2011-03-14, 10:06
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Vilket trams. Tror du verkligen själv på det där???

Det är en av många konstiga saker, säger inte att jag tror på detta, säger bara att många tror på detta, och jag behöver veta mer för att veta vad jag skall tro,

typiskt scenario: det är många som spyr i den situationen som Lisbet befann sig i, bytte bil och lånade kappa i samband med det ???etctetc ett av 100 tänkbara grejor som kan ha hänt, man får inte ha förutfattade meningar,

just nu med den information jag har ger jag det 11% chans att Lisbeth bytte bil.

(Enligt vetenskapen är intelligens delvis proportionellt till hur många tankar man kan hålla i huvudet samtidigt (och väga) utan att låsa sig vid ett spår... )
Senast redigerad av heheho 2011-03-14 kl. 10:21.
Citera
2011-03-14, 10:40
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Hur får du in Aspling i det hela. Han sätt väl i Dalarna och groggade som bäst. Tror inte på Krantzteorin med startpistol heller. Delsborn, Björkman och Morelius indikerar mycket starkt att OP sköts bakifrån.
Det är något mystiskt med Asplings alibi. Han sägs ha ringt och kryptiskt meddelat att han mådde dåligt och inte kunde komma till mötesplatsen men så ringer Toresson i det sista och säger att någon liknande Aspling ändå skulle komma. Om detta skulle vara ett villospår man planterat hos Trowbridge via Tunander så måste man ändå fråga sig varför.
Idén med startpistol framförde jag 2004 då jag ännu inte visste något om Krantz och heller inget visste om Trowbridge. Teorierna som Krantz kom med i övrigt ser jag mer som taktiska utspel för att tvinga fram obduktionsprotokollet som bevisade motsatsen och lite till som är ännu mer intressant. Det var smartaste sättet om än inte medvetet.
Om Krantz hade kontakt med spindeln Eskil Block så förstår jag vilka som drev honom till de galna teorier som skulle sänka hans trovärdighet. Både Krantz och Trowbridge råkade ursprungligen in på spår som var livsfarliga för Skräpo. När Trowbridge meddelade via min son att han inte längre ville träffa mig och samtidigt utpekade både mig och Birchan som Skräpoagenter på nätet så fattade jag vilken nivå det rör sig på från alla håll. / Ove Mollvik
Citera
2011-03-14, 11:25
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Palmemordet har uppmärksammats i Tysklands Der Tagesspiegel med en pimpad version av polisspåret för de av er som förfäktar detta scenario.

Statsmaktens kontrollapparat fungerar tydligen inte så bra. Ja, se där en riktig konspiration som heter duga.

Härligt att utlandet börjar driva med oss, det kan faktiskt ta skruv, såg liknande artikel i The Guardian.
Citera
2011-03-14, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Citat:
Citatförfalskning av Heheho:
Palmemordet har uppmärksammats i Tysklands Der Tagesspiegel med en pimpad version av polisspåret för de av er som förfäktar detta scenario.

Statsmaktens kontrollapparat fungerar tydligen inte så bra. Ja, se där en riktig konspiration som heter duga.

Härligt att utlandet börjar driva med oss, det kan faktiskt ta skruv, såg liknande artikel i The Guardian.

Jag finner det tragiskt att Sverige lyckats röra till det på det här sättet och när villospåret kallat Polisspåret blir stor nyhet i Tyskland så är det inte en propagandaframgång för krafterna bakom utan just det motsatta vilket din citatförfalskning visar.

Korrekt återgivet citat syftar på Stieg Larssons Milleniumtrilogi vilket kommentaren i Der Tagesspiegel och Sydsvenskans slutkläm också gör och skall vara.

Citat:

Men det mest intressanta är Sydsvenskans slutkläm.

Citat:
Frågan som dröjer sig kvar: Hur har miljonupplagor av Stieg Larssons avslöjande Sverigeskildringar kunnat slinka igenom konspiratörernas kontrollsystem?

För det står nämligen inte i Der Tagesspiegel utan verkar vara en reflektion över den hittils enda kommentaren till artikeln.

Jag lägger kommentaren i en spoiler för den är på tyska för de som är intresserade.

Min ståndpunkt om polisspåret är:

https://www.flashback.org/sp13551362

Citat:
Min teori är alltså att det “Advance team” som befann sig i Stockholm under veckorna före mordet involverade ett antal personer i en skenmanöver med eller mot deras vättre vetande och att PU jagat skuggor när de kraftfullt jagat sina kollegor. (...).

Ja. Det är därför jag har en ganska sval inställning till BBL och sydafrika-poliser som gärningsmän. Det förhåller sig annorlunda med min inställning till poliser som ”medhjälpare” veckorna innan mordet.

Om du skall bedriva desinformation kan du väl ändå skärpa till dig och göra det på ett mer utstuderat sätt med några roliga inslag. Det blir så tråkigt annars.
Senast redigerad av Utredaren 2011-03-14 kl. 11:49.
Citera
2011-03-14, 11:51
Medlem
hehehos avatar
Citat:

hehe, jag får information om att man smider på en plan för "damage control":

en fd säpo anställd med psykiska problem och 2 numera döda poliser med drogproblem.

stackarna: det är ändå en delseger, hehehoho...
Citera
2011-03-14, 11:57
Medlem
Citat:
hehe, jag får information om att man smider på en plan för "damage control":

en fd säpo anställd med psykiska problem och 2 numera döda poliser med drogproblem.

stackarna: det är ändå en delseger, hehehoho...

