Citat:
Ursprungligen postat av
mvagrippa
Jag har föreslagit dig att du gör en sammanfattning av de indicier som gör att du ser scientologer runt Olof Palme mordkvällen. Fördelen med detta är att du kan kolla fakta och se om den har någon relevans när du lägger ut den i tråden. Väntar fortfarande.
Frågor och svar till Mvaqrippa och andra intresserade personer
"Den
4 september 1987, var spaningsledningen så överraskande optimistisk, att dess talesman Ingvar Eriksson avslöjade för medierna:
"Gemensamt för sekterna och brödraskapen har varit det intensiva hatet mot Olof Palme, som betecknats som "Satan själv" och någon som "måste utrotas". Dessa extrema grupperingar har de ekonomiska resurser som behövs för att finansiera ett mord, och just så kan ha skett. Vi är idag mycket optimistiska när det gäller "sektspåret", för det har nämligen dykt upp något utomordentligt intressant i ett av de gamla spåren…".
1. Vad tror ni själva Ingvar Eriksson syftade på i sitt uttalande?
Mest intressant är nog genomgången av Pelle Svenssons trovärdighet beträffande Lars ”Bombmannen” Tingströms berättelse om att det var han som lejde Christer Pettersson att begå dådet. Advokat Svensson påstår sig ha vetat detta sen
april 1986.
Intressant att han efter detta datum valt att gå hårt fram i misstankar mot scientologer och högerpoliser, trots att han ”visste” att det var Pettersson.
2. Hur gör Pelle Svensson kopplingen mellan Högerpoliser och Scientologerna?
3. Varför sorteras Scientologispåret under Polisspåret?
Ja det är ett märkligt beteende som Pelle Svensson uppvisar. Högerpoliserna höll efter hans uttalande en lite lägre profil än vanligt kan jag tänka mig och i vissa fall blev de till och med landsförvisade.
Scientologerna drog sig tillbaka in i sina hålor men en del av dem flydde även de utomlands.
Pelle Svensson är inte den som ger upp i första taget, stark och envis. Men i det här fallet var det någon som sa åt honom att backa, och det gjorde han efter ett tag. Men tydligen ville han låta piskan vina först.
Det som slår mig först nu är att Pelle Svensson och Hans Holmér var rätt nära bekanta i och med deras gemensamma intresse, Riksidrottsförbundet/Brottning/Friidrott.
4.I sin tur kan det innebära att det var självaste Holmér som sa till Pelle Svensson att släppa taget om Scientologispåret som ledde till hans egen poliskår.
För att sedan involvera Ulf Spinnars som vittne för att fälla Christer Pettersson och som sagt tidigare lämna in alla dokument och handlingar till PU som berör Scientologerna och Byrå 1?
5. Har Pelle Svenson haft Ulf Spinnars som sin klient i tidigare brottsmål?
Svensson hade sin firma i Sundsvall om jag inte minns fel.
Jag tror nämligen att det är just precis så det har gått till.
Ulf Spinnars bytte efternamn.
Harri Miekkalinna gick även under annat efternamn ett tag
Jag är inne på samma sak som Mvaqrippa. Pelle Svensson ljuger om "Bombmannens testamente", men inte nödvändigtvis kan han väl ljuga för de avhoppade Scientologerna som ger sina vittnesmål? Eller tror du/ni att Pelle Svensson manipulerar dessa personer? Tveksamt!
Min uppfattning är klar, beslut togs i
september 1988 att Christer Pettersson skulle fällas med Tingström som anstiftare utan inblandning och utredning av Scientologikyrkans verksamhet. Man stod vid ett vägskäl och valde den enkla vägen.
Det som får vågskålen att tippa över är om Lars Tingström var ansluten till Scientologerna eller "bara" hade nära kontakter med den organisationen och dessa individer.
6. Vilken väg tror du att Palmeutredarna väljer av de två ovanstående då de häktar Christer Pettersson?
7. Vilka är de fyra avhoppade Scientologerna och var befinner de sig idag?
8. Var är de fyra avhoppade Scientologernas Vittnesmål?
9. Vad håller spaningsledningen på med mellan
september -87 till september -88.
Ulf Spinnars var i från samma trakt och har även inblandning i MOP. Men det lite märkliga i sammanhanget är att Pelle Svensson(upphovsmannen av tipset även Per S) själv är bosatt och även född i Sollefteå som geografiskt ligger väldigt nära Kramfors.
Varför har inte Norconons behandlingshem nämnts vid ett enda tillfälle när man diskuterar mordet på Eva Söderström i Kramfors den
25 september 1987
Det är en stor gåta för mig att behandlingshemmet aldrig nämns, där samlas väl gräddan av de kriminella?
Pelle Svensson ljuger om att Christer är den skyldige.
Ulf Spinnars ljuger om att Christer är den skyldige(dock ändrar han sin historia)och de båda kommer ifrån samma trakt, Kramfors och Sollefteå vilket ligger nära varandra geografiskt.
Kan du/ni ge en vettig förklaring till dessa omständigheter?
11. Jag vill även passa på att fråga om de teckningar som har avbildat mördaren av vittnen, vet du hur många och vilka vittnen har har varit inblandade i dessa?
12. Jag anar en komplott innehållande Holmér, Svensson och Spinnars.
Ja även Nässén och Cedergren.
Det ser ut som om man anlitat "trovärdiga" narkomaner i syfte att sätta dit sin knarkande kollega Christer Pettersson. Är det någon som håller med om detta?
http://sexnolltva.blogg.se/category/palmemordet.html