Citat:
Ursprungligen postat av SnaggGerRagg
Ja, det är märkligt.
Vad anser du om Anérs teorier överlag? Jag känner att han är insnöad och gammal men Anti Avsan bör inte avskrivas något ansvar för att Anér ses som rättshaverist/foliehatt.
Är Antis inblandning till mordet på OP endast de två kvinnliga vittnena samt hans tveksamma förflutna som polis?
Som jag har sagt tidigare har Aner samlat på sig oändliga mängder fakta... däremot har han en stark tendens att läsa saker som fan läser bibeln för att det skall passa hans åsikter där allt snurrar kring honom själv. Om Avsan fanns där i fagorna har det nog ett helt annat sammanhang än det Aner hävdar.
Ärligt talat tror jag han mera är ett hinder för utredning av Polisspår än en tillgång för dem och därmed en aledning till att de gått så lätt att avfärda.
Se bara hur han på bloggen avfärdar Wall. Man frågar sig om han ens läst boken. Hela syftet med den var att slutligt avfärda CP -spåret men Aner får det till motsatsen. Sak samma med hans utfall mot Näss. Per definition kan det nog bara vara Aner som står i centrum i hans egen värld alla andra är skuggfigurer som försöker fälla honom. Därigenom isolerar han sig i sin hörna effektivt.
Att Aner och Proletären skall lösa gåtan finns inte på kartan. De är fast i sina övertygelser och väljer bort sådant som skulle kunna få bilden att klarna. De som kan veta pratar nog aldrig någonsin med dem. Frågan är om man inte medvetet manipulerat Aner (med olika provokativa mail mm) att tro sig vara något på spåren för att han inte skall kunna lägga pusslet utan dra iväg.
PS
Genom åren har vi haft en del kontakt och jag har en del dokument hemma i Palmesaken som är märkta mad hans namnlappar. Jag är honom tacksam för det men kan inte smälta alla hans slutsatser bara för den sakens skull.