2013-02-21, 21:03
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan du inte bara flytta ditt Ausoniusskit till en lämpligare tråd och låta bli att nämna det namnet här tills du kan förklara med en mening vad han har i den här tråden att göra. Snälla, gör oss den tjänsten. Jag har fortfarande ingen susning om var du vill komma med den här personen i den här linan?
Det är inte jag som fört Lasermannen på tal här. Jag noterar bara att han ständigt blir omnämnd då frågor närmar sig något som ingen vill gå djupare in på. Vad som är orsak och verkan mellan individ och samhälle borde angå oss alla. Nu är det satt i system att en viss typ skall kunna dömas ut på förhand och bli antingen eliminerad som Palme eller utnyttjad för psykstyrets ändamål.
Citera
2013-02-21, 21:06
Medlem
Gattoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Det är möjligt att du har rätt. Vore dock kul att få veta säkert hur grenen gått av och få det bekräftat.

Kan inte säga varken bu eller bä. Kan bara säga att den där bilden säger ingenting i den ena eller den andra riktningen. Jag lutar mig endast mot min egen erfarenhet. Vad jag Dick finner för mest troligt är att grenen är avbruten. Min åsikt som är fri att bedöma av den som vill.
Citera
2013-02-21, 21:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Det är inte jag som fört Lasermannen på tal här. Jag noterar bara att han ständigt blir omnämnd då frågor närmar sig något som ingen vill gå djupare in på. Vad som är orsak och verkan mellan individ och samhälle borde angå oss alla. Nu är det satt i system att en viss typ skall kunna dömas ut på förhand och bli antingen eliminerad som Palme eller utnyttjad för psykstyrets ändamål.

Betvivlar inte ett dugg på att det finns krafter i landet som kan liknas vid det du kallar psykstyre, men vad har det konkret med Palmemordet att göra mer än att det kan vara en kraft som medverkar i en mörkläggning om det nu mörkläggs. Vad konkret har psykstyret gjort i den här härvan. Förväntar mig fakta och information som styrker vad "psykstyret" hittat på för att motverka att det som verkligen hände kommer fram i dagsljuset. Tills dess betraktar jag dina resonemang som totalt verklighetsfrånvända fantasier. Misstänker att fler här gör så.
Citera
2013-02-21, 21:17
Medlem
Gattoos avatar
Citat:
Det är ett faktum att kurden Naif Durai som tog emot två S&W och var kompis med kroaten Baresic inne på Täbyanstalten inte är omnämnd i Dammegårds verk. Hans Gillis Carlsson som var den först omhändertagna för mordet är heller inte nämnd. Däremot nämns i förbifarten att Bertil Wedin kunde kallas Morgan vilket var en nyhet för mig men knappast kan ha varit det för uddis som när jag började i den här tråden gav sken av att ha info från Contras höjdare direkt.

Nähä och? Vad snackar du om miffo? Ingen förstår någonting om ditt osammanhängande dravel! Du har inte bemött en enda fråga eller kommentar på dina påståenden ens med ett uns av allvar! Du har duckat på vartenda mothugg med att trassla dig djupare in i din egen fantasivärld och du behöver verkligen hjälp! Jag vet att du kan få den hjälp du behöver och jag kan även hjälpa dig med att ta kontakt. PM:a mig så kan du få rätt kontaktuppgifter och den hjälp du så väl behöver. Önskar dig all lycka och välgång Ove!
Citera
2013-02-21, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Håller med dig. Bilden behöver analyseras mera.
Jag tycker Remstam också använder konstiga argument på videon han lagt upp på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=ilVTZvR76z0
Han kommenterar så här:
"Filmen visar att det är fler fotografer på plats och den polisbilen vi ser här är den första på plats och sedan fylls det på med ytterligare 2 polisbilar, där den sista polisbilen är den som kvinnan som skall föreställa Lisbeth kliver ut ur. Det här skulle alltså vara runt kl 23:40 mordkvällen, helt osannolikt!" ...

