Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Jag trodde du hade lärt dig lite om hur livvaktsskyddet fungerade, men det verkar vara fritt blås här..
Ja det måste varit en förbannad kick för honom! Bara att få "panga pistol"! För det hade han ju aldrig gjort tidigare! Tänk det va första gången för lille chrille! Och då fick han tillfälle att skjuta statsministern! som han inte hade något motiv till! perfekt..
det är du som gör denna såpa så förbannat tråkig...
NU är du ute och åker tandemcykel - IGEN.....
Jag har tagit del av hur "livvaktsskyddet" (inte) fungerade! Att OP hade nån slags överenskommelse om att t.ex. kunna promenera hem till bostaden helt allene om aftonen. Bara det var ju en säkerhetsblotta som hette duga.
Men den aktuella dagen då (då CP INTE sköt...), vad sades då? Ja, att OP på eftermiddagen talade med valparna och sade att han planerade att promenera hem till LP vid tid si och så - samt att dom nog skulle förbli hemma i bostaden resten av den kvällen. IFALL han skulle gå ut - få andra planer - så skulle han kontakta sina valpar per telefon. De fanns ju tillgängliga - inte mer än kanske 30 min bort - och hade kommit om OP hade visslat lite!
Alltså - OP SMEEEET från sina blodhundar/valpar, i mina ögon en HELT oförsvarlig handling när man är PM. Hur mycket penga-utgifter har inte karln förorsakat det svenska folket----- förutom kostnaden för all fluumifierad politik,före mordet ??????
Chrilles många dagar i kameraljuset orsakades INTE av att han sköt OP - utan att han var vid fel platser vid fel tidpunkt! På det viset kanske han också indirekt "hjälpte" de/den verkliga mördarna att hinna långt bort från lagens stympade arm.....
En del skriver här om VG. Varför? Det hette han ju inte då, han hette ju LG! LR?? Äääääär ni verkligen riktiga mordspanare, eller dilletanter???
N