Citat:
Jag läser ta mig fan vad du skriver, det kan du vara övertygad om.
Ursprungligen postat av uddis(s)
LÄS vad jag skriver! Den enda som missförstår är du. Jag läser innantill i protokollen och gissar inte till och från saker.
Läser man bara innantill i protokollet låter man sig lätt luras av Länningens metoder och terminologi. OP.s promenad från La Carterie till mordplatsen tog i själva verket 1 minut och 35 sekunder enligt Fauzzis vittnesmål. Dvs exakt lika lång tid som det tog för Fauzzi att gå från La Carterie till Bonnierhuset. Hur skulle det kunna vara på något annat sätt? Du räknade fel helt enkelt. Och du tycks fortfarande inte fatta hur det gick till. Eller så vill du av någon djävla prestigeanledning inte fatta.
Sen om man tror på Fauzzis vittnesmål eller inte, det är en annan femma.
Citat:
F fick en ny chans men lämnade även då i en helt annan variant uppgifter som inte kan vara korrekta. Det handlar om förföljaren.
Varför kan uppgifterna om förföljaren inte vara korrekta? Jag påstår inte att de är korrekta, jag bara undrar hur du menar.
Citat:
Syftar du på 52 sekunder, så gäller den tiden inte OP. OP:s promenad tog 95 sek enligt Fauzzis vittnesmål i polisprotokollet 86-03-25. Men det är inte alldeles säkert att man förstår detta om man bara läser innantill rakt av.
När det gäller tiden finns det i förhörsprotokollet uppgiften om tiden för OP:s promenad. Vem som står för detta framgår inte men det är F:s förhörsprotokoll.
Citat: "Sträckan från mötesplatsen till korsningen med Tunnelgatan, dvs makarna Palmes väg, klockas till 52 sek i promenadtakt". Jan Länninges formulering.
http://www.itdemokrati.nu/page36d.html
Citat:
Dessutom kan inte F:s vittnesmål vara grund för spekulationer kring mötescenario så som det verkar utifrån protokollet.
Ja, det var där skon klämde, inte sant? Men tidsskillnaden kan ju lätt förklaras av en enda titt i ett skyltfönster, 43 sekunder är inte någon lång tid. Så det finns egentligen ingen fast grund öht för dem som förespråkar mötesscenariot. Dessutom finns det andra starka argument mot mötesscenariot som jag skrev i inlägg #9769.
Citat:
Jag har aldrig påstått att det jag presenterat är bevis, utan varit noga med att poängtera att det bara handlar om hypoteser och sannolikheter. Vad ska man annars göra? Vi här på forumet är inga polisutredare. Vi har inte samma möjlighet att skaffa mer information som polisen har. Vi kan inte förhöra folk. Vi har bara det vi har och får göra det bästa av situationen och försöka att inte låsa fast oss vid felaktigheter. Hade VI fått tillgång till Palmeutredarnas alla dokument så vore förmodligen mordet löst på ett par dagar.
Hur mycket du än anar och spekulerar kring saker som inte framgår av protokollet så är det sådant man i bevishänseende inte kan ta med. Detta är basics i vittnesvärdering.
Och för säkerhets skull: Precis som du är jag övertygad att det inte går att komma längre med Fauzzis vittnesmål. Jag har heller ingen sådan agenda utan vill avsluta diskussionen om Fauzzi och Björkman. Men man har ju sin stolthet, jag vill inte gärna bli jämförd med Sture Bergwall-röran tex. Så har du något annat på den psykologiska repertoaren än förolämpningar just nu vore det bra.