomskådat vad han gör och vem han är?
Citera
2011-01-06, 14:07
Bannlyst
Citat:
Lite vilda funderingar en snöig morgon.

Hur skulle de se ut om man vänder på resonemanget att många av de sk ”bad guys” faktisk är ”the good guys”.

Några känner sig kanske vilseledda men vill dels inte förstå hur vilseledda och dels har de inget att vinna på att röra i det hela. Efter Ebbeaffären har ingen politiker i något läger på allvar vågat kritisera sittande utredningen som kom att hamna i en lite grupp polisers händer trots att det är uppenbart att det finns stora brister i deras agerande.

Alltid annars sätter man till "nya ögon" i sådana här utredningar som kört fast men inte här trots skarp kritik på viktiga punkter. Det är ju ganska uppenbart vilken kompetens man (polisledningen) anser att Palmegruppen besitter med tanke på hur de används i verkligheten. Inte slängs de in i komplicerade mordfall och känsliga utredningar direkt utan mera på rutinuppdrag.

Kanske räcker det med att politikerna brände fingrarna med Ebbe men ibland undrar man om inte det är mer än så. Tiden borde idag ha gjort att Politikerna kunde satt till en Coldcasegrupp eller en ny komission nu när preskriptionen skulle gått ut men tanke på att det är ganska klart att CP spåret är vid vägs ände och sanningen måste finnas någon annan stans.
Citera
2011-01-06, 15:35
Medlem
SnaggGerRaggs avatar
Registerkorten som Sven Anér påstår sig ha fått ut av SÄPO förra veckan, vad betyder de för er?
Citera
2011-01-06, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnaggGerRagg
Registerkorten som Sven Anér påstår sig ha fått ut av SÄPO förra veckan, vad betyder de för er?

Tja om man bortser från Aners subjektiva tolkningar så framgår det väl att det stämmer att Näss upprättat handlingar kring olika tips som framkommit till dem och han har ju själv sagt att man ville gå vidare men att man inte fick vilket ju stöds av dessa registerkort. Där finns inga avslut utan ett antal uppslag och tips bland annat som leder rakt in i utredningen under Holmer genom t ex livvakterna, Östling mm som aldrig fått avslutats utan skulle underställas Palmegruppen.

I mina egna kontakter med Säpo och då t ex Tore F har jag flera gånger fått veta att man gärna skulle gå vidare med uppgifterna kring att dels poliser kan vara inblandade dels jävslägen inom utredningen men att Säpo har direkta instruktioner att de inte själva får utreda sådant utan måste skicka det vidare till Palmegruppen. För att lämna spår väljer man dock att göra anteckningar om vad som passerat deras händer.

I klartext kan man alltså säga att det enligt min erfarenhet finns poliser inom Säpo som anser det befogat att åtminstone utreda om det kan vara så att t om poliser inom Palmegruppen kan ha kopplingar till personer som borde utredas och att de anser att det är rimligt att Säpo får uppdrag att utreda detta men att de istället är tvungna att skicka tipsen direkt till dem som utpekas! Visst är det märkligt i sådant fall?
Citera
2011-01-06, 17:11
Medlem
SnaggGerRaggs avatar
Citat:
Tja om man bortser från Aners subjektiva tolkningar så framgår det väl att det stämmer att Näss upprättat handlingar kring olika tips som framkommit till dem och han har ju själv sagt att man ville gå vidare men att man inte fick vilket ju stöds av dessa registerkort. Där finns inga avslut utan ett antal uppslag och tips bland annat som leder rakt in i utredningen under Holmer genom t ex livvakterna, Östling mm som aldrig fått avslutats utan skulle underställas Palmegruppen.

I mina egna kontakter med Säpo och då t ex Tore F har jag flera gånger fått veta att man gärna skulle gå vidare med uppgifterna kring att dels poliser kan vara inblandade dels jävslägen inom utredningen men att Säpo har direkta instruktioner att de inte själva får utreda sådant utan måste skicka det vidare till Palmegruppen. För att lämna spår väljer man dock att göra anteckningar om vad som passerat deras händer.

I klartext kan man alltså säga att det enligt min erfarenhet finns poliser inom Säpo som anser det befogat att åtminstone utreda om det kan vara så att t om poliser inom Palmegruppen kan ha kopplingar till personer som borde utredas och att de anser att det är rimligt att Säpo får uppdrag att utreda detta men att de istället är tvungna att skicka tipsen direkt till dem som utpekas! Visst är det märkligt i sådant fall?

Ja, det är märkligt.

Vad anser du om Anérs teorier överlag? Jag känner att han är insnöad och gammal men Anti Avsan bör inte avskrivas något ansvar för att Anér ses som rättshaverist/foliehatt.

Är Antis inblandning till mordet på OP endast de två kvinnliga vittnena samt hans tveksamma förflutna som polis?
Citera
2011-01-06, 17:12
Medlem
Ove Mollviks avatar
Vad är nytt?
Citat:
....I klartext kan man alltså säga att det enligt min erfarenhet finns poliser inom Säpo som anser det befogat att åtminstone utreda om det kan vara så att t om poliser inom Palmegruppen kan ha kopplingar till personer som borde utredas och att de anser att det är rimligt att Säpo får uppdrag att utreda detta men att de istället är tvungna att skicka tipsen direkt till dem som utpekas!....
Bland de hemliga, laglösa och tystnadspliktiga hos myndigheterna kan ingen lita på någon. Det gäller att precis som du uddis hålla sig väl med PSYOP-konsulenterna och följa finansmaktens minsta vink om man vill göra sig gällande. Är Alf Karlsson och Näss dina förebilder? / ve
Citera
2011-01-06, 17:24
Medlem
SnaggGerRaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Vad är nytt?

Bland de hemliga, laglösa och tystnadspliktiga hos myndigheterna kan ingen lita på någon. Det gäller att precis som du uddis hålla sig väl med PSYOP-konsulenterna och följa finansmaktens minsta vink om man vill göra sig gällande. Är Alf Karlsson och Näss dina förebilder? / ve

Ove: Är du trådens Rättshaverist?

Vad jag har läst så har du postat åtskilliga inlägg av ovanstående natur. Tråden hade blivit rejält mycket kortare att läsa utan dessa.

Svara gärna på min ursprungsfråga istället. Och tillför/dela med dig av din kunskap/dina teorier! Du har ju onekligen läst mycket och har säkert massor med intressanta detaljer att dela.

Vänligen
S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in