2007-04-05, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Då du skriver "syndabock" så förefaller det som om du har en annan teori om vem mördaren är. Om jag får gissa så kommer du inte att beskylla någon ryggradslös svensk då vi ju är för klena för att uträtta något överhuvudtaget. Kan det tänkas att herr Niklas-P misstänker en rejäl karlakarl i stil med en amerikansk S.E.A.L-medlem, en astronaut eller kanske t o m en råbarkad guhrkasoldat?

Gott så -en som verkar förstå vart jag syftar....en svensk kan det inte ha varit, ej heller en bellman...

Nä, jag tror mest på en tysk, om inte Markus Wolf själv så en av hans handgångne. Ex.vis "Jurgen G" om han är bekant? Normalt så jobbade han nog med mer subtila medel än Magnum vid sina uppdrag, men varför inte?

nip
Citera
2007-04-06, 20:37
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Gott så -en som verkar förstå vart jag syftar....en svensk kan det inte ha varit, ej heller en bellman...

Nä, jag tror mest på en tysk, om inte Markus Wolf själv så en av hans handgångne. Ex.vis "Jurgen G" om han är bekant? Normalt så jobbade han nog med mer subtila medel än Magnum vid sina uppdrag, men varför inte?

nip
Om jag tolkar dig rätt är ett av de främsta bevisen för Christer P inte sköt Palme är att Christer P var svensk och därmed okapabel att göra något sådant?
Citera
2007-04-10, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Om jag tolkar dig rätt är ett av de främsta bevisen för Christer P inte sköt Palme är att Christer P var svensk och därmed okapabel att göra något sådant?

Nix- det främsta "beviset" för mig om att Chrille-af-Rotebro inte var den skyldige till skotten är att han är en alltför typisk svensk "syndabock" för en sån sak som ett statsministermord. En som alla "i full konsencus" kan "enas" om......varpå man inte behöver gräva vidare eller riskera att finna flera "skyldiga". Okej, med lite nutida Cia-metodik kunde man väl ha övertygat Lars-Af-Ingarö att "erkänna" att han nog hade tubbat Chrille att hjälpa till med att hämnas lite oförrätter på OP. Men då hade det hela ändå begränsat sig till ett par stycken syndabockar.....

Ö-tyskar var väl några av de som kunde ha skäl att nita OP.....och de hade onekligen god rutin inom det området!

nip
Citera
2007-07-03, 13:40
Bannlyst
Det där är ju inget bevis, bara grund för tvivel.

Sluta flumsa nu, och försök rent ut sagt att begagna hjärnsubstansen med någon effekt.

Själv är jag i rejält irriterad stämning, och har desutom alldeles nyss mottagit ett hotelsemail från en uppenbart obalansersad person på Gotland. Då jag för det första är en mycket orädd person, och för det andra av allt att döma inte har särskilt långt kvar, bjuder mig samvetet att ånyo aktivera detta livsfarliga ämne.

Att vi har att göra med en konspiration är höjt över allt rimligt tvivel. Däremot finns det inget som direkt motbevisar Christer Petterssons skuld ELLER oskuld. Han var just den typ som mycket väl kunde tänkas ingå som patsy i en sådan konspiration: erkänt duktig färghållare, tämligen intelligent person på samhällets botten med mycket att vinna och intet att förlora, vilket ju även blev fallet, inte sant. Det ena utesluter på intet sätt det andra, och jag kan omöjligt förstå hur nästan alla bär sig åt för att görta sig skyldiga till just detta erbarmliga tankefel.

En lång rad konstiga dödsfall har infallit på varierande associationsavstånd till palmemordet. Dolt sammanhang. Stenar sticker upp över ytan.

Olof Palme. Cats Falck. Lena Gräns. Carl Algernon. Claes-Ulrich Winbergh, Dennes fru. Den där Gunnarsson. Milan Valverius. Carl Algernon. Odd Engström. Till denna rad vill jag lägga två SYNNERLIGEN märkliga dödsfall som passerade alldeles omedelbart fastän det gällde två utomordentliga högdjur som råkade avlida samtidigt på senaste valdagen, nämligen STEN ANDERSSON och CURT NICOLIN!

Det är bara inget snack om saken, för det här är stenklart; och vad det hela handlar om är fiffel kring svensk vapenexport till Iran under kriget. Farliga saker, myyyyyyycket farliga saker.

