2013-03-07, 10:16
Medlem
Gattoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Om du måste veta mer om förhållandena på min arbetsplats och hur SPF har kunnat ha inflytande över min personliga situation så får du hålla till godo med det jag redan kunnat förklara för andra här. I övrigt bör du höra av dig direkt till mig istället för att anonymt fortsätta i exakt den stil som SPF anhängare använder sig av.

Jo jag kanske hör av mig till dig och ställer frågan direkt för här har du inte kunnat ge en trovärdig förklaring eller uppvisat några fakta.

Ett annat påstående som du tagit direkt ur luften som inte bara jag reagerat på kräver också sin förklaring.

Citat:
(....)Om det skulle framgå att skrivelsen inte kan ge stöd åt teorin om Palmes sviktande omdöme som Feldt och Block ville göra gällande så skulle båda rent juridiskt kunna ställas till svars för mord.

Citat:
Ursprungligen postat av Gattoo
Hur menar du att det skulle gå till?

Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vore intressant att läsa hur du menar att åklagarens gärningsbeskrivning skulle formuleras ..

Edit: Inte helt enkelt att få herrarna Feldt och Block till mordplatsen kl 23:21 fredagen 28 februari 1986 och dessutom få dem solidariskt ansvariga för mordet på Olof Palme. Vem höll i revolvern ? Båda ?

Och återigen så ställer jag dig inte till svars för att skada din trovärdighet eller göra dig till åtlöje utan vill helt enkelt ha svar på hur du får ihop en sådan sak och ge dig en chans att bättra på din trovärdighet.
Citera
2013-03-07, 10:28
Medlem
p.norths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Flickorna träffade mannen vid Dekorima. Plus att tiderna stämmer in ganska bra, dom hinner gå ett par kvarter sen smäller det. Jag tycker dom är trovärdiga, framförallt när dom säger att mannen har något som blänker i vänster hand, troligtvis ett vapen?
När trädde dom där finskorna upp? och hur kunde dom veta att det var en av "baseboll-ligan" där
förstod du frågan? det kunde lika gärna varit en annan "polis" som var där, jag menar alla vet ju NU att en del av baseboll ligan var där men hur kunde dom där finskorna veta det, om dom nu hade hittat på det hela historien, dessutom till vilket syfte? för att ro hem 50 mille, nja det tror jag inte, antagligen så blev dom tystas ner (hotade/skrämda), dom förstog att det inte var nå ide. Jag menar det var ju poliser inblandade så det är inte så konstigt, inte fan vill dom sätta livet för 50 mille!
Citera
2013-03-07, 10:34
Medlem
Soterns avatar
Landsförrädarspåret kan väl egentligen delas upp i två delar: De som TYCKTE Palme var en landsförrädare i mer bildlig mening utifrån hans förda politik. Och de som verkligen TRODDE han var en riktig spion.
Jallai och Bobo verkar vara anhängare av den första teorin medan Contra-medarbetaren Bill Persson vars novell indikerar tron på den sista:

https://www.flashback.org/t1511273
Citera
2013-03-07, 10:35
Medlem
Gattoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
När trädde dom där finskorna upp? och hur kunde dom veta att det var en av "baseboll-ligan" där
förstod du frågan? det kunde lika gärna varit en annan "polis" som var där, jag menar alla vet ju NU att en del av baseboll ligan var där men hur kunde dom där finskorna veta det, om dom nu hade hittat på det hela historien, dessutom till vilket syfte? för att ro hem 50 mille, nja det tror jag inte, antagligen så blev dom tystas ner (hotade/skrämda), dom förstog att det inte var nå ide. Jag menar det var ju poliser inblandade så det är inte så konstigt, inte fan vill dom sätta livet för 50 mille!

Framkom inte det i ett senare skede att den man de sett var polis osv? En av finskorna kände till snubben från ett gym hon brukade besöka.
Senast redigerad av Gattoo 2013-03-07 kl. 10:40.
Citera
2013-03-07, 10:47
Medlem
Citat:

Så tror jag också. Det som minskar chansen att dom ljuger är ju att dom ser en Walkie-talkie i höger hand och ett vapen(?) i vänster hand. Första skottet måste avlossats med vänster hand, annars hade björkman sett vapnet, det behöver man inte vara någon raketforskare för att förstå.

Dessutom så fick dom 2 flickorna se sex stycken statister när dom skulle göra sitt utpekande, men bland dom fanns inte A.A med, någon som är förvånad?
Citera
2013-03-07, 10:51
Medlem
p.norths avatar
Citat:
Framkom inte det i ett senare skede att den man de sett var polis osv? En av finskorna kände till snubben från ett gym hon brukade besöka.
ja precis, men va fan.. har ändå svårt att tro att denne skulle verkligen skjuta O.P påtanke på vart han han befinner sig idagsläget, men den "vägen" funkar säkert bra också.
Var det inte nån som sa att bägge skotten var avsett för O.P och ett av skotten "studsade" från trottoaren och snuddade L.P eller hade jag drömt?
Citera
2013-03-07, 10:52
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vore intressant att läsa hur du menar att åklagarens gärningsbeskrivning skulle formuleras ..

