2013-02-09, 21:40
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Och fortsätter med en harang på utrikiska riktad mot gärningsmannen menar du ? Det hon utropade var i sin helhet adresserat till gärningsmannen, iesho. Har du inget anseende kvar som du tycker är värt att försvara ?
Hon ropar ingenting på "utrikiska" - hon ropade något som AB inte kunde tolka i detta ögonblick, nämligen "Nej! Vad gör du?" Ingenting var adresserat till gärningsmannen. Det finns inga fakta alls som talar för det. Du kan maila mig och få min sammanställning av vittnesmålen i en pdf-fil, mailadressen finns på tråden Pusselbitar. Om du nu skulle vilja förkovra dig.
Citera
2013-02-09, 21:44
Medlem
ieshos avatar
Sony Björk verkade mycket angelägen om att åhörarna skulle tro på att den upphittade kulan vid T-bane-nedgången verkligen var den som dödade OP. Allt annat var spekulationer som stred mot fakta enligt honom.

http://play.protv.se/iva/090331sonnybjork

Precis som jag trodde, kulorna är fejkade!
Citera
2013-02-09, 21:46
Medlem
Bonavera, om du inte vet vad jag sa så får du läsa en gång till eller konkretisera dig. Som jag sa förklaras alla märkliga turer. Jag har bara nämnt det viktigaste.

Mboudine, det finns inget brott och sådan skuld, oavsett vem som sköt eller på annat sätt dödade honom. Var inte så juridisk. Makthavarna har bara gjort sitt jobb. Det hade du också gjort om du vore i deras situation.

Hans vilja under många år var att det skulle bli så här och i varje fall börja så här. Projektet verkar gå enligt deras planer.
Citera
2013-02-09, 21:56
Medlem
CapsLockss avatar
Anade detta.. Nu när LP's... ..."försvarsadvokater" vaknade till liv.... får man mer vatten på kvarnen.

Nu är det nog sanningen nära.
Forska/studera LP's handel och vandel.
Sönerna får ursäkta.
Men med en sådan stark och framåt fader ,hatad och älskad (även jag gillade OP) så måste
krafter från öst & väst viljat komma åt denna karesmatiske man.

Hur?

Svaret är enkelt. Genom hans fru eller söner.

Tror på först nämda. Trots detta blev sönerna en pusselbit..

Palme var nog trots alla landsförädarespår en hyvens man, men med för mycket insikt.
Det var detta "dom" ville åt och lyckades. Med facit i hand ett av historiens märkligaste mord....
Senast redigerad av CapsLocks 2013-02-09 kl. 22:03.
Citera
2013-02-09, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PirateHook
Någon som vet vem mördaren är enligt nicket "Utredaren"? Det är tydligen en svensk person med knytningar till sydafrikanska agenter/soldater etc.

Nej vet ej. Bara lite uppslag,om man får göra så.

B Wedin Stockholm/Cypern Löjtnant Nilsson/Skövde Håkan Ingerwald/Småland
Citera
2013-02-09, 22:12
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLocks
Anade detta.. Nu när LP's... ..."försvarsadvokater" vaknade till liv.... får man mer vatten på kvarnen.

Nu är det nog sanningen nära.
Forska/studera LP's handel och vandel.
Sönerna får ursäkta.
Men med en sådan stark och framåt fader ,hatad och älskad (även jag gillade OP) så måste
krafter från öst & väst viljat komma åt denna karesmatiske man.

Hur?

Svaret är enkelt. Genom hans fru eller söner.

Tror på först nämda. Trots detta blev sönerna en pusselbit..

Palme var nog trots alla landsförädarespår en hyvens man, men med för mycket insikt.
Det var detta "dom" ville åt och lyckades. Med facit i hand ett av historiens märkligaste mord....
Okay, du har ju en idé, att OPs fiender försökte komma åt honom genom hans familj. Ja, de har säkert försökt, men varför tror du att de lyckades? Det finns väl inga fakta som talar för det?

