Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-22, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlitos
Misstänkte Palme-rummet, men hittade inget från Flygare där...
Om samtalet med GW

Han har tagit bort kommentaren... Han insåg väl att "skämtet" inte riktigt flög.
Citera
2016-01-22, 11:39
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Ja han har det, men ser vi till Tommy Lindströms meritlista är inte heller han något sanningsvittne vid alla tillfällen. När dessutom Alf Enerström pekar mot Ex-Tjeckoslovaken Milan Heidenreich blir TLs affärer med denne ännu mera anmärkningsvärda. När sedan dessa ihop med Skandias säkerhetschef Per Häggström, fd SÄPO, har transaktioner tillsammans som berör sexsiffriga belopp.

Det känns som att TL säger det som krävs för stunden.

Vad vet man egentligen om MHs VERKLIGA agenda? Eller rättare sagt, vad kunde TL veta vad MH gjorde "vid sidan av"?
Citera
2016-01-22, 14:46
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det känns som att TL säger det som krävs för stunden.

Vad vet man egentligen om MHs VERKLIGA agenda? Eller rättare sagt, vad kunde TL veta vad MH gjorde "vid sidan av"?

Har svårt att tänka mig att PU har gått till botten med Milan och anklagelserna mot honom.
Citera
2016-01-22, 14:49
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Nu ska GW leverera fler revolvrar.

http://www.expressen.se/nyheter/jag-har-massa-andra-erbjudanden-nu/

En form av mediala copycats eller.

Huruvida dessa person kräver att få vara anonyma framgår dock inte. Inte heller om poliser ska vara närvarande vid respektive överlämnande.

Tror fan det, hellre lämna en revolver som palmespår och förmodligen kvittera ut ett större förskott än vad de fått om de sålt det .

Eller så ser det hur lätt det är med att bara GW får kontakta dem efteråt och behöver inte vara medietränade etc och behöver inte oroa sig att massa nyfikna och journalister ska bosätta sig i trädgården för att inte tala om att om de nu sitter på en post så kanske det varit enkelt att tänka bort just sin bit hellre än att tänk att folket runt ska börja tjafsa om att de hade vissa udda kontakter då det var unga och på så sätt fått tag i detta vapen.

Måna föräldrar säger nog inte till sina barn att det varit på vilda fester då de var unga för att de unga inte ska testa det livet med tanken att va fan far och mor gjorde så. Med tanken på dölja tidigare liv.
Senast redigerad av Harfager 2016-01-22 kl. 15:08.
Citera
2016-01-22, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.s82
God reflektion, som fler borde göra.

Det har jag aldrig gjort!, hur lång var Viktor Gunnarsson? Kan inte hitta en uppgift på det...
Citera
2016-01-22, 15:47
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Har svårt att tänka mig att PU har gått till botten med Milan och anklagelserna mot honom.

Jag håller med. Känns som även det är något som varit alldeles för känsligt. Allt som pekat mot den egna organisationen viftas bort.
Det behöver ju inte innebära att polisen är inblandad i mordet men gräver man här hittar man onekligen polisiära skumraskaffärer och det avslöjar man inte.
Citera
2016-01-22, 17:32
Bannlyst
Säger man fel saker kan man bli avstängd väldigt fort.

Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Nej, underrättelsetjänsten utgör säkert ingen skuggregering men den har ett inflytande. Inte minst när den är inblandad i statsministermord. Det finns inte många politiker, professorer eller affärsmän som ställer sig i vägen för denna mäktiga apparat vilken i stort sett gör vad den vill, ungefär som forna tiders kungar.

Det var tur för vissa att G.W började surra om ett e.v mordvapen den här tråden har varit död i över 16år !

Det finns absolut inget nytt att surra om men jag ser ändå inget fel att vissa personer hänger här. Jag minns för 3 -4 år sedan när folk surrade om trådar som gällde mord som sedan länge blivit uppklarade jag ger Er inget exempel för när man skrattade åt surret så kom en varning som ett brev på posten. Självklart så sitter många MOD och skriver i evighetstrådar .....

Jag tycker att Jag vill bli som far har sammanfattat gängse teorier som vanligt folk börjat inse för rätt länge sedan.

P.s Mitt första "Nick" skapade jag 2004
Senast redigerad av Bodies 2016-01-22 kl. 17:34. Anledning: Rubrik:
Citera
2016-01-22, 17:42
Bannlyst
Finns det bilder på tunnelgatan innan mordet? Typ 50-talet. Och när kom minnesplattan till?
Citera
2016-01-22, 19:53
Medlem
Någon som vet säkert vem "Lennart" i connys bok är? Ih...har någon nämnt...är han enarmad?
Citera
2016-01-22, 19:56
Medlem
Skulle även vilja se bild på L.T. Inte de man får upp när man googlar...finns det något annat någonstans? Finns det ett ärr? Han är svår att hitta.
Citera
2016-01-22, 20:01
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuskPatrolPro
... Då flippar han totalt och stoppar ID och blir nästan överkörd. Står där med en handske och stinker vitlök och viftar med tusenlappar ID blev rädd och vägrade hjälpa till.

ID? Du menar afrikanen som påstod att en man stoppat honom och erbjudit honom pengar för att köra honom därifrån?
Står en del intressant om det i "inuti labyrinten".
IDs historia var falsk, och han klappade ihop som en fällstol när det visar sig att VG talar flytande franska och måste rätta tolken som är med vid "förhöret".

Själv tror jag att VG var telefonbok åt någon form av organisation, på samma sätt som en del personer fungerar som "brevlådor" i spionsammanhang. Han kan ha blivit utnytjade i MOP. Svårt att säga. På något sätt fick han bosätta sig i USA, vilket för en normal person med hans bakrund skulle ha varit helt omöjligt. Han måste ha fått hjälp.
Citera
2016-01-22, 20:02
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkeangeln
Skulle även vilja se bild på L.T. Inte de man får upp när man googlar...finns det något annat någonstans? Finns det ett ärr? Han är svår att hitta.
"Leffe cool" på facebook
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in