Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-18, 19:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ejdar
Fast det känns ju som om dom ger oss lillfingret så rullar vi i tråden lätt upp hela sanningen på några dagar. Vi har ju kartlagt i princip alla inblandade utom själva mördargruppen. Där har det varit stängt. Om de gläntar lite på dörren kommer den att flyga upp uta#######.

Signaturen Diana påstår ju att ingen ens har varit i närheten, så vad får dig att tro att någon i den här tråden skulle kunna nysta upp något som ingen här har klarat av sedan trådstart. Det är ju mest bara ett vridande och vändande på oväsentligheter. Längden på pipan.
Citera
2016-01-18, 19:56
Medlem
FurirRevaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
4 sekunder in i videoklippet på aftonbladets artikel ser det litet annorlunda ut. Jag föreställer mig att det är samma revolver man visar.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22110549.ab
Du menar fotot där man ser kulorna också? Det verkar vara en sådan där standardbild på en S&W revolver men jag kan ha fel.
Citera
2016-01-18, 19:58
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Tror fortfarande på klisterlapp alltså: http://i.imgur.com/olHMTPY.jpg

Om man tävlar i skytte med pistol/revolver så ska vapnet vägas in för att godkännas, det betyder att det ska för revolver krävas en kraft på avtryckaren på minst 1360g för att avfyra vapnet. Om vapnet blir godkänt så brukar man markera vapnet med en liten klisterlapp eller dylikt.

Men det kan också vara en märkning från NFC.
Citera
2016-01-18, 20:00
Medlem
Citat:
4 sekunder in i videoklippet på aftonbladets artikel ser det litet annorlunda ut. Jag föreställer mig att det är samma revolver man visar.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22110549.ab

Nej det är ju ganska uppenbart inte samma vapen!
Citera
2016-01-18, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nej det är ju ganska uppenbart inte samma vapen!

Okej. I stand corrected.
Citera
2016-01-18, 20:07
Medlem
Lennart Remstam, hans vittnesuppgifter tycker jag låter mycket trovärdiga och känns lite mer riktig på något sätt emot vissa andras, Det låter som en riktigt kylig och brutal mördare om detta dvs stämmer.
Citera
2016-01-18, 20:21
Medlem
Citat:
Okej. I stand corrected.

Vapnet på NFC:s bord verkar rätt ålder (troligen 70 tal) i relativt gott skick och är uppenbart en S&W. Man ser inte riktigt pipan som har riktmedel normalt sett. Kan vara både 3,5 och 4". Inte mycket mer att utläsa.
Citera
2016-01-18, 20:30
Medlem
Castaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ejdar
Fan va hårt det blir för oss i tråden om det visar sig att vapnet är det rätta och att det går att koppla till kretsen runt spelklubben oxen. Har mina farhågor att det kommer luta åt de hållet

Vad bygger dessa farhågor på?
Citera
2016-01-18, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Vapnet på NFC:s bord verkar rätt ålder (troligen 70 tal) i relativt gott skick och är uppenbart en S&W. Man ser inte riktigt pipan som har riktmedel normalt sett. Kan vara både 3,5 och 4". Inte mycket mer att utläsa.

Vet du om den här modellen har använts av polis eller militär?
Citera
2016-01-18, 20:49
Citat:

Vissa Latinamerikanska o afrikanska länder. Även populär bland jänkarna.
Citera
2016-01-18, 20:50
Medlem
Citat:

Revolver m58 med 4" var en S&W military & Police modell 10 kaliber .38 spl som användes av flottiljvakter. Sedermera hade vaktchefer denna även inom andra vapenslag i samband med att m40 försvann. Några 357 lär också ha inköpts enligt uppgift i samband med detta till vaktchererna för användning att avliva skadat vilt!
Citera
2016-01-18, 20:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgT
Vissa Latinamerikanska o afrikanska länder. Även populär bland jänkarna.

Stasi/KGB har väl också använt såna eller?
Senast redigerad av OY 2016-01-18 kl. 21:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in