Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-01, 05:42
Medlem
Finns en egen tråd för bordellhärvan.
Citera
2014-05-01, 05:47
Medlem
Castaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
I så fall har vi otvivelaktigt olika åsikter om vad som är ett belägg.

En möjlig kund kan jag sträcka mig till! Men troligtvis hade han en mätress och troligtvis uppfattade Doris Hopp att det var fördelaktigt för henne att "yla med vargarna".

Jag tycker snarare att Carl Perssons PM ska betraktas som en intrig mot den socialdemokratiska regeringen än som "skvaller". Med informationen om Lillemor Östlings relation till Lennart Geijer och om de två amerikanerna ovanför Doris Hopps våning, har alla pusselbitar fallit på plats för mig och hela affären synes mig vara en propagandaoperation.

- USA försöker kompromettera OP och ordnar en fälla för hans justitieminister
- Näringslivet ser chansen att slå två flugor i en smäll och även bli av med Torbjörn Fälldin
- Carl Persson snickarar tjänstvilligt ihop sitt PM
- Palme tar det för vad det är, stoppar det i ett kuvert och låser in det i ett kassaskåp
- Palme lämnar med ett flin över kuvertet till statsminister Torbjörn Fälldin efter valet
- Näringslivet och deras förtrogna inom polisen gnisslar tänder
- Den unge intrigante LGWP tipsar journalisten Peter Bratt om att det ska finnas ett ruskigt PM
- Peter Bratt skriver en artikel i DN utan att ha sett PM:et
- Olof Palme dementerar att det finns ett PM (men inte för att skydda sin f.d. justitieminister)
- Bla bla... etc
- Eva Bengtsson anklagar OP för att ha utnyttjat henne sexuellt (för att få en miljon kronor)
- Man gör en film där OP framställs som pedofil
- Etcetera

Jag tycker att det är okay att spekulera om vem som har gjort vad men behåll er "moral" för er själva. För trådens bästa bör man vara mer saklig och mindre nedlåtande mot levande och döda, i samhället och på Flashback.

Det förvånar mig inte att du väljer den långsökta förklaringen framför den enklare, mer logiska. Flera av dina så kallade pusselbitar är ogrundade. De två första har du fantiserat ihop på egen hand.

Naturligtvis kan vi aldrig bli 100 % säkra på vilka prostituerade Lennart Geijer hade ihop det med eller vilka motiv Olof Palme drevs av, men den sammantagna indiciekedjan talar helt klart för att det är som Leif GW Persson beskriver.

Det som förvånade många i samband med DN-artikeln var att Palme kunde ta en sådan risk, att dementera det som åtskilliga personer visste var sant. Som LGWP påpekar hade Geijer, Palme och en rad andra personer i hans närmaste krets fått sina politiska karriärer förstörda om samma händelser utspelats idag eller vid samma tid i USA för den delen. Men dåtidens journalister på de stora tidningarna ville ogärna gräva för djupt i den här sortens affärer.
Citera
2014-05-01, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castalius
Det förvånar mig inte att du väljer den långsökta förklaringen framför den enklare, mer logiska. Flera av dina så kallade pusselbitar är ogrundade. De två första har du fantiserat ihop på egen hand.

Naturligtvis kan vi aldrig bli 100 % säkra på vilka prostituerade Lennart Geijer hade ihop det med eller vilka motiv Olof Palme drevs av, men den sammantagna indiciekedjan talar helt klart för att det är som Leif GW Persson beskriver.

Det som förvånade många i samband med DN-artikeln var att Palme kunde ta en sådan risk, att dementera det som åtskilliga personer visste var sant. Som LGWP påpekar hade Geijer, Palme och en rad andra personer i hans närmaste krets fått sina politiska karriärer förstörda om samma händelser utspelats idag eller vid samma tid i USA för den delen. Men dåtidens journalister på de stora tidningarna ville ogärna gräva för djupt i den här sortens affärer.
Den stora skillnaden är nog att jag spekulerar medan du och mvagrippa moraliserar.

Och spekulationen att det finns en personsamband och politiskt samband mellan bordellaffären och MOP är åtminstone inte OT.

Och, vill jag tillägga, är det enklare och mer logiskt att Lennart Geijer skulle gå på en bordell (istället för att ha en mätress), en bordell som bevakades av USA, Säpo och sedlighetspolisen? Trots allt så hade SAP kontakter inom underrättelsevärlden som rimligen borde varnat för den lägenheten.
Senast redigerad av lehs 2014-05-01 kl. 08:42.
Citera
2014-05-01, 18:10
Medlem
Jag har läst igenom denna sida idag , det är möjligt att den har varit uppe tidigare i tråden men det vore kul att höra eventuella synpunkter kring vad sidan avhandlar. http://www.nyhetsbanken.se/news/view_printer.asp?ID=1897
Citera
2014-05-01, 18:37
Medlem
FurirRevaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag har läst igenom denna sida idag , det är möjligt att den har varit uppe tidigare i tråden men det vore kul att höra eventuella synpunkter kring vad sidan avhandlar. http://www.nyhetsbanken.se/news/view_printer.asp?ID=1897

Jodå, den har varit uppe för ett par dagar sedan. Mycket intressant artikel. Intressant att så mycket trots allt läckt, tidigt i utredningen. Skandal att det inte blivit krigsrubriker i de stora tidningarna.

Intressant också med uppgifterna om att HH hämtades av solnapolisen på lördagen. Tidiga uppgifter det också som fått ligga okommenterade länge.

https://www.flashback.org/sp48595793

Att MOP är en riktigt stinkande dynghög som ingen vill rota i framgår alltmer tydligt.
Citera
2014-05-01, 19:57
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
https://www.flashback.org/sp48595793[/url]

Att MOP är en riktigt stinkande dynghög som ingen vill rota i framgår alltmer tydligt.

Dahlgren har samtidigt sagt att det var Holmérs kvinna som var med i bilen under kvällen i Stockholms City. Det känns osannolikt att hon är med om Holmérs uppdrag var sinistert, eller ens hemligt. Om Holmér var ledare för SAPs helgövervakning av Palme är det inte helt lämpligt att ha med flickvännen. Å andra sidan är det inte konstigt att det är i hennes lägenhet han blir hämtad dagen efter.
Citera
2014-05-01, 20:04
Medlem
FurirRevaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Dahlgren har samtidigt sagt att det var Holmérs kvinna som var med i bilen under kvällen i Stockholms City. Det känns osannolikt att hon är med om Holmérs uppdrag var sinistert, eller ens hemligt. Om Holmér var ledare för SAPs helgövervakning av Palme är det inte helt lämpligt att ha med flickvännen. Å andra sidan är det inte konstigt att det är i hennes lägenhet han blir hämtad dagen efter.

Har han verkligen uttryckligen sagt det? I texten jag läst så står det bara att kvinnan är i 50-årsåldern, plockas upp på Norr Mälarstrand, skjutsas till Sundbyberg och glömmer sin jacka som Holmér sedan tar med sig när han kliver av. Inget om relationen mellan de båda eller vad som pratades om dem emellan.
Citat:
Någon halvtimme senare, när man efter fortsatt rundkörning i Stockholms centrala delar befann sig på Norr Mälarstrand, fick Dahlgren order om att stanna bilen och hämta en väntande kvinna i 50-årsåldern. Kvinnan skjutsades till en adress i Sundbyberg. Dahlgren minns inte adressen, men han minns att han, en stund efter det att kvinnan lämnat bilen och man kört från platsen, upptäckte att kvinnan glömt kvar något slags jacka i bilen.

Innan Dahlgren körde från platsen såg han att Holmér steg in i en mörkblå Volvo, i vilken det förutom föraren satt minst en ytterligare person. Den kvarglömda jackan tycktes inte vara något problem, eftersom Holmér tog med sig denna, när han lämnade Dahlgrens bil.han att Holmér steg in i en mörkblå Volvo, i vilken det förutom föraren satt minst en ytterligare person.
http://www.dsm.nu/fallet-martinger.html
Citera
2014-05-01, 20:08
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Har han verkligen uttryckligen sagt det? I texten jag läst så står det bara att kvinnan är i 50-årsåldern, plockas upp på Norr Mälarstrand, skjutsas till Sundbyberg och glömmer sin jacka som Holmér sedan tar med sig när han kliver av. Inget om relationen mellan de båda eller vad som pratades om dem emellan.

http://www.dsm.nu/fallet-martinger.html

Jag är inte hundra på källan men det kan ha varit till TV3.
Citera
2014-05-01, 20:14
Medlem
FurirRevaers avatar
Citat:

OK. Kvinnan som var hans älskarinna vid tiden och som han senare gifte sig med var väl Åsa K? Och hon var väl yngre än 50 år om jag minns rätt.
Citera
2014-05-01, 20:34
Medlem
Citat:
Alternativt är grupp 1 och 3 samma grupp. Dvs grupp 2 spanar på grupp 1. Grupp 1 är samtidigt medvetna om detta och har därmed koll på grupp 2 också.

En av övervakningsgrupperna är alltså SAPs egen. Vem anlitar SAP för att skydda Palme om det inte är Säpo?

Krigs-IB?
Citera
2014-05-01, 21:05
Medlem
Citat:

Kommer mellan 14 och 15 minuter in i Rosenbergs program för TV3

http://www.youtube.com/watch?v=ek96jnICRSE

Betryggande nog så dementerar Ölvebro omedelbart uppgifterna.
Citera
2014-05-01, 21:35
Medlem
Sten Anderssons tre SÄPO-gubbar är inblandad i bevakning av OP och förmodligen fler "vänsterpolitiker". Åkes gubbar från Wallinsgatan detsamma. PGN uppger i världenidag att han och delar av SÄPO är övervakad av folk med förgreningar från Stay Behind. Jägarnisse och Stig Johansson uppger att de är övervakade av SÄPO. Överåklagare Ola Nilsson blir efter EC-affären skuggad av RPS , båda åklagarna Helin och KGN anser sig blivit buggade av HH och PU. Komplicerat värre...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in