2013-02-10, 04:48
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag har ingen teknik och "försvarar" alla vittnen som blir misstänkliggjorda för att de inte passar in i någons favorit-spekulation. Man kan inte bara skena iväg och betrakta sina egna fantasier och spekulationer som fakta.

Det finns inga fakta som talar för att LP är något annat än ett brottsoffer.

All fakta i världen talar emot LP:s sak. Den som inte inser det är motståndare till mordets uppklarande och någonstans skall man dra en gräns för att avancera i gåtans lösning. Ditt förutsättningslösa stöd för LP står i vägen för ett avancemang och bara du kan ge besked om det skall bestå eller om du är beredd att ompröva din hårdnackade ståndpunkt. Ju mer du står fast desto orimligare blir det att samtidigt hävda den sammansvärjning du försöker att lansera mellan försvaret av LP. Lisbets sak är CP-spåret och därmed blir det per automatik din sak. Du kan inte välja.

Med tiden kommer du förstå hur dumt det här lät. Samtidigt som jag tar dina egna ord att det är viktigare att ha varit på plats och sett skeendet snarare än att ägnat sig åt lösa tyckanden har du inga problem att sabla ned Björkmans vittnesmål i en hel pdf för LP:s sak.

Är det sossarna som betalar dig?
Citera
2013-02-10, 05:30
Moderator
OYs avatar
Finns bara en teori kvar som ingen presenterat vad jag vet, så då lanserar jag den då. Såga den efter bästa förmåga. Palme är kanske död nu men dog inte 1986. Allt det vi vet kan kanske styrka den teorin, LP vill inte att någon ska röra OP där han ligger, hemligt obduktionsprotokoll, motstridiga vittnesmål i största allmänhet, mörkning, ingen GM fälld, överdrivet med walkie talkiemän som folk iakttagit, verkar som om syftet var att komplott skulle misstänkas, debacel med ambulanser, LP obevisade skottskada, osv.

Om man vill kan teorin styrkas med tillgängliga fakta som jag ser det, endast motiv saknas, men hur var det nu, har för mig att jag läst något om stor mängd pengar till OP som tack för att han grejade vapenuran till Indien.

Kanske hela OP gåtan har som syfte att dölja affärer som skulle skada socialdemokratin i grundvalarna, förtroendet för statsmakten och dess främsta företrädare. Kom ihåg att mordet skedde i en annan tid, en annan kontext.

Syftet att föra teorin på tal är inte att jag tror på den och vill propagera för den, vill enbart kasta in ett nytt perspektiv, kanske kan det nyansera lite, mest svart vs vitt de senaste årtiondena.
Citera
2013-02-10, 06:17
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns bara en teori kvar som ingen presenterat vad jag vet, så då lanserar jag den då. Såga den efter bästa förmåga. Palme är kanske död nu men dog inte 1986. Allt det vi vet kan kanske styrka den teorin, LP vill inte att någon ska röra OP där han ligger, hemligt obduktionsprotokoll, motstridiga vittnesmål i största allmänhet, mörkning, ingen GM fälld, överdrivet med walkie talkiemän som folk iakttagit, verkar som om syftet var att komplott skulle misstänkas, debacel med ambulanser, LP obevisade skottskada, osv.

Om man vill kan teorin styrkas med tillgängliga fakta som jag ser det, endast motiv saknas, men hur var det nu, har för mig att jag läst något om stor mängd pengar till OP som tack för att han grejade vapenuran till Indien.

Kanske hela OP gåtan har som syfte att dölja affärer som skulle skada socialdemokratin i grundvalarna, förtroendet för statsmakten och dess främsta företrädare. Kom ihåg att mordet skedde i en annan tid, en annan kontext.

Syftet att föra teorin på tal är inte att jag tror på den och vill propagera för den, vill enbart kasta in ett nytt perspektiv, kanske kan det nyansera lite, mest svart vs vitt de senaste årtiondena.

Det spricker nog redan i inledningen. Med tanke på den blodansamling vi ser på bilderna och de skador som framgått av obduktionsprotokollet kan vi utgå ifrån att Olof Palme avled på utsatt tid.
Citera
2013-02-10, 07:01
Medlem
Man hade ju önskat att det hade varit desinformation som folk sysslar med då hade det åtminstone blivit lite intressant. Tyvärr är det nog bara att folk som skriver här är som man sa förr i tiden är "Spritt språngande galna" Till nya intresserade så kan man bara rekommendera att först läsa några böcker av Wall , Jallai (eller artiklar på hemsidan) , Borgnäs , Erik Andersson samt GK rapporten. Därefter försöka läsa in tråden och i ett tidigt skedde sätta tomtar på IGNORE. Annars blir det omöjligt att få någon översyn över läget. Har hänt mycket sista tiden så tidigaste inläggen som mest handlar om för eller mot CP kan man nog sortera bort om man inte orkar hela tråden. Så hur kan jag kategorisera och säga vem som har rätt eller fel ? Det kan jag givetvis inte helt säkert men de flesta vettiga och analytiska personer som har framfört sina åsikter kommer till liknande insikt (dock ej samma då det finns många trådar som är svårnystade). Så det handlar om att skapa en logisk sannolikhetskalkyl och följa den. Annars kan man vrida och vända på vad som helst och irra in i de Krantzka salongerna.
Citera
2013-02-10, 07:39
Medlem
Aftonbladet i dag. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16213791.ab
Spaningsledaren Dag Andersson säger att Palmegruppen jobbar vidare: ”Det är fyra personer som jobbar heltid med det här. Vi kan inte gå in på vad vi gör, men vi tittar på allt nytt material som kommer in och utifrån det jobbar vi vidare”.