Se där, Genast lite bättre. iofs bra att du inte kom med några smaklösa skämt. Bra desinformation skall vara både sann och missvisande men var lugn för att "damage control" pågår. Så det är bara att vänta och se.

Försåvitt du inte har direktkontakt med herrarna.
Citera
2011-03-14, 12:39
Medlem
JakeCs avatar
Någon som har en bild på CG Östling aka "Polisman Ö"??
Citera
2011-03-14, 13:11
Medlem
Maxestrellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JakeC
Någon som har en bild på CG Östling aka "Polisman Ö"??

Inte funderat på att söka bakåt i tråden innan du frågar?
Citera
2011-03-14, 13:13
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLocks
Beträffande om att det e.v var avlyssning eller bevakning av Palmes lägenhet, så är detta som Lars Krantz skrivit riktigt intressant.

Lars skrev.

I rättegången mot Christer Pettersson hittade jag i diariet över handlingar i målet två nummer som var sekretessbelagda. Det ena rörde obduktionsprotokollet, det andra telefonavlyssning av Palme. Dessutom visste jag av Eskil Block på FOA att en kollega till honom hade lånat ut barnkammaren i sin lägenhet till SÄPO. Han bodde mitt emot Palmes på Västerlånggatan 21 i Gamla Stan i Stockholm. Jag lyckades sälja historien till Svenska Dagbladet, som betalade mig 2000 kronor. Men de publicerade inget.

Detta skulle ju verkligen vara en bomb i mina ögon sett. Stämmer verkligen detta så är det ju inte så jävla konstigt att "inre kärna" visste om biobesöket i skaplig tid för att sätta igång "operationen"

Psykförsvaret som Eskil Block jobbade för bör vara överordnat Skräpo men om dessa myndigheter nu istället var i maskopi och med eller emot CIA och i vilket fall emot svensk demokrati och rättsstat så blev Krantz situation synnerligen knepig. Man kan bli tokig för mindre särskilt om man vetat något absolut sant från början.
Vilka utnyttjade vilka och vem var att lita på? Vilka skulle övervaka övervakarna som övervakade Palme? I mörkläggningarna efter alla våra rikskatastrofer har psykförsvaret haft huvudansvaret. Ur minnesskriften "Förfäras ej" framgår vilka övningar man gjort så realistiska som möjligt. Testresultaten säljs vidare och så finansieras allt större illdåd i forskningens tjänst kan jag förstå. / Ove Mollvik
Citera
2011-03-14, 13:33
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLocks
Bevisar ju även hur jävla korkade samtliga från Holmer till dagens Pajsas-Stig verkligen är...
Nej det bevisar inget om deras omdömen för vi vet inte vilken konspirationsnivå de blivit inblandade på och vi kan omöjligt avgöra vilka som frivilligt simmar med strömmen eller bara låtsas för att komma åt något ännu värre. Inte ens om Skräpo och Sopo varit i maskopi mot CIA eller tvärtom går att avgöra från vår folkliga nivå och tydligen inte ens på regeringsnivå.
Under alla omständigheter är svenska myndigheter ansvariga vilket avgör saken för mig. Om ingen kan förklara hur det ligger till i verkligheten med maktförhållandet så är nationen inget att lita på och NATO kan se sig som skyldigt att ingripa med alla medel innan ryssen kommer och drar fördel av vår inre splittring. / Ove Mollvik
Citera
2011-03-14, 13:43
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavring
Var det PG Näss som avblåste övningen?
Mer sannolikt var det Holmér som diskret gav order om att avblåsa övningen då han insåg att spelet var förlorat och att han inte ville att någon av hans mannar skulle få skulden och utnyttjas vidare av Skräpo. / Ove M
Citera
2011-03-14, 13:44
Medlem
Maxestrellas avatar
Citat:
]Men det mest intressanta är Sydsvenskans slutkläm.

För det står nämligen inte i Der Tagesspiegelutan utan verkar vara en reflektion över den hittils enda kommentaren till artikeln.

Kommentorn i Sydsvenskan, Fredrik Persson, försöker göra sig lustig på Der Tagesspiegels bekostnad och på alla andra som ifrågasätter PU.

Man borde föra register över alla dem som avfärdar all analys av PU som konspirationsteorier, så kan man håna dem sen om/när sanningen har kommit fram. Det är ju dessutom så att de aldrig bygger sina ställningstaganden på saklig analys, på saklig grund. Snarare är det a-priori-ställningstaganden det handlar om, att tycka som alla andra inom etablissemanget, aka "Kejsarens nya kläder".

Men jag menar, kolla in Helin och Ölvebro där de sitter i Norra Magasinet, som En salig blandning (borde kanske vara En saklig blandning) har laddat upp på Youtube. Redan då när det sändes i SVT, 1994, luktade det lögn om det hela och det man kan slå fast, att inte har deras lögner åldrats med behagen i behåll direkt. En pinsamhet vilar över det hela.

Borgnäs & Bresky granskade makten. Det är liksom journalistens roll. Vad har de fått? Jo, bara skit. De som kommer upp sig i gamet är såna som t.ex. Lennart Ekdal och, som aldrig överhuvudtaget lagt två strån i kors för att granska makten, men som för det har belönats med miljonlön av TV4. Och kolla in de där i Agenda, vad de nu heter...inte en enda komprometterande fråga lyckas de ställa utan låter t.ex. Bildt sitta där och lägga ut orden bäst han gitter. Tvi!
Senast redigerad av Maxestrella 2011-03-14 kl. 13:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in