2011-01-06, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnaggGerRagg
Ja, det är märkligt.

Vad anser du om Anérs teorier överlag? Jag känner att han är insnöad och gammal men Anti Avsan bör inte avskrivas något ansvar för att Anér ses som rättshaverist/foliehatt.

Är Antis inblandning till mordet på OP endast de två kvinnliga vittnena samt hans tveksamma förflutna som polis?

Som jag har sagt tidigare har Aner samlat på sig oändliga mängder fakta... däremot har han en stark tendens att läsa saker som fan läser bibeln för att det skall passa hans åsikter där allt snurrar kring honom själv. Om Avsan fanns där i fagorna har det nog ett helt annat sammanhang än det Aner hävdar.

Ärligt talat tror jag han mera är ett hinder för utredning av Polisspår än en tillgång för dem och därmed en aledning till att de gått så lätt att avfärda.

Se bara hur han på bloggen avfärdar Wall. Man frågar sig om han ens läst boken. Hela syftet med den var att slutligt avfärda CP -spåret men Aner får det till motsatsen. Sak samma med hans utfall mot Näss. Per definition kan det nog bara vara Aner som står i centrum i hans egen värld alla andra är skuggfigurer som försöker fälla honom. Därigenom isolerar han sig i sin hörna effektivt.

Att Aner och Proletären skall lösa gåtan finns inte på kartan. De är fast i sina övertygelser och väljer bort sådant som skulle kunna få bilden att klarna. De som kan veta pratar nog aldrig någonsin med dem. Frågan är om man inte medvetet manipulerat Aner (med olika provokativa mail mm) att tro sig vara något på spåren för att han inte skall kunna lägga pusslet utan dra iväg.

PS

Genom åren har vi haft en del kontakt och jag har en del dokument hemma i Palmesaken som är märkta mad hans namnlappar. Jag är honom tacksam för det men kan inte smälta alla hans slutsatser bara för den sakens skull.
Senast redigerad av uddis(s) 2011-01-06 kl. 17:36.
Citera
2011-01-06, 17:51
Medlem
Ove Mollviks avatar
Tack igen Maxestrella!
Citat:
Ursprungligen postat av Maxestrella
http://www.youtube.com/watch?v=UWJfMBe9cL0

Ytterligare ett suveränt avslöjande reportage av Borgnäs. Ivan v Birchan var således inte ensam om att erbjudas miljoner i ersättning och utan risk för egen del för att skjuta Palme. Milan "Tjecken" kallad eller som felaktigt utpekad "legionär M" var precis som "Charles Morgan" välkänd agent för CIA. Då den verklige legionären Cenneth Neilberg nu riskerades att vittna mot CIA dödades just Milan så att Cenneth skulle förstå att han eller någon annan som kunde göra honom trovärdig stod på tur gissar jag. Ett enskilt liv har inget som helst värde i de hemligas värld och måste offras som Palme, Lindh eller Hammarskjöld då något centralt är på väg att avslöjas.
/ Ove Mollvik
Citera
2011-01-06, 18:00
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uddis(s)
I mina egna kontakter med Säpo och då t ex Tore F har jag flera gånger fått veta att man gärna skulle gå vidare med uppgifterna kring att dels poliser kan vara inblandade dels jävslägen inom utredningen men att Säpo har direkta instruktioner att de inte själva får utreda sådant utan måste skicka det vidare till Palmegruppen. För att lämna spår väljer man dock att göra anteckningar om vad som passerat deras händer.

Instruktioner från vem?
Varför följer man instruktionerna?
Citera
2011-01-06, 18:00
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnaggGerRagg
Ove: Är du trådens Rättshaverist?
...Svara gärna på min ursprungsfråga istället. Och tillför/dela med dig av din kunskap/dina teorier! Du har ju onekligen läst mycket och har säkert massor med intressanta detaljer att dela.
Är du inte nöjd med svaren från uddis heller så är det knappast mer jag kan hjälpa dig med. / ve
Citera
2011-01-06, 18:04
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Lite vilda funderingar en snöig morgon.

Hur skulle de se ut om man vänder på resonemanget att många av de sk ”bad guys” faktisk är ”the good guys”.
Dvs utredningen (vissa) inser snabbt att mordet är en inhemsk extremhöger-aktion.

Det du skriver är ungefär vad jag har snöat in på den senaste tiden. Jag har tidigare menat att folk inom olika säkerhetsorganisationer (Poliser, SSI, SÄK) som kände varandra privat utfört mordet så att säga på firtiden. Jag har dock insett att det finns flera saker som talar för att det inte var så. Utan att om det var den här gruppen som låg bakom, så gjorde dom det som en del av sitt jobb, på arbetstid.
Citera
2011-01-06, 18:11
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stalan
Dravel! Jag tror inte ett ögonblick på att SAP, Carlsson eller Schori inte skulle vilja lösa mordet eller att en eventuell högerkomplott skulle avslöjas.

Schori har ju personligen laggt sig i utrdeningen och stoppat känsliga frågor till USA angående mordet. Så uppenbarligen så ser ju han att det finns andra intressen som är starkare än att försöka lösa mordet. Det står om detta i GranskningsKommisionen.
Citera
2011-01-06, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Instruktioner från vem?
Varför följer man instruktionerna?

Rikspolischefen!

Säpochefen vakar över efterlevnaden och alltså kan man inte offciellt företa sig något ... man kan dock föra anteckningar så att det framgår att uppgifterna passerat dem. Säpo liksom polisen är politiskt kontrollerat och för övrigt har man fullt upp med annat. Sedan kan man ju aldrig veta vad enskilda Säpopersoner gör eller vet.

Var har t ex GW fått sina tvärsäkra uppgifter om vilka som mördade Palme? Taget ur luften, från Aners blogg eller tips inifrån?
Citera
2011-01-06, 18:31
Bannlyst
Citat:
Det du skriver är ungefär vad jag har snöat in på den senaste tiden. Jag har tidigare menat att folk inom olika säkerhetsorganisationer (Poliser, SSI, SÄK) som kände varandra privat utfört mordet så att säga på firtiden. Jag har dock insett att det finns flera saker som talar för att det inte var så. Utan att om det var den här gruppen som låg bakom, så gjorde dom det som en del av sitt jobb, på arbetstid.

En spekulation är att det var folk som ficks att tro att de utförde det i tjänsten men att det snarast var något mera besläktat med Ebbes privatspaningar fast men en otäck vändning. Dvs frivilliga och på olika sätt avlönade bakvägen i en märklig röra med kanske olika bevekelsegrunder och mål?
Citera
2011-01-06, 19:07
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Schori har ju personligen laggt sig i utrdeningen och stoppat känsliga frågor till USA angående mordet. Så uppenbarligen så ser ju han att det finns andra intressen som är starkare än att försöka lösa mordet. Det står om detta i GranskningsKommisionen.
Uppenbarligen behöver även USA skyddas mot CIA! / ve
Citera
2011-01-06, 19:35
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
... Sak samma med hans utfall mot Näss. Per definition kan det nog bara vara Aner som står i centrum i hans egen värld alla andra är skuggfigurer som försöker fälla honom. Därigenom isolerar han sig i sin hörna effektivt...

Det är med denna typ av raljant psykologiserade omdömen vi som råkar veta mer än önskvärt spelas ut mot varandra. Krantz utsattes för samma skitsnack och isolerades innan han dog. PSYOP-taktiken dina handledare sysslar med har uppenbart syftet att hålla CIA utanför all debatt. / Ove M
Citera
2011-01-06, 22:09
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
En spekulation är att det var folk som ficks att tro att de utförde det i tjänsten men att det snarast var något mera besläktat med Ebbes privatspaningar fast men en otäck vändning. Dvs frivilliga och på olika sätt avlönade bakvägen i en märklig röra med kanske olika bevekelsegrunder och mål?

Nej, min uppfattning ät att det här var sanktionerat uppifrån. Jag känner dock inte till hur beslutsgångarna går/gick och SSI var på den här tiden inte officellt känt över huvudtaget. Så var ansvaret låg vet jag inte. SÄK?
Citera
2011-01-07, 09:50
Bannlyst
Olof palme kritiserade dom öppet. Att ni ens orkar lägga ner tid på ett redan in officelt löst mord..

Bara det här klippet är ju tillräckligt för att bli bort tagen i dagens samhälle.

http://www.youtube.com/watch?v=ICCctMpRpfA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in