2012-11-17, 22:17
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Just det funnen bakbunden och död var det jag fick höra. Slutsatsen av det är att intervjuerna var fejk och polisen förhör var fejk etc etc.

Ingenstans framträdde Håkan själv utan andra talade om vad Håkan sagt och var med om.

Mycket märkligt. Håkan borde ha direktintervjuas i alla tvsoffor som fanns tillgängliga tillsammans med modiga poliser som räddat honom och psykologer som gav goda råd i direktsändning men som sagt inte en skymt av honom.

Det är ju verkligen sprängstoff i så fall11..Då finns det ingen begravningsnotis heller?Hur ser du på det här med tanke på din hypotes?....då finns det heller inga källor mer än att kolla vilka som nu bor i huset.Ingen adressändring heller så att säga.Har du försökt att snoka i det här om det är relevant för MOP?
Citera
2012-11-17, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Det är ju verkligen sprängstoff i så fall11..Då finns det ingen begravningsnotis heller?Hur ser du på det här med tanke på din hypotes?....då finns det heller inga källor mer än att kolla vilka som nu bor i huset.Ingen adressändring heller så att säga.Har du försökt att snoka i det här om det är relevant för MOP?

Nej jag har inte kollat upp något om honom. Däremot så finns det ett annat mord som rapporterats i i nyhetsförmedlingen och som jag via samma kanal fått reda på identiteten och den mördade mannens personuppgifter finns kvar på alla ställen på internet ratsit eniro etc.

Den mannen skall också varit inblandad i Palmemordet

Visserligen vore det enkelt att ringa ett samtal och kontrollera eftersom jag har träffat och talat med honom och känner hans röst. Jag har fortfarande kvar hans visitkort från förr i tiden.

Så jag litar inte så mycket på offentliga uppgifter utan är först övertygad när jag träffar någon personligen och kan tala och bokstavligen skaka hand med honom.

Mao så städas det för fullt nu.
Senast redigerad av Utredaren 2012-11-17 kl. 22:27.
Citera
2012-11-17, 22:35
Medlem
Citat:

När det gäller min hypotes så var HI en total nyhet och det finns ingenstans som jag kan se någon "indicie" eller koppling till honom. Men det är ju inte så att de som mördade OP ringer till mig och talar om vad de gjort. Jag tycker bara det är märkligt att HI fortfarande lyser med sin frånvaro och det vore tragiskt om han har bragts om livet.
Senast redigerad av Utredaren 2012-11-17 kl. 22:58.
Citera
2012-11-18, 00:56
Bannlyst
Så är det säkert!

http://i50.tinypic.com/2414h7k.jpg
Citera
2012-11-18, 00:57
Medlem
Mordet kommer inte bli löst.
Citera
2012-11-18, 01:30
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Så är det säkert!

http://i50.tinypic.com/2414h7k.jpg
Ja, jisses...vilka stjärnor det finns i denna värld...

Och nu sprids ett rykte att den där Ingerwald skulle vara mördad. Och någon kan
tänka sig att delta i ett soffprogram på TV4 och diskutera lösningen på Palmemordet.
Mycket insatt person..hm...som vet både det ena och andra...
Jo, jo.
Det skapades vissa förväntningar här för några månader sedan, det skulle minsann
hända STORA SAKER. Vad hände?

Och hade förvirrade herr Ingerwald varit död så kan jag lova att det framkommit.

Nej, troll är ett otyg.
Och här trollas det friskt nu.

http://4.bp.blogspot.com/_GuW17LIbbEU/Sja4zU1W0nI/AAAAAAAAARA/rjcuVK50VSg/s400/Trollpixels.jpg
Senast redigerad av Grandioso 2012-11-18 kl. 01:45.
Citera
2012-11-18, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonavera
Hej Utredaren ! Du slutade skriva här i slutet av Feb. ,innan jag började intressera mig för denna tråden.
Har förstått att du är smålänning. Frågar dig därför om du känner till nåt om fd fallskärmsjägare Håkan Ingerwald .Hade han inte nån kollega fr. Skövde som va misstänkt ett tag o fick "sitt liv förstört" ?

Det är ju konstruktivt att fråga en som redan är avslöjad som skrönberättare när det gäller sig själv . Mata inte trollet!
Citera
2012-11-18, 09:57
Medlem
Citat:
Utredaren,vad menar du med att Ingerwald var död?.......han levde ju,men du menar att man dödat ev.info som han kan ha suttit på?

Mata inte trollet det är sånt här han älskar när han kan få fantiserar fritt kring saker från en intresserad åhörarskara sedan spelar det ingen större roll vilket ämne det är. Kolla i historiken. Han hakar på sådant här för att sedan dra iväg med fantasier. Personen i fråga har inte ens grundläggande kunskaper om vapenslag och militär verksamhet etc. Han har inga kontaktvägar vare sig till Polisen eller PU som han en kort tid skickade konstiga frågor och tips till. Han googlar och lånar citat från andra ( t ex från mig) för att skapa sig trovärdighet och drar sedan iväg med sina fantasier om olika saker. Det leder ingenvart.
Citera
2012-11-18, 10:41
Medlem
Citat:
Suck,ska det börja tramsas igen...
En fråga,är det någon som fått pm av Otto xxxx efter den 6 november?

Det här var ett djärvt beslut inser jag eftersom det internationellt inte fanns några riktlinjer utan det verkade variera från land till land.Som jag ser det nu i backspegeln så var det här ett led i kampanjen gentemot OP. En sorts vuxenmobbing.

Jo det var nog stämningen i ganska stora Högerkretsar som drev på överdrifterna och det berättades värre skrönor om OP djupt in i kärnan av det som idag är "nya" moderaterna. Bakom kulisserna var det ibland ganska likartad ton som den som SD nu visar upp. Ta t ex Bildt djupt involverad i den amerikanska höger och underrättelsekretsar som knappast skulle anses rumsrena här hemma och samtidigt god vän med chefen för underrättesetjänstens hemligaste del. Tropr du hans misstankar drevs av politiska agendor eller av verkliga misstankar?

Problemet var att dels så fanns det vissa frågetecken dels rent hatiska överdrifter. Överdrifterna gjode att man t ex inom partiet kunde avfärda allt så som man avfärdade denna typ av påståenden när det gällde t ex Vinge och OF och inte tog det på allvar. Problemet är dock okså att både OF och Vinge t ex var "politsikt omogna". De hanterade den information de fick ganska uppenbart "planterad" av Amerikans underrättelsetjänst som "neutrala fakta" inte som möjlig del i en provokation trots att sådant pågick mot andra Socialdemokratiska ledare i Europa. Ändå var de i någon mening balanserade och ville utreda sakligt där det fanns andra som drog vilka skrönor som helst. Många av ren UTREDAREN_klass tyvärr. Särskilt hatiskt var det på gatunivå med grundutbildningsofficerare , aktivistgrupper eller bland vissa gatupoliser. Där var OP skydig per definition och beviskraven låga eller obefintliga. En struntsak som att någon sett en sovjetisk diplomat på bion blev till slutsatsen att OP stämt möte med denne och var spion. Äntligen hade man honom...

Där stod en slags kamp om sanningen där olika saker sades bakom kulisserna hit och dit.

Ett motiv behöver tyvärr inte alltid vara sakligt utan enbart upplevt som sakligt.
Citera
2012-11-18, 11:31
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
En struntsak som att någon sett en sovjetisk diplomat på bion blev till slutsatsen att OP stämt möte med denne och var spion. Äntligen hade man honom...

Där stod en slags kamp om sanningen där olika saker sades bakom kulisserna hit och dit.

Ett motiv behöver tyvärr inte alltid vara sakligt utan enbart upplevt som sakligt.
Ja exakt,många vantolkningar och återupprepningar på finfester. De på gatunivå och i officers kretsar var blinda eller så i hettan glömde de bort hur den politiska processen fungerar.

OP som ordförande måste skriva under olika handlingar i egenskap som ordförande ,fast han inte var "pappa" till förslaget, utan det var något som behandlats av andra inom partiet.

Inom politiken så förs det alltid mindre interna kamper ,som inