Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-23, 15:01
  #83077
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jag har givetvis mycket svårt att tro att just Eliasson skulle ha något med mordet att göra. Däremot kan han mycket väl efter mordet fått instruktioner att tillmötesgå amerikanska förfrågningar om att få använda sig av t.ex. Bofors-rutten, för att inte stöta sig med supermakten i väst.
Eller så vägrade även han.
Det intressanta i det här läget är att North var intresserad av Sverige och svenska hamnar i samband med Nir, som ju var intimt kopplad till Iran-Contra från start.
Däremot räcker inte det här enbart, för att korroborera Chip Tatums uppgifter överlag. Det behövs mer.
Fortfarande vill jag tro att Oliver North var en hederlig agent så som IvB först beskrev honom och min svärmor i USA var helt övertygad om. Tydligen gissade jag rätt då jag drog slutsatsen att North var den som i Stockholm uppträdde som Charles ITT Morgan och här förhörde sig om IvB kontakter och om han inte själv såsom erkänt god prickskytt kunde tänkas delta i MOP.
IvB ville aldrig tro att detta bara var en test men ihop med en annan historia han hade berättat för Borgnäs med en vapengömma han fått höra om så var det för mig tydligt att också Säpo drev med honom. Från båda håll måste man ju exakt kartlägga IvB tidigare umgänge med VG och grannarna till mig som Säpo haft span på. Märkligast var ändå det vid husrannskan beslagtagna dokument om Contras som IvB måste ha fått som kvitto från North.
Plötsligt började IvB dra den ena vidriga historien efter andra mot den tidigare kompisen North. Ihop med historier som blivit allt värre och sedan också skedde direkta paralleller till för min dotter med man i Afrika så är det ännu tydligare något som SPF efterfölje är inblandat i och att även IvB står under livshot från samma håll om han inte uppfyller deras mörkerplan.
Citera
2017-03-23, 20:12
  #83078
Medlem
Har någon börjat läsa Claes Hedbergs "En oväntad vändning"?
Citera
2017-03-23, 20:25
  #83079
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Fortfarande vill jag tro att Oliver North var en hederlig agent så som IvB först beskrev honom och min svärmor i USA var helt övertygad om.
Du menar att han bara lydde order?


Citat:
Tydligen gissade jag rätt då jag drog slutsatsen att North var den som i Stockholm uppträdde som Charles ITT Morgan och här förhörde sig om IvB kontakter och om han inte själv såsom erkänt god prickskytt kunde tänkas delta i MOP.
Tydligen? Har IvB sagt det?


Citat:
IvB ville aldrig tro att detta bara var en test men ihop med en annan historia han hade berättat för Borgnäs med en vapengömma han fått höra om så var det för mig tydligt att också Säpo drev med honom. Från båda håll måste man ju exakt kartlägga IvB tidigare umgänge med VG och grannarna till mig som Säpo haft span på. Märkligast var ändå det vid husrannskan beslagtagna dokument om Contras som IvB måste ha fått som kvitto från North.
Menar du att SÄPO nu har det dokumentet? Källa?


Citat:
Plötsligt började IvB dra den ena vidriga historien efter andra mot den tidigare kompisen North.
Hur vet du att North och IvB har varit kompisar? Har IvB sagt det till dig?


Citat:
Ihop med historier som blivit allt värre och sedan också skedde direkta paralleller till för min dotter med man i Afrika så är det ännu tydligare något som SPF efterfölje är inblandat i och att även IvB står under livshot från samma håll om han inte uppfyller deras mörkerplan.
Här hänger jag inte med alls. Du kanske vill förtydliga?
Citera
2017-03-23, 20:34
  #83080
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Har någon börjat läsa Claes Hedbergs "En oväntad vändning"?

Nej, är det en ny bok?

