Citat:
Ursprungligen postat av
HubertNorlen
Betryggande nog så dementerar Ölvebro omedelbart uppgifterna.

Givetvis. Vad skulle han säga?
Citat:
"Joserröattehhh, Hans Holmér var inte i Borlänge, det är helt riktigt. Kvitton och historien om det är bluff. Besvärligt som fan att åstadkomma kvittona, men vi fick hjälp av en karl på skandia som har tillgång till kopieringsutrustning, mörkrum och allt sånt, helt inkognito alltså."
Detta är alltså en ren spekulation, man
antag att HH inte var i Borlänge, vilka alternativ har Ölvebro? Enligt mig bara ett; Lögnen.
Det finns 2 problem här. 1 är Ölvebros minspel. Det finns tonvis av studier av lögnare och deras ansiktisutryck. Ölvebros är ett sådant. En lögnares. Helt enligt regelboken. Detta borde han som polis känna till. Men hur är det med hans intellekt? Jag tycker det verkar (starkt) begränast. Fattar han inte vad som pågår? Tror han inte att det finns folk i allmänheten, t.ex. andra poliser och psykologer, som mycket väl känner till detta? Driver han med oss? Det sista framstår som en allt mer rimlig slutsats.
Övlebro kanske inte är helt
korkad. Men han framstår så.
Problem 2:
På skandia jobbade mordnatten väktare AK. Hon bodde på samma adress som HHs älskarinna och senare fru. AKs förhör är
jättehemligt. Varför då? För att det står
Sanning i förhöret. Och inte vilken sanning som helst, utan sådan som vi absolut inte skall känna till. Vad det kan vara kan vi bara spekulera i, men jag vibbar att det KAN ha med en av trådens stora hjältar,
Hans Holmér, att göra. Tänk er följhande;
Förhörsledare: - Ja, och sen efter ditt pass, vad gjorde du då?
AK: - Åkte hem, förståss.
FH: Åkte ham, ja. Hem till dig själv alltså?
AK: - Ja.
FH: -Hur skedde den resan då?
AK: -Med bil. Jag hade tagit bilen till jobbet den dagen?
FH: -Jaha. Din egen bil dårå? Såg du något speciellt på vägen hem? Polisbilar, någon bildrulle eller nåt annat märkvärdigt?
AK: -Njae, inte dirket. Inte mer än att Hans Holmér's, han polsimästarn vet du, hade parkerat fel utanför porten nu igen. Det är 37e gången bara i år. Man han har ju kontakter. Får böterna raderade och sånt.
FH: Holmér, alltså? Du är säker på att det var hans bil?
AK: - Visst, serrö. Så många gånger vi ringt och klagat på den där.
FH: - Ok, då tror jag vi har allt vi behöver veta. Vi ringer om det är något.
AK: - OK, fint.
Själv vet jag inte vad jag skall tro.
HHs chaffis verkar måttligt pålitlig. Saken hade kunnat viftas undan som
fyllsnack om det inte vore för hemligstämpligen av AKs förhör. Något är väldigt, väldigt "fel" i det förhöret.