Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-24, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Jodå ålder, karriär, fritidsintressen, bostadsort samt tillgång till Olofs förehavanden stämmer bra.

Personligt och politiskt agg finns där också.

Jag misstänker också att Grundborg och Klöverknekt känner varandra.

Vinge är 93 så nej långt ifrån. Grundborg fanns inte inom den verksamheten som GW beskriver och dessutom inte hela sin karriär i Stockholm. Han kom från I17 i Uddevalla och har en ganska kort "karriär i Stockholm. Östling stämmer heller inte ens i närheten. Vad yrar du om...

Nä GW pratar om någon som går i pension ganska samtidigt med honom själv med en lång karriär i Stockholm + en del annat väldigt personligt i beskrivningen.
Citera
2016-02-25, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Ja det var Ulf Waldau och intressant nog också på plats i ledningscentralen på lördagsförmiddagen när Hans Holmer och Tommy Lindström kommer till polishuset.

Samverkan signalskyddstjänst undertecknad av denne https://www.polisen.se/Global/.../FAP/FAP148_1_RPSFS1991_6.pdf
Citera
2016-02-25, 00:13
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Vinge är 93 så nej långt ifrån. Grundborg fanns inte inom den verksamheten som GW beskriver och dessutom inte hela sin karriär i Stockholm. Han kom från I17 i Uddevalla och har en ganska kort "karriär i Stockholm. Östling stämmer heller inte ens i närheten. Vad yrar du om...

Nä GW pratar om någon som går i pension ganska samtidigt med honom själv med en lång karriär i Stockholm + en del annat väldigt personligt i beskrivningen.

Grundborg var vid mordtillfället är anställd på Televerket Radio i Stockholm och med möjlighet att avlyssna t.ex Palme. Jobbade sedan i olika säkerhets/vapen företag tillsammans med Vinge. Grundborg är väl lika gammal som Leif och hade också skytte som intresse.

Grundborg har väl jobbat i Stockholm sedan dess vad jag vet, dock ej inom säkerhetsbranschen.

Nämnde jag Östling?
Senast redigerad av fornamn.efternamn 2016-02-25 kl. 00:16.
Citera
2016-02-25, 00:14
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Samverkan signalskyddstjänst undertecknad av denne https://www.polisen.se/Global/.../FAP/FAP148_1_RPSFS1991_6.pdf

För tankarna till Mälarhöjden.
Citera
2016-02-25, 00:15
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Grundborg var vid mordtillfället är anställd på Televerket Radio i Stockholm och med möjlighet att avlyssna t.ex Palme. Jobbade sedan i olika säkerhets/vapen företag tillsammans med Vinge. Grundborg är väl lika gammal som Leif och hade också skytte som intresse.

Grundborg har väl jobbat i Stockholm sedan dess vad jag vet, dock ej inom säkerhetsbranschen.

Ingvar Grundborg har jobbat i sydsverige. Mest södra skåne och Gnosjö de senaste 15 åren.
Citera
2016-02-25, 00:21
Medlem
Citat:

Nämnde jag Östling?

Uppenbart har du glömt det mesta av vad GW sade!
Citera
2016-02-25, 00:22
Medlem
Citat:
Ingvar Grundborg har jobbat i sydsverige. Mest södra skåne och Gnosjö de senaste 15 åren.

Visst är det så.
Citera
2016-02-25, 00:35
Medlem
p.norths avatar
Visst kan det va lite märkligt att man emigrera då man har precis börja rota sig, jobb o fruntimmer m.m.. och man är i 30års ålder, man lämnar familj o släkte samt vänner. Det är tufft.
Citera
2016-02-25, 00:54
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Citat:
Uppenbart har du glömt det mesta av vad GW sade!

Nej jag tror jag kommer ihåg det mesta och vad GW sa igår och idag tycker bara stärker min tes.

Sedan tycker jag att vittnet Eva Larsson's beskrivning av mannen i taxin stämmer ganska bra på Grundborg. Notera också HH's panik när han får detta klart för sig.
Citera
2016-02-25, 00:58
Medlem
Citat:
Långsamt börjar muren vittra sönder. Uppgifter som setts som sanningar ifrågasätts till slut även i pressen.

Jag får nästan intrycket att det börjar accelerera. För ett år sedan förnekade DF att Barbrogruppen överhuvudtaget hade existerat.

Nu har han plötsligt placerat med wt-apparater i city på mordnatten.
Citera
2016-02-25, 02:17
Medlem
walklikeacats avatar
Förmodligen har detta tagits upp tidigare. Men varför har inte någon konfronterat bilden på A*nti A*san för dessa två tjejer som talade med Decorima-mannen? Olle Alse'n verkar ju inte ha gjort detta, inte heller någon annan. Var finns dessa kvinnor nu...Katja och Pirjo? Sjuksköterskor? Denna Katja hade tidigare varit bosatt i Upplands-väsby. Går det fortfarande inte att få ut deras vittnesuppgifter?
Citera
2016-02-25, 06:42
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Långsamt börjar muren vittra sönder. Uppgifter som setts som sanningar ifrågasätts till slut även i pressen. I dagens TV4 dokumentär snuddade man vid Stens SÄPO-trio, men antingen av okunskap eller feghet återgavs inte alla uppgifter. När övervaknings-PM och övervakarna börjar skärskådas kan det lossna på allvar. Men där verkar vi inte vara ännu.

Uppenbarligen fattas den förlösande uppgiften, vittnesutsagan eller dokumentet. Som ger en trådände att börja nysta i. Där vi alla i tråden handikappas av att mycket inte lämnas ut p.g.a. förundersökningssekretess. Fler och fler personer faller ifrån via naturlig avgång. Samtidigt som nya riksväktare verkar ta över.

Vi kan se att MSM i sina artiklar kör med gammal skåpmat. Men aldrig tar man upp Lisbets initiala 2 gärningsmän eller chaufför Dahlgrens rattande i vinternatten. Förmodligen beroende på att det avviker från agendan om en ensam gärningsman. Konspiration verkar vara tabu. Eller ute på tidningsspråk. I slutändan handlar det ju trots allt om vad som man tror säljer.

Efter 30 år vet vi inte ens vad som i detalj hände på mordplatsen. Där den officiella skottordningen är felaktig. Lisbets vittnesmål har styrt hela utredningen och har aldrig ifrågasatts av PU, MSM eller politiker. Borgnäs verkar vara en av de få som på allvar gjort det.

Idag anses hon vara oantastlig och satt på en piedestal av SAP och många andra.

Det förlösande måste komma från andra kanaler. Frågan är varifrån.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-02-25 kl. 07:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in