Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-13, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ---xOOx---
I förra veckan lät LGWP meddela att besked om Vapnet med stort V var att vänta under början av denna vecka. Troligtvis tisdag tror jag han skrev.
Nu är det onsdag kväll och fortfarande inte ett knyst. Vadan detta outhärdliga dröjsmål?

Kommer verkligen PU basunera ut det till allmänheten om det är träff ? Man tycker att de skulle vilja mörka det så man kan utreda personkopplingar osv i lugn och ro. Men nu har de väl LGWP flåsande i nacken
Citera
2016-01-13, 20:19
Medlem
Jo nog flåsar han, professorn:-)
Mitt optimistiskt lagda jag väljer att tolka det dröjande svaret som lugnet före en perfekt storm.
Citera
2016-01-13, 20:36
Medlem
mjohan84s avatar
varför skulle gw få svar innan alla andra?
om jag lämnade in pistolen så skulle väl inte jag få svaret innan alla andra fick det ? låter helt absurt
han sa i veckans brott att han t om hade ringt till dem för en timme sen och kollat men det var inte klart
Citera
2016-01-13, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
varför skulle gw få svar innan alla andra?
om jag lämnade in pistolen så skulle väl inte jag få svaret innan alla andra fick det ? låter helt absurt
han sa i veckans brott att han t om hade ringt till dem för en timme sen och kollat men det var inte klart

Vad menar du?
Citera
2016-01-13, 20:55
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ---xOOx---
Vad menar du?
jag menar så här , Leif gw är inte polis eller hur? han har lämnat in revolvern men har han verkligen rätt att få reda på svaret innan alla andra så att han kan förmedla det i sitt tv-program ...

om en Annan privatperson hade lämnat in vapnet så har jag svårt att se att man skulle ha RÄtt att få veta innan alla andra, men jag kanske har fel?

btw är det en tillfällighet att man kör en dokumentär om CP nu 21;00 på tv 4 ?
Citera
2016-01-13, 21:00
Medlem
tigerrakets avatar
Anledningen till att GW ska få rapport direkt är att han är känd inom polisen. Han är inte någon vanlig lösdrivare som kommer in med en pistol.

Det är via GW som man har fått denna pistol tillhanda.

Pistolen är speciell pga bakgrunden.

Sedan kan det vara Palmegruppen som har sett till att GW får dessa fördelar.

Hade du kommit in med palmevapnet och ställt krav att få se sakerna innan du lämnade över vapnet, då hade du fått det.
Citera
2016-01-13, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
jag menar så här , Leif gw är inte polis eller hur? han har lämnat in revolvern men har han verkligen rätt att få reda på svaret innan alla andra så att han kan förmedla det i sitt tv-program ...

om en Annan privatperson hade lämnat in vapnet så har jag svårt att se att man skulle ha RÄtt att få veta innan alla andra, men jag kanske har fel?

btw är det en tillfällighet att man kör en dokumentär om CP nu 21;00 på tv 4 ?

Jag menade inte att GW skulle få något exklusivt förhandsbesked, det lät på honom som att VI får veta på tisdag.
Förvånar mig inte ett smack om d visar sig om den tråkigaste teorin (CP) visar sig stämma, alla teorier och indicier till trots. Var d inte någon som hintade om ev. koppling mellan honom och Vapnet i tråden nyss?
Var är du Grandioso;-)
Citera
2016-01-13, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Anledningen till att GW ska få rapport direkt är att han är känd inom polisen. Han är inte någon vanlig lösdrivare som kommer in med en pistol.

Det är via GW som man har fått denna pistol tillhanda.

Pistolen är speciell pga bakgrunden.

Sedan kan det vara Palmegruppen som har sett till att GW får dessa fördelar.

Hade du kommit in med palmevapnet och ställt krav att få se sakerna innan du lämnade över vapnet, då hade du fått det.
Få se vilka saker?

Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Regeringen Palme avskaffade tjänstemannaansvaret 1974.

Därefter fanns det inte längre ett personligt ansvar. Enbart ett politiskt.
Fast det där är ju någon konstig myt som har spridits under årtionden vid det här laget. Det finns sanktioner i lagen om offentlig anställning (LOA) som går att använda (varning, löneavdrag). Sen har vi vanliga sanktioner som avskedande och uppsägning. För lite mer kvalificerade överträdelser finns brottet tjänstefel i brottsbalken (närmare bestämt överträdelser som innefattar s.k. myndighetsutövning).

Citat:
Ursprungligen postat av Balaklava-RU
En vän berättade att hon som ung student fick vara med på nobelfesten (många studenter bjuds in varje år). Efter maten före dansen stod hon en trappa upp och tittade ut över blå hallen när Olof Palme kom och började prata med henne, hon var mycket snygg som ung, Palme smörade för fullt och föreslog till sist att dom skulle prata vidare i lugn och ro senare på kvällen. Hon tackade nej men kände tydligt hans avsikter.
Min fundering är om inte Palme lyckades förföra en hel del unga offer i olika sammanhang och om det var ett utslag på hans personlighet s.k. välartad psykopat, d.v.s. en person som är hänsynslös och manipulativ bakom en charmig fasad. Typiskt är att han var antingen älskad eller hatad. Ungefär som olika sektledare. Jag är övertygad om att det var många som gärna såg honom död men att Christer Pettersson är dråparen.

https://www.youtube.com/watch?v=Y6HfVssrvyk
Jag tror inte ett ögonblick på det där.
Och vad menar du genom att säga "offer"?
Citera
2016-01-13, 23:20
Avslutad
Någon som vet varifrån gw fick revolvern?
Citera
2016-01-13, 23:37
Medlem
pyro860s avatar
GW har fått löftet om att få läsa upp rapporten i Veckans Brott, om så så nästa tisdag.

Däremot vore det jävligt märkligt att ingen yppar nåt om det nu skulle vara en träff. Men det beror såklart helt på vem som sitter och analyserar på NFC...

Tror jag läste att det fanns fem stycken revolvrar som kunde vara palmevapnet någonstanns för längesen? Kan vara heeeelt ute och cykla, men är det inte en ovanlig modell eller något? GW är inte dum, han skulle nog inte strunta i att lämna in ett vapen som han får sådär. Däremot skulle han kanske inte yppa så mycket om det. So far so good, mao?

Balaklava-RU Bra låt du länkade btw
Citera
2016-01-14, 00:18
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
GW har fått löftet om att få läsa upp rapporten i Veckans Brott, om så så nästa tisdag.

Däremot vore det jävligt märkligt att ingen yppar nåt om det nu skulle vara en träff. Men det beror såklart helt på vem som sitter och analyserar på NFC...

Tror jag läste att det fanns fem stycken revolvrar som kunde vara palmevapnet någonstanns för längesen? Kan vara heeeelt ute och cykla, men är det inte en ovanlig modell eller något? GW är inte dum, han skulle nog inte strunta i att lämna in ett vapen som han får sådär. Däremot skulle han kanske inte yppa så mycket om det. So far so good, mao?

Balaklava-RU Bra låt du länkade btw

Jag vill minnas att om revolvern ska vara godkänd i pistolskyttetävling så ska pipan vara 6 tum, därmed borde 6 tums pipa på revolver vara det allra vanligaste. Jag förmodar att de flesta licenser som getts är just för målskytte.
Citera
2016-01-14, 00:49
Medlem
Vet vi om Tomas Flyckt (Karlsson) hade någon 357-a? Flera av de andra grabbar i kretsen hade ju det iaf.
En tanke är ju att GW fått tag på vapnet genom anhöriga till flyckt nu efter att han har dött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in