Mig skrämmer dock ingen. Det är bara ateister som är rädda.
Citera
2007-07-03, 15:34
Medlem
Dom ANDRA, då?!?

Citat:
Ursprungligen postat av Kraxpelax
Det där är ju inget bevis, bara grund för tvivel.

Sluta flumsa nu, och försök rent ut sagt att begagna hjärnsubstansen med någon effekt.

Själv är jag i rejält irriterad stämning, och har desutom alldeles nyss mottagit ett hotelsemail från en uppenbart obalansersad person på Gotland. Då jag för det första är en mycket orädd person, och för det andra av allt att döma inte har särskilt långt kvar, bjuder mig samvetet att ånyo aktivera detta livsfarliga ämne.

Att vi har att göra med en konspiration är höjt över allt rimligt tvivel. Däremot finns det inget som direkt motbevisar Christer Petterssons skuld ELLER oskuld. Han var just den typ som mycket väl kunde tänkas ingå som patsy i en sådan konspiration: erkänt duktig färghållare, tämligen intelligent person på samhällets botten med mycket att vinna och intet att förlora, vilket ju även blev fallet, inte sant. Det ena utesluter på intet sätt det andra, och jag kan omöjligt förstå hur nästan alla bär sig åt för att görta sig skyldiga till just detta erbarmliga tankefel.

En lång rad konstiga dödsfall har infallit på varierande associationsavstånd till palmemordet. Dolt sammanhang. Stenar sticker upp över ytan.

Olof Palme. Cats Falck. Lena Gräns. Carl Algernon. Claes-Ulrich Winbergh, Dennes fru. Den där Gunnarsson. Milan Valverius. Carl Algernon. Odd Engström. Till denna rad vill jag lägga två SYNNERLIGEN märkliga dödsfall som passerade alldeles omedelbart fastän det gällde två utomordentliga högdjur som råkade avlida samtidigt på senaste valdagen, nämligen STEN ANDERSSON och CURT NICOLIN!

Det är bara inget snack om saken, för det här är stenklart; och vad det hela handlar om är fiffel kring svensk vapenexport till Iran under kriget. Farliga saker, myyyyyyycket farliga saker.

Mig skrämmer dock ingen. Det är bara ateister som är rädda.

Ok då! Fast du glömde att räkna upp "alla dom andra", samt att väga in dom också i ekvationen!!!!!
Alltså alla dom där utslagna som har blivit tagna av daga.......enbart i Sth län ett 40-tal de senaste 35 åren! Killar som Heimo, heikki, Olavi, Pertti, Osmo.....och så R Machnow fra Örebro!
Det går ju inte an att enbart svänga sig med stjärngossarne, rättvisan kräver att alla likviderade får vara med..........
Citera
2007-07-09, 20:47
Bannlyst
Ha ha ha ha ha. Tuffa grabben, fjorton år och pappa dirrens påläggskalv, tar allt med en karlaktig klackspark.

Nå, det här är mejlat kors och tvärs bland aktörer på toppnivå över hela världen.

Hur dom bedömer saken vet jag inget, för dom säjer inget, men av ponken att döma kan vi alla vara lugna, och det känns säkert helt betryggande för nämnda intressenter. Ungdomsmagzsinet har ju varnat Stalin och kommer inte att göra det igen.

Fjäskback har nattens tusen ögon på sig. Syss ljuvligt.
Citera
2007-07-11, 11:27
Medlem
portnoys avatar
Sätter fortfarande mina kulor på att det var 33-åringen. Victor Gunnarsson. "Vic Gunnisson"...
Citera
2007-07-13, 03:28
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Sätter fortfarande mina kulor på att det var 33-åringen. Victor Gunnarsson. "Vic Gunnisson"...

Och hur bortförklarar du att han har två av honom oberoende alibin vid tidpunkten för mordet då?
Citera
2007-07-13, 03:33
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraxpelax
Att vi har att göra med en konspiration är höjt över allt rimligt tvivel.

Nämn någonting - bara någonting - som pekar åt det hållet.

Jag kan möjligtvis gå med på att polisledningen bestod av en konspiration av dumskallar men det har ju ingenting med själva mordet att göra.
Citera
2007-07-13, 08:54
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Och hur bortförklarar du att han har två av honom oberoende alibin vid tidpunkten för mordet då?