Hej. Hoppar in i tråden och har börjat läsa från slutet. Plus att jag har läst några tidiga inlägg och annat bakgrundsmaterial. Ska försöka ta mig ikapp. Till ämnet:

Jag är 70 % säker på att jag känner igen den mörkhåriga kvinnan på bilden som den dåvarande "svärdottern" och gissar att det är hennes pojkvän, mellansonen, som har öppnat bakdörren på polisbilens andra sida. D.v.s. att det är ganska troligt att det är paret som var med BO på biografen Grand, som vi ser i kliva ur polisbilen. Det är sannolikt runt midnatt men troligen inte så tidigt som kl. 23.42. Det unga paret hade inte mobiltelefon då, men jag tror att de bodde i innerstan (kanske t.o.m. i Vasastan) och därmed snabbt kunde komma hem, bli uppringda, ganska direkt fiskas upp av en polisbil och snabbt transporteras till Sabbatsberg.
Citera
2013-02-21, 21:20
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Jag är mer fascinerad av hur ni i kärngänget här orkar hålla på att älta i samma turer som om ni hade betalt för att hålla nya idéer på avstånd. Ingen har någonsin vederlagt någon av de teorier jag på olika sätt framfört efter bästa förmåga och med bästa avsikt. Mina funderingar gäller mest varför ingen bryr sig om de mest självklara och grundläggande frågorna innan spekulationerna skenar iväg.
Det avgörande för mig sen sist kom efter samtalet med Gellert Tamas angående Ausonius. Ingen verkar tycka det är anmärkningsvärt hur denne stackare på den tiden vi möttes fick ett stort pådrag efter sig för att göras misstänkt för Palmemordet istället för Baresic som Ausonius avvisat i fängelset. Svenska psykstyret driver på detta sätt fram totala galenskapen hos lämpliga offer för att kunna motivera övervakningen av oss alla och särskilt undersåtar som inte kan förstå det som ingen vill säga.

Ok! då vet vi varför du börjat här igen.
Men för sjufemtioelfte gången: Om man framför sådana hisnande teorier som du gör, och det är gammal skåpmat-inga nya idéer som du påstår ,är det upp till dig att visa att det åtminstone inte kan uteslutas att de är riktiga. Det har du inte gjort. Tvärtom visar dina svar på andras invändningar att du med 99,9% sannolikhet har fel.
Och tyvärr-det är nog meningslöst att deklarera sin goda avsikt i denna tråden. Jag tror att många med mig ,som vart med ett tag,inser att vi befinner oss i ett desinformationsträsk.
Citera
2013-02-21, 21:22
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Det betyder att antingen var skottet som gick igenom två händer, kläder, en kropp, kläder, och dödade OP, som därefter knäcker en gren, eller så var det skottet som gick in i tjock mockakappa, rör sig utmed LP hud, mellan kappa(som borde legat dikt mot övriga kläder och hud), ut genom nämnd kappa, och knäcker en gren, i båda fallen fortsätter kulan efter grenen, över Sveavägen. Är det så du menar? Tror du på det här själv. Ursäkta att jag frågar, men jag misstänker att du gör så.

EDIT; Kulan som träffar OP fortsätter in i LP kappa är också ett alternativ som verkar fullt rimligt för dig?

EDIT 2; Samtidigt som det finns vittnesmål om en högerhänt skytt misstänker du att skytten sköt med vänster hand. Misstänker du det bara för att misstänka i största allmänhet, eller finns det någon form av fakta som gör att den misstanken är seriös?
Läs igen och jämför med vad vi ältat så många gånger tidigare så förstår du att det är två olika kulor avlossade från två olika håll och lägen samt i tvärt olika riktningar som gäller.
Den som senast uttalade sig om saken här framförde idén att mannen som höll högerhanden på Palmes axel troligen sköt med vänster hand. Det kan jag hålla med om men inte att det var riktat mot bröstet på Palme utan rakt ut i luften och bakom ryggen på Lisbet. Den kulan kan mycket väl ha klippt av grenen som då råkade vara i raka linjen mellan mordplatsen och fyndplatsen.
Citera
2013-02-21, 21:37
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverbilen
Jag är 70 % säker på att jag känner igen den mörkhåriga kvinnan på bilden som den dåvarande "svärdottern" och gissar att det är hennes pojkvän, mellansonen, som har öppnat bakdörren på polisbilens andra sida. D.v.s. att det är ganska troligt att det är paret som var med BO på biografen Grand, som vi ser i kliva ur polisbilen. Det är sannolikt runt midnatt men troligen inte så tidigt som kl. 23.42. Det unga paret hade inte mobiltelefon då, men jag tror att de bodde i innerstan (kanske t.o.m. i Vasastan) och därmed snabbt kunde komma hem, bli uppringda, ganska direkt fiskas upp av en polisbil och snabbt transporteras till Sabbatsberg.