4 man, snart kommer lösningen!
Citera
2013-02-10, 07:53
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLocks
Absolut inte anklaga familjen. Det bästa av allt vore ju att en vettvilling typ CP sköt. Skönt för riket och för kommande
Sossestyre

Men när nu inget bevis finns för detta, då det antagligen skulle komma fram. Och sossarna sjunker likt en sten och "alla"
saknar Palme, Palmes tal och hans engagemang.

Därför undrar man ju om inte man ska titta åt andra hållet. Förråd av "sina egna".. Egna vadå? Undrar man.

Vad vet vi om LP?

I ett tidigare inlägg hänvisade jag till en artikel jag läst för ett antal år sedan. Lisbet Palme beskrevs av en kvinnlig anställd på UNICEF som hänsynslös och en manipulativ intrigmakerska med välbekant teknik: Härska genom att söndra. Lisbet Palme blev under sin tid på UNICEF en synnerligen illa omtyckt chef.

Drar inte alltför långtgående slutsatser av artikeln, det kan ju vara en partsinlaga, men lika väl en fullt korrekt och sann beskrivning av hur Lisbet är till vardags. En försiktig gissning är att Lisbet Palme är betydligt mer hårdhudad än hennes beskedliga utseende ger intryck av.
Citera
2013-02-10, 08:04
Medlem
Erik Magnusson heter han och ej Andersson som jag skrev. Kan tydligen inte ändra utan att kontakta admin. Smidigt
Citera
2013-02-10, 08:11
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Aftonbladet i dag. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16213791.ab
Spaningsledaren Dag Andersson säger att Palmegruppen jobbar vidare: ”Det är fyra personer som jobbar heltid med det här. Vi kan inte gå in på vad vi gör, men vi tittar på allt nytt material som kommer in och utifrån det jobbar vi vidare”.

4 man, snart kommer lösningen!]

Sarkasm ? Kanske återstår det några sjöar i vårt avlånga land där mordvapnet ännu inte eftersökts.

Edit: Varifrån kommer nytt material ?
Senast redigerad av MBoudine 2013-02-10 kl. 08:13.
Citera
2013-02-10, 08:36
Medlem
MBoudines avatar
Leif GW Persson: Jag skulle fixa det på en vecka - högst på två. LGWP är en fluga som surrar högre än de flesta.
Senast redigerad av MBoudine 2013-02-10 kl. 08:38.
Citera
2013-02-10, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Sarkasm ? Kanske återstår det några sjöar i vårt avlånga land där mordvapnet ännu inte eftersökts.

Edit: Varifrån kommer nytt material ?
Det är säkert nya mordplatsvittnen som kommer in, tekniska bevis i form av revolvrar och ammunition som ska provskjuts.
Så ge inte upp!

Det är ju bara 4 man, när det begav sig med HH i spetsen var det 150 man som jobbade heltid med mordet det första året.
Senast redigerad av sovvandring 2013-02-10 kl. 08:58.
Citera
2013-02-10, 08:58
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Det är säkert nya mordplatsvittnen som kommer in, tekniska bevis i form av revolvrar och ammunition provskjuts.
Så ge inte upp!

Nya mordplatsvittnen låter intressant. Mordvapnet kan man nog glömma. Det är destruerat eller ligger på botten av en Ocean.
Citera
2013-02-10, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Jag tror personligen inte CP är GM men för böveln det går inte utesluta CP. Folk har faktiskt identifierat och pekat ut CP som rörde sig i området och kände till city mycket bra. Skall lösningen på mordet komma fram så skall IC och LP förhöras under ed. Dessutom tror jag det finns många knäppskallar som vägrar ändra sin tes här på forumet. Skall man komma framåt i arbetet måste man vara opretentiös nog att ändra åsikt och tes kontinuerligt.

Nytt nic men vi känner väl igen argumenten från tidigare "debattörer"."För böveln" eller "knäppskallar" är inget sakargument och CP spåret hör inte till denna tråd utan har en egen tråd.

ERT syfte med ständigt nyreggade nic är inte att komma framåt utan "bakåt".

Frågor på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in