De tog fel på veckorna. De dök ju upp först i maj. De sa, när de fått "tänka på saken", att det var den 28/2. Men enligt alibina visade VG en kamera för dem vid tillfället. Enligt VG själv hade han inte en kamera i den axelremsväska (där han brukade ha den) denna kväll.

Anledningen till att jag gissar på VG är att jag har så oerhört svårt att se CP som gärningsman. Det är rent profil-mässigt troligare med VG. Plus att vittnesmålen mot CP är skrattretande. Förutom LP´s "100%-iga utpekande"... suck...
Citera
2007-07-13, 13:00
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy

Anledningen till att jag gissar på VG är att jag har så oerhört svårt att se CP som gärningsman. Det är rent profil-mässigt troligare med VG. Plus att vittnesmålen mot CP är skrattretande. Förutom LP´s "100%-iga utpekande"... suck...

jag är egentligen väldigt ointresserad av palmemordet men måste bara undra...
Vem är denna VG?
Och vad gör att hans profil passar bättre än CP´s?

Jag har egentligen ingen uppfattning om vem jag tror skjöt Palme. Kan lika bra ha varit CP som någon annan imo.
Citera
2007-07-13, 13:24
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plast_i_gräset
jag är egentligen väldigt ointresserad av palmemordet men måste bara undra...
Vem är denna VG?
Och vad gör att hans profil passar bättre än CP´s?

Jag har egentligen ingen uppfattning om vem jag tror skjöt Palme. Kan lika bra ha varit CP som någon annan imo.

Det är den första som "seriöst" anhölls för mordet, någon vecka efter. Vikarierande lärare. Även känd som 33-åringen.

Det var två kvinnor som talat med en man (Victor Gunnarsson) på ett café (Mon Cheri) under mordkvällen. Han hade utgett sig för att heta "Vic Gunnisson" och vara amerikan. Han hade talat om hur han hatade Palme och att "...i Sverige kan man bli skjuten i ryggen..." Han lämnade sitt nummer till damerna, som senare kontaktade polisen.

Även två andra damer hade under en nattföreställning på biografen Saga (som låg vägg i vägg med Mon Cheri) noterat en anfådd man som kom in 45 minuter in i föreställningen (ca 15 minuter efter mordet) och mer eller mindre sprang fram till ett säte och sjönk ner i det (med jackan på) under resten av filmen.

Skrämmande likt Oswalds beteende efter Kennedymordet.

"Sagamannen"s jacka pekades senare ut som VG´s och den stämmer väl in på många av mordvittnenas beskrivning av mördarens kläder. (dessa uppgifter diffar grovt, men tar man över lag, så stämmer den in.

Under mordkvällen hade han även den axelremsväska som han brukade ha sin kamera i (dock har han erkänt att han inte hade kameran med sig denna kväll). Denna väska stämmer bra överens med den väska som ett vittne såg mördaren rota i under flykten.

VG gjorde vapenutbildning när han utbildade sig till ABAB-vakt.

Han släpptes dagen innan det att han skulle ha häktats p.g.a. ett "bristande vittnesmål". Men det där kan diskuteras.

VG släpptes fri och flyttade så småningom till USA, där han mördades 1993. En polisman sitter på livstid dömd för mordet (ett svartsjukedrama enligt åklagaren) men den utredningen är helt värdelös. Det finns mycket som pekar på att polisen är helt oskyldig till mordet.

Detta är bara en ytterst liten del av de indicier som pekar på VG.

Men som med allt annat i denna förvirrande utredning finns det förstås motsättningar, även i fallet VG.

Men att CP blir indragen för att hans supar-polare tycker sig ha sett honom vid Grand, att LP sedan pekar ut honom med vetskapen att den misstänkte var alkholiserad, är ju bara så befängt. Och förslaget att CP´s "motiv" egentligen var att döda Cigge Cedergren, knarklangaren, och sedan RÅKADE skjuta statsministern och komma undan, är ju bara så att man vill gråta, så dumt det är!

Sen har media blåst upp det (det kan man iofs förstå, han både dömdes och friades ju) så att 99% av befolkningen tror att det var denna nerknarkade alkis som gjorde det.

EDIT; Nu får jag ducka för Joe Blow´s skottsalvor, men här är en bra bok, skriven av VG´s förhörsledare.. Läs och Häpna. http://www.leopoldreport.com/skotOP.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in