Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
De slutsatser jag framför är verklighetsförankrade i polisförhör med personer som var på plats på Sveavägen 28/2 1986 och inte alls osannolika.
Du häver ur dig väldigt osaklig kritik utan att ge några som helst källhänvisningar eller resonemang som går att pröva.
Att jag har snabb tillgång till källmaterial beror på att jag studerat Palmemordet från och till under flera år och katalogiserat materialet. Annars hade jag inte kunnat svara så snabbt.
Du får gärna kommentera vad du vill när du vill och hur du vill. Jag kommer att besvara din kommentarer om de går att besvara.
Och för din information. Jag kommer att fortsätta att skriva om de slutsatser jag kommer fram till grundat på polisförhör och offentlig information utan att ta minsta hänsyn till dig. Ditt grundlösa hot om att mala ner mitt Diamantspår till stoft smakar mer av vad räven sa om rönnbären. Surt.
Jag liksom alla andra förstår att du inte gillar tanken att Sydafrika skulle ha varit inblandat i Palmemordet. Varför? Skall dom vara immuna från att diskuteras och i såfall varför?
För min egen del så gör det mig inget vem som utförde eller låg bakom mordet.
Vem det än är så är det lika fel eller har du något problem med just det.
Du häver ur dig väldigt osaklig kritik utan att ge några som helst källhänvisningar eller resonemang som går att pröva.
Att jag har snabb tillgång till källmaterial beror på att jag studerat Palmemordet från och till under flera år och katalogiserat materialet. Annars hade jag inte kunnat svara så snabbt.
Du får gärna kommentera vad du vill när du vill och hur du vill. Jag kommer att besvara din kommentarer om de går att besvara.
Och för din information. Jag kommer att fortsätta att skriva om de slutsatser jag kommer fram till grundat på polisförhör och offentlig information utan att ta minsta hänsyn till dig. Ditt grundlösa hot om att mala ner mitt Diamantspår till stoft smakar mer av vad räven sa om rönnbären. Surt.
Jag liksom alla andra förstår att du inte gillar tanken att Sydafrika skulle ha varit inblandat i Palmemordet. Varför? Skall dom vara immuna från att diskuteras och i såfall varför?
För min egen del så gör det mig inget vem som utförde eller låg bakom mordet.
Vem det än är så är det lika fel eller har du något problem med just det.
Vore intressant om du kunde hänvisa till några polisförhör eller offentliga uppgifter som stöder din tes om att det Namibiska diamantsmugglare som planerade och utförde attentatet här i Sverige på Statsminister Olof Palme.
Jag har inga som helst problem med att om så är fallet, Sydafrika är inblandat.
När du hävdar att "alla andra förstår" är du ute på mycket hal is.
När det gäller vem eller vilka som låg bakom mordet skiter jag egentligen i det.
Mord kan aldrig vara acceptabelt, även om Palme & CO enligt min uppfattning
ställt till stor skada i Sverige.
Så ur det perspektivet är det för min del inget att sörja.
Vad jag däremot irriterar mig oerhört på är det uppenbara myndighets och maktmygel som pågått i landet och där Palmeutredningen är en del i detta .
Oavset vad man tycker eller tyckte om Olof Palme ska en mordutredning skötas på ett för en rättstat normalt sätt.
Detta helt oavsettt om det är den lilla människan eller en Statsminister som mördas.
Således, Sydafrika eller Namibia eller vad det än kan tänkas vara är på intet sätt immuna från att diskuteras.