Man ska väl inte anklaga familjen för en tänkt möjlighet?
Citera
2013-02-09, 22:20
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Hon ropar ingenting på "utrikiska" - hon ropade något som AB inte kunde tolka i detta ögonblick, nämligen "Nej! Vad gör du?" Ingenting var adresserat till gärningsmannen. Det finns inga fakta alls som talar för det. Du kan maila mig och få min sammanställning av vittnesmålen i en pdf-fil, mailadressen finns på tråden Pusselbitar. Om du nu skulle vilja förkovra dig.

Och AB påstår att hon utöver: "Nej, vad gör du !!" skrek nånting på utrikiska som han inte förstod. Vilken version är mest trovärdig, iesho ? Din version att AB inte kunde tolka - eller AB:s eget påstående att han inte förstod språket Lisbet skrek på ?
Citera
2013-02-09, 22:30
Medlem
CapsLockss avatar
Citat:
Okay, du har ju en idé, att OPs fiender försökte komma åt honom genom hans familj. Ja, de har säkert försökt, men varför tror du att de lyckades? Det finns väl inga fakta som talar för det?

Absolut inte anklaga familjen. Det bästa av allt vore ju att en vettvilling typ CP sköt. Skönt för riket och för kommande
Sossestyre

Men när nu inget bevis finns för detta, då det antagligen skulle komma fram. Och sossarna sjunker likt en sten och "alla"
saknar Palme, Palmes tal och hans engagemang.

Därför undrar man ju om inte man ska titta åt andra hållet. Förråd av "sina egna".. Egna vadå? Undrar man.

Vad vet vi om LP?
Citera
2013-02-09, 22:31
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanPersson
Bonavera, om du inte vet vad jag sa så får du läsa en gång till eller konkretisera dig. Som jag sa förklaras alla märkliga turer. Jag har bara nämnt det viktigaste.

Mboudine, det finns inget brott och sådan skuld, oavsett vem som sköt eller på annat sätt dödade honom. Var inte så juridisk. Makthavarna har bara gjort sitt jobb. Det hade du också gjort om du vore i deras situation.

Hans vilja under många år var att det skulle bli så här och i varje fall börja så här. Projektet verkar gå enligt deras planer.

Vilka avses med makthavarna ? Hans vilja = Olof Palmes ? Enligt vilkas planer ? Makthavarnas ? En något diffus formulering, UrbanPersson. Vilka är dessa ?
Citera
2013-02-09, 22:42
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Och AB påstår att hon utöver: "Nej, vad gör du !!" skrek nånting på utrikiska som han inte förstod. Vilken version är mest trovärdig, iesho ? Din version att AB inte kunde tolka - eller AB:s eget påstående att han inte förstod språket Lisbet skrek på ?
Nej, AB påstår inte detta. Han hörde LP skrika något riktat mot OP som har TRODDE var på ett utländskt språk. Han har inte vittnat om orden "Nej! Vad gör du?" Han hörde inte denna innebörd.

Min version är protokollens version. Läs! Eller fortsätt att slarva och gissa som du brukar ...
Citera
2013-02-09, 22:43
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLocks
Absolut inte anklaga familjen. Det bästa av allt vore ju att en vettvilling typ CP sköt. Skönt för riket och för kommande
Sossestyre

Men när nu inget bevis finns för detta, då det antagligen skulle komma fram. Och sossarna sjunker likt en sten och "alla"
saknar Palme, Palmes tal och hans engagemang.

Därför undrar man ju om inte man ska titta åt andra hållet. Förråd av "sina egna".. Egna vadå? Undrar man.

Vad vet vi om LP?
Vad vet vi om dig? Förutom vad du låtit oss veta?
Citera
2013-02-09, 22:46
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Du försöker ju frita Lisbet Palme från all form av inblandning i MOP genom att använda alla möjliga alternativ till henne som går att uppbringa. Det är i princip samma teknik. Varför är den tekniken ok när du utövar den ? Var finns logiken ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in