Edit: Hittade den. Finns att beställa även här i Norge. Är väl mest gamal skåpmat, men kan kanske vara kul?
Någon som vet något om författaren?
__________________
Senast redigerad av LeifD2 2017-03-23 kl. 20:39.
Citera
2017-03-23, 22:04
  #83081
Medlem
Stelfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Nej, är det en ny bok?

Edit: Hittade den. Finns att beställa även här i Norge. Är väl mest gamal skåpmat, men kan kanske vara kul?
Någon som vet något om författaren?

Schlaug har recenserat. Författarens lösning verkar vara i klass med Dammegårds så man får nog ha skämskudden beredd vid läsning

http://schlaug.blogspot.se/2017/03/b...andningen.html
Citera
2017-03-23, 22:44
  #83082
Medlem
mvagrippas avatar
Intressanta röster om vem som sköt Olof Palme. Journalister tror på Christer Pettersson med gamla regeringsmedlemmar intressant nog är försiktigare i sina omdömen.

https://www.pressreader.com/sweden/o...83502205093188
Citera
2017-03-23, 23:16
  #83083
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Intressanta röster om vem som sköt Olof Palme. Journalister tror på Christer Pettersson med gamla regeringsmedlemmar intressant nog är försiktigare i sina omdömen.

https://www.pressreader.com/sweden/o...83502205093188

Skrämmade läsning, bitvis. Jurister och andra väl utbildade som menar att bevisningen mot Pettersson var god, eller mycket god.
Då undrar man ju hur många oskyldiga som döms, när "myckt god bevisning" är ett utpekande, 3 år senare, av en person som inte så såg gärningsmannens ansikte...

Leif "Slibben" Silbersky hänvisar också till att juristerna i tingsrätten också höll med om att bevisningen var god. Men om jag inte minns fel, så ville juristerna fria och lekmännen dömma så det blev 2-3. Och överklagan där Pettersson förståss frikändes i (total) brist på bevis.
Citera
2017-03-23, 23:34
  #83084
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Skrämmade läsning, bitvis. Jurister och andra väl utbildade som menar att bevisningen mot Pettersson var god, eller mycket god.
Då undrar man ju hur många oskyldiga som döms, när "myckt god bevisning" är ett utpekande, 3 år senare, av en person som inte så såg gärningsmannens ansikte...

Leif "Slibben" Silbersky hänvisar också till att juristerna i tingsrätten också höll med om att bevisningen var god. Men om jag inte minns fel, så ville juristerna fria och lekmännen dömma så det blev 2-3. Och överklagan där Pettersson förståss frikändes i (total) brist på bevis.

Stämmer! Ingen av de jurister som dömde i tingsrätt och hovrätt fann Christer Pettersson skyldig till MOP. Leif Silbersky visade redan i "Hopp-affären" vad han gick för när det gällde moral och rättvisa.
Citera
2017-03-24, 09:20
  #83085
Avstängd
Ni är alla omvärldintresserade av de maktstukturer som råder i världen. Bakgrunder till krigen.
Vad vi lärt oss i skolan va inte mycket sant om 2 världskriget. Se kennedymordets anstiftare se det i ljuset i mordet på OP och dra era slutsatser själva.
Mina slutsatser är att makten inte ville ha fred./eliten de som gör vad de vill och aldrig åker dit om

Familjen Bush har i mina ögon mycket att göra med mordet på OP.
När man söker efter OPs anstiftare skall man leta efter 1% rikaste av typen oljemiljardärer vapenmiljardärer
https://www.youtube.com/watch?v=U1Qt6a-vaNM
Likheter? Kennedy 20 män samlades hos oljemiljardären Clint Murchison
Södermötet?Patsys? Cp,Vg mf
Kanske Ove har rätt att det fanns liksom Kennedymordet fler skyttar utplacerade på taket. Kanske det var CP eller Vg som trodde de sköt OP men det var Baresic eller någon på taken?
Riktiga mördaren kan ha legat på taket som Ove säger. I kennedyfallet var det 8 ja just det 8 skyttar.