Mårten informerades inte om mordet förrän på morgonkvisten så det är otänkbart att Ingrid skulle ha informerats före. Dessutom tycker jag mig se att damen på bilden är medelålders snarare än runt de 20.

Hon skymtar ju dessutom förbi på klippet och där ser man att det rör sig om helt olika kroppstyper.
Citera
2013-02-21, 21:43
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Betvivlar inte ett dugg på att det finns krafter i landet som kan liknas vid det du kallar psykstyre, men vad har det konkret med Palmemordet att göra mer än att det kan vara en kraft som medverkar i en mörkläggning om det nu mörkläggs. Vad konkret har psykstyret gjort i den här härvan. Förväntar mig fakta och information som styrker vad "psykstyret" hittat på för att motverka att det som verkligen hände kommer fram i dagsljuset. Tills dess betraktar jag dina resonemang som totalt verklighetsfrånvända fantasier. Misstänker att fler här gör så.
Det ursprungliga SPF där min gamla TV-chef Sam Nilsson avslutade sin karriär som ordförande ville framstå som en liten diskussionsgrupp med synpunkter på mediarubriker, krisberedskap och folkupplysning. I verkligheten är det en jätteorganisation av aningslösa medarbetare. Alla infotjänster från militär, polis, sjukvård, socialtjänst osv. samordnas och utvärderas i varje enskilt fall hos denna myndighet och man gör upp s.k avsiktsregister över vissa individer och grupper som kan tänkas påverka samhället i olika lägen.
Mörkläggningen av allt från Palmemordet till Estonia och Lindhmordet är helt uppenbart och självklart samordnad av denna myndighet. Då det gäller Palmemordet tvekar jag inte längre att också inbjudan till alla operativa enheter utgick från samma högsta ort över huvudet på folk och låtsad demokrati.
Citera
2013-02-21, 21:50
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Ok! då vet vi varför du börjat här igen.
Men för sjufemtioelfte gången: Om man framför sådana hisnande teorier som du gör, och det är gammal skåpmat-inga nya idéer som du påstår ,är det upp till dig att visa att det åtminstone inte kan uteslutas att de är riktiga. Det har du inte gjort. Tvärtom visar dina svar på andras invändningar att du med 99,9% sannolikhet har fel.
Och tyvärr-det är nog meningslöst att deklarera sin goda avsikt i denna tråden. Jag tror att många med mig ,som vart med ett tag,inser att vi befinner oss i ett desinformationsträsk.
Ni som inte vill veta av vad jag kommit på för lösningar för egen del skall inte låta er störas av mig. Lycka till säger jag bara!
Citera
2013-02-21, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gattoo
Kan inte säga varken bu eller bä. Kan bara säga att den där bilden säger ingenting i den ena eller den andra riktningen. Jag lutar mig endast mot min egen erfarenhet. Vad jag Dick finner för mest troligt är att grenen är avbruten. Min åsikt som är fri att bedöma av den som vill.

Är den avskjuten(vilket jag tror) så måste ju händelseförloppet vara felaktigt, kulan hade aldrig träffat grenen om OP blivit skjuten i ryggen rakt bakifrån första skottet. Lägg där mängden blod och framförallt blodstänk som åkt iväg 5 meter så tyder allt faktiskt på att kulan gått igenom händerna.
Citera
2013-02-21, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Är den avskjuten(vilket jag tror) så måste ju händelseförloppet vara felaktigt, kulan hade aldrig träffat grenen om OP blivit skjuten i ryggen rakt bakifrån första skottet. Lägg där mängden blod och framförallt blodstänk som åkt iväg 5 meter så tyder allt faktiskt på att kulan gått igenom händerna.

Med stor sannorlikhet så tror ja att grenen är träffad av en kula 90/10 nåt sånt.

Grenen träffades av förstaskottet som sköts framifrån. In via slipsen,ut strax bakom höger armhåla tror jag. Dödande skott,men ej direkt (lungan perforerad).

Olof lyfter automatiskt sina händer mot bröstet som blir genomskjutna vid det omedelbart dödande andraskottet bakifrån. Som gjorde ett nytt hål i slipsen. Slipsen har 2 kulhål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in