Edit: Inte helt enkelt att få herrarna Feldt och Block till mordplatsen kl 23:21 fredagen 28 februari 1986 och dessutom få dem solidariskt ansvariga för mordet på Olof Palme. Vem höll i revolvern ? Båda ?
Som jag framhöll tidigare så var det ett absolut villkor för både NATO och CIA att svenska myndighetspersoner tog både moraliska och juridiska ansvaret för deras medverkan i statskuppen även om den skulle vara fejkad övning i stil med ubåtskriget. Feldt och Block kan inte ha varit omedvetna om Harvardaktens betydelse i detta avseende. Båda skulle enbart kunna ha denna akt att stödja sig på för att tillsammans med Lisbet och hennes kollegor klassa Palme som rättshaverist och farlig för statsmakten.
Tunander antydde att Sven Aspling var tänkt att vara CIA:s man för att framföra ultimatum från NATO att avstå Moskvaresan exv. men detta sätt att döma Palme som landsförrädare skulle ingen ha kunnat ta på allvar och Lisbet skulle ha protesterat direkt om Palme avrättades av den anledningen. Sven Aspling backade ur i sista stund och ringde återbud. Istället infinner sig Eskil Block med Harvardakten i sin hand har jag förstått. Han hade då inga problem att precis som Feldt komma överens med Lisbet om att Palme var galen som hellre lät sig dödas än att ta tillbaka sitt försvar mot skattemyndigheten.
Citera
2013-03-07, 10:53
Medlem
Citat:
ja precis, men va fan.. har ändå svårt att tro att denne skulle verkligen skjuta O.P påtanke på vart han han befinner sig idagsläget, men den "vägen" funkar säkert bra också.
Var det inte nån som sa att bägge skotten var avsett för O.P och ett av skotten "studsade" från trottoaren och snuddade L.P eller hade jag drömt?

Det kanske inte var tänkt att bli ett mord? Han ser sig inte själv som en mördare och ska inte göra det heller om OP blev skjuten av misstag, förväxling av Sigge C. Osannolikt javisst men hur ska man tolka all tystnad med allt som rör A.A osv?
Citera
2013-03-07, 10:59
Medlem
Gattoos avatar
Citat:
Som jag framhöll tidigare så var det ett absolut villkor för både NATO och CIA att svenska myndighetspersoner tog både moraliska och juridiska ansvaret för deras medverkan i statskuppen även om den skulle vara fejkad övning i stil med ubåtskriget. Feldt och Block kan inte ha varit omedvetna om Harvardaktens betydelse i detta avseende. Båda skulle enbart kunna ha denna akt att stödja sig på för att tillsammans med Lisbet och hennes kollegor klassa Palme som rättshaverist och farlig för statsmakten.
Tunander antydde att Sven Aspling var tänkt att vara CIA:s man för att framföra ultimatum från NATO att avstå Moskvaresan exv. men detta sätt att döma Palme som landsförrädare skulle ingen ha kunnat ta på allvar och Lisbet skulle ha protesterat direkt om Palme avrättades av den anledningen. Sven Aspling backade ur i sista stund och ringde återbud. Istället infinner sig Eskil Block med Harvardakten i sin hand har jag förstått. Han hade då inga problem att precis som Feldt komma överens med Lisbet om att Palme var galen som hellre lät sig dödas än att ta tillbaka sitt försvar mot skattemyndigheten.

Jovisst men det besvarar dessvärre inte den konkreta frågan på hur åklagarens gärningsbeskrivning skulle formuleras. Jag menar du påstår rätt upp och ner att de rent juridiskt kan ställas till svars för mord!?
Citera
2013-03-07, 11:09
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Dekorimamannen drog sig säkert undan så fort "övningsledaren" uppenbarat sig och stod och samtalade med makarna Palme. Skotten sedan sköts från två olika håll i helt olika riktningar. Det första gick tydligen från "övningsledarens" vänsterhand, framför OP, bakom ryggen på LP, klippte av grenen och landade tvärsöver gatan. Det andra och dödande skottet måste ha avlossats från en höjd 5m över gatan bakifrån och studsat mot marken där blodet sedan täckte över hålet och fastnade i gallret framför betongpelaren i samma linje.
Citera
2013-03-07, 11:21
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Jovisst men det besvarar dessvärre inte den konkreta frågan på hur åklagarens gärningsbeskrivning skulle formuleras. Jag menar du påstår rätt upp och ner att de rent juridiskt kan ställas till svars för mord!?
Om man på minsta sätt kan fastställa att vederbörande måste ha varit medvetna om att deras agerande ingick i en mordplan så bör saken vara klar. Feldts första uttalande "vi trodde inte att det skulle behöva gå så långt" låter som en dålig ursäkt i mina öron. Detta tillsammans med det nedtystade faktum att just Feldt begärde tyst på det första vittnet Hans Gillis Carlsson gör honom åtminstone moraliskt ansvarig som jag ser det.
Citera
2013-03-07, 11:34
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Inget svar på frågorna jag ställde, men det var heller inte väntat. Ännu finns ingen åklagare uppfunnen med förmåga att knyta ihop ett case som fäller Block och Feldt för att solidariskt ha distansmördat Olof Palme. Du förefaller vara det verkligt fria tänkandets man i lika hög grad som iesho ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in