I kennedymordet betalade man mördarna precis som med OP mordet Ivan birchan blev erbjuden 2 miljoner

Monopol på olja Rockefeller, Monopol på Järnväg Herryman, Monopol på stål Carnegie, alla tar lån av Rotchilds. Man tar fram Hitler för man vill hämnas på kommunisterna som rått mördat tsarfamiljen som var släkt med engelska kungahuset. Där är grunden till rysshatet i dag. Det är Rotschild med dessa amerikanska jättar som har monopol som tar fram underbygger Hitler. Vare sig Rotschild ellerBush bryr sig om judarnas homoside Hitler är ingeting om inte Prescott Bush finansierat auswich mfl läger snott judarnas guld mm. Dessa tänder som satt i judarnas mun användes senare till bush sr o bush 9/11 presidentvalskampanjer.

Läget i Sverige idag är att dessa 1 % kontrollerar median bankerna synen på säkerhet etc. De skapar genom fejkterror som nyligen i England-Stater som Sverige att rusta upp att köpa mer vapen att gå med i Nato etc.
De hoppas också på konflikter mellan folk genom att skicka upp afrikaner och afghaner tillo Norra eruopa för att destabilisera-DE HOPPAS PÅ EN NY HITLER SOM KAN KOMMA FRAM SOM DE KAN FINANSIERA LÅNA UT TILL OCH SÄLJA VAPENSÅ DE BLIR ÄNNU RIKARE -De är även med på förlorarsidan säljer cement o maskiner för att bygga upp länderna igen.

Det inte Löwen har klart för sig är vad dessa kriminella familjer står för.-Det handlar inte om att ta hand om flyktingar detta är orkestrerat

Ja vad väntar oss då svenskar? Fråga Wallenberg som gift in sig med Goldman Sachs om deras plan är One world goverment SÄTT SÖKRLJUSET PÅ WALLENBERG NU IAKTA ALLA DERAS STEG DE VILL VERKA I MÖRKRET SKALL DE BO OCH VERKA FÖR SVERIGE SKA DE ARBETA FÖR SVERIGES BÄSTA.
Wallenbergarna borde va i tv lika ofta som Löwen förklara o få kritiska frågor om vad de säger på bilderberg och vad de vill med världen. VBågar den köpta median i Sverige göra detta eller har det ghått så långt?
Man säger att även mordet på Gustav 3 var ett 1% mord man fick bort Vasaätten och in med jesuitfamilen Bernadotte.
__________________
Senast redigerad av janostortan 2017-03-24 kl. 10:04.
Citera
2017-03-24, 09:39
  #83086
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Har någon börjat läsa Claes Hedbergs "En oväntad vändning"?

En orgie i copy/paste från de värsta konspirationsteoretikerna.
På slutet lanserar de sitt egna scenario som är så pinsam och dum så man blir både trött och förbannad.
Citera
2017-03-24, 19:58
  #83087
Avstängd
Precis som med Kennedy tog man bort delar som i framtiden kan spåra blyfragment i kroppen I palmes fall skickade man de delar av skelett till Natos huvudkvarter Wiesbaden.
Bush befann sig på Sheraton hotel i Dallas när det hände.
Vi vet vilka som ägde och använde ett helt plan 1986 i Hotellet just det CIA.
Birchan var dörrvakt vän med VG.
__________________
Senast redigerad av janostortan 2017-03-24 kl. 20:21.
Citera
2017-03-24, 20:40
  #83088
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
En orgie i copy/paste från de värsta konspirationsteoretikerna.
På slutet lanserar de sitt egna scenario som är så pinsam och dum så man blir både trött och förbannad.

Jag tänkte först köpa den men hejdade mig och bad biblioteket fjärrlåna hem den. Det visade sig då att den inte finns någonstans; förutom i Ljungby där den är reserverad av några personer och jag får bida min tid.

Kan du med några få ord återge "egna scenariot".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback