2007-09-25, 20:33
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Ja man kan tro vad man vill. Jag är ganska säker på att LP är helt oskyldig till mordet på hennes make.

Men det finns mycket runtomkring hennes agerande som väcker frågor. Och att polisen bara bockade och tog emot när hon skulle ha "special treatment" stup i kvarten.

Gjordes det någon undersökning av hennes kläder?
Hon kom ju till sjukhuset i andra kläder om jag inte minns helt fel
Citera
2007-09-25, 20:40
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Gjordes det någon undersökning av hennes kläder?
Hon kom ju till sjukhuset i andra kläder om jag inte minns helt fel

Njao de kan jag inte minnas på rak arm.. jag har sett bilder av dom så det borde ju ha noterats. men de va nåt mysko där med hennes skada. att den inte noterades eller nåt liknande..
Citera
2007-09-25, 21:34
Medlem
Haha! Seriöst, har 95% av alla som skriver i den här tråden snortat heroin a la Pulp fiction eller vad är felet? Klart att det va Christer Pettersson som mördade Palme. Han erkännde ju tillochmed innan sin död. Kom igen nu, ska ni mumla konspirationsteorier så kan ni väl åtminstonde snacka om aktuella fall
Citera
2007-09-25, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Han menar nog att i "andra vittnesmålet" har vittnena "tänkt efter" för mycket och kanske lagt till saker som inte borde vara med,och då blir det fel.

Igentligen är det otroligt att Hans Holmer kunde tillåtas att leda utredningen så som han gjorde.Kurdspår och fan vet vad han låste fast sig på.

Jag tror aldrig man kommer att lösa detta.
Hade polis utredningen sköts bättre under dem följande dagarna efter mordet ,hade man haft en större chans att lösa fallet än vad som nu hände när Holmer tog över.

a/ med en professionell regim så hade en stadsminister aldrig smitit ut på mörka stan och låtit sig skjutas på detta viset. Av vem som helst....

b/ med en professionell regim så hade aldrig apparatjitjen Holmer - eller alla söt-gossars-kompis Ebbe - kunnat slita åt sig initiativet och hålla på med sitt icke-professionella "mord-spanande". (Var dessa två koryféer kanhända införstådda med att de visste nada om mordspaneri...?)

c/ med en professionell media-kör så hade kretinerna enligt b/ ovan aldrig fått hålla påååå sååå läääänge! Kretinerna hade burits ut, innan det blev godnatt-dags!

Vi är dömda att få leva med dåliga såpor! Bra såpor görs nån annan stans. I Norge, kanske?

;--)
Citera
2007-09-25, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toothy
Haha! Seriöst, har 95% av alla som skriver i den här tråden snortat heroin a la Pulp fiction eller vad är felet? Klart att det va Christer Pettersson som mördade Palme. Han erkännde ju tillochmed innan sin död. Kom igen nu, ska ni mumla konspirationsteorier så kan ni väl åtminstonde snacka om aktuella fall

Du har kommit vilse! Tbx till kvällspressen med dig... Haha!

Varje gång han fick dåligt med cash, antydde han att han kanske kunde ha gjort det. Då fick han vara med i TV3 och tjäna lite nya friska kontanter.

Ingen kan nånsin få mig att tro att CP mördade Palme.
Citera
2007-09-25, 23:16
Medlem
Targenors avatar
Citat:

Cp tog sedan tillbaka sitt erkännande , är det då helt klart att det var han?
Är han där med trovärdig?

Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
a/ med en professionell regim så hade en stadsminister aldrig smitit ut på mörka stan och låtit sig skjutas på detta viset. Av vem som helst....
Jo faktiskt hade det kunnat hända även med en professionell regim, då Palme smet iväg från livvakterna och inte tvärtom.

Citat:
b/ med en professionell regim så hade aldrig apparatjitjen Holmer - eller alla söt-gossars-kompis Ebbe - kunnat slita åt sig initiativet och hålla på med sitt icke-professionella "mord-spanande". (Var dessa två koryféer kanhända införstådda med att de visste nada om mordspaneri...?)
Det är sant, med en sådan regim hade fallet blivit utrett bättre än i dag.

Citat:
c/ med en professionell media-kör så hade kretinerna enligt b/ ovan aldrig fått hålla påååå sååå läääänge! Kretinerna hade burits ut, innan det blev godnatt-dags!
Visst Media är inblandad i mordutredningen på deras sätt men det är inte dom som drivit den och styrt den på detta sätt.
sen att sverige skulle få en professionell media-kör det är något man kan se sig i stjärnorna om

Citat:
Vi är dömda att få leva med dåliga såpor! Bra såpor görs nån annan stans. I Norge, kanske?
Eller vad sägs om ingenstans i världen, där ser det likadant ut, eller ja iaf har det gjort det vid liknande händelser
Citera
2007-09-25, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GSM_Syndicate
Du har kommit vilse! Tbx till kvällspressen med dig... Haha!

Varje gång han fick dåligt med cash, antydde han att han kanske kunde ha gjort det. Då fick han vara med i TV3 och tjäna lite nya friska kontanter.

Ingen kan nånsin få mig att tro att CP mördade Palme.

Det att OP smet från sina livvvakter - med "regeringen LP:s" goda minne - och lät sig be-puffras på öppen gata var kanske en riktigt livs-stils-kick för den goe Chrille? Ok, han fick sitta inne en tid och tjabbla med dimmiga förhörsledare, men sen då?
Från att ha levt ett liv i skymundan fick han nu varjehanda tillfällen att snacka med medierna, att sola sig i deras starka lampor (särskilt på loftgången i Norrviken, efter frisläppandet genom Hovrättens oväldiga dom...) och han fick dessutom hela tiden nya slantar till mer go dricku.
Och till sist så slapp han dö alldeles okänd och övergiven...... alla kommer att minnas denne hyvens Solna-kille!

;-)
Citera
2007-09-26, 00:30
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:

Rätt. Oakttat Leif GW P och andra uppmärksamhetssuktande flumpellar - som aldrig kunnat peka ut nåt seriöst alternativ - så kvarstår dom utredande polisernas slutsats (Ingemar Krusell t ex), att mordet är 'polisiärt' löst. Groteskt schabbel av Holmér m fl amatörutredande byråkrater, gjorde att detta tämligen enkla mord aldrig fick en lagföring av den skyldige hjälten CP.
Citera
2007-09-26, 08:07
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Rätt. Oakttat Leif GW P och andra uppmärksamhetssuktande flumpellar - som aldrig kunnat peka ut nåt seriöst alternativ - så kvarstår dom utredande polisernas slutsats (Ingemar Krusell t ex), att mordet är 'polisiärt' löst. Groteskt schabbel av Holmér m fl amatörutredande byråkrater, gjorde att detta tämligen enkla mord aldrig fick en lagföring av den skyldige hjälten CP.

Han blev ju dömd för böfvelen! Prova med att läsa på varför han blev släppt igen! Ge mig ett motiv åt CP för mordet!

Ja tro vad ni vill. Ni tillhör ju samma liga som CP verkar det onekligen som. Ni kanske hängde på Oxen den akuella kvällen? Då borde ni ju om något kanske kunna ge stackars CP alibi?

Läs på.

Om denna "såpa" är så förbannat dålig, föreslår jag att ni tar ert pick och pack och drar nån annanstans. Ni bidrar knappast med något i diskussionen..
Citera
2007-09-26, 08:10
Medlem
portnoys avatar
Citat:

Att han erkänt kan du ju läsa om en bit upp... Han har ju tagit tillbaks sina "erkännande" i stort sett lika många gånger.

Berätta vad du kan om mordet! Nejnejnej! stopp o fläsklägg! inte googla nu! Nej! inte wiki heller! kom igen då! tala från hjärtat, experten... seså.

Eller tillbaks till aftonblaskan med dig.
Citera
2007-09-26, 08:21
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Det att OP smet från sina livvvakter - med "regeringen LP:s" goda minne - och lät sig be-puffras på öppen gata var kanske en riktigt livs-stils-kick för den goe Chrille?

Jag trodde du hade lärt dig lite om hur livvaktsskyddet fungerade, men det verkar vara fritt blås här..

Ja det måste varit en förbannad kick för honom! Bara att få "panga pistol"! För det hade han ju aldrig gjort tidigare! Tänk det va första gången för lille chrille! Och då fick han tillfälle att skjuta statsministern! som han inte hade något motiv till! perfekt..

det är du som gör denna såpa så förbannat tråkig...
Citera
2007-09-26, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Jag trodde du hade lärt dig lite om hur livvaktsskyddet fungerade, men det verkar vara fritt blås här..

Ja det måste varit en förbannad kick för honom! Bara att få "panga pistol"! För det hade han ju aldrig gjort tidigare! Tänk det va första gången för lille chrille! Och då fick han tillfälle att skjuta statsministern! som han inte hade något motiv till! perfekt..

det är du som gör denna såpa så förbannat tråkig...

NU är du ute och åker tandemcykel - IGEN.....

Jag har tagit del av hur "livvaktsskyddet" (inte) fungerade! Att OP hade nån slags överenskommelse om att t.ex. kunna promenera hem till bostaden helt allene om aftonen. Bara det var ju en säkerhetsblotta som hette duga.
Men den aktuella dagen då (då CP INTE sköt...), vad sades då? Ja, att OP på eftermiddagen talade med valparna och sade att han planerade att promenera hem till LP vid tid si och så - samt att dom nog skulle förbli hemma i bostaden resten av den kvällen. IFALL han skulle gå ut - få andra planer - så skulle han kontakta sina valpar per telefon. De fanns ju tillgängliga - inte mer än kanske 30 min bort - och hade kommit om OP hade visslat lite!
Alltså - OP SMEEEET från sina blodhundar/valpar, i mina ögon en HELT oförsvarlig handling när man är PM. Hur mycket penga-utgifter har inte karln förorsakat det svenska folket----- förutom kostnaden för all fluumifierad politik,före mordet ??????

Chrilles många dagar i kameraljuset orsakades INTE av att han sköt OP - utan att han var vid fel platser vid fel tidpunkt! På det viset kanske han också indirekt "hjälpte" de/den verkliga mördarna att hinna långt bort från lagens stympade arm.....

En del skriver här om VG. Varför? Det hette han ju inte då, han hette ju LG! LR?? Äääääär ni verkligen riktiga mordspanare, eller dilletanter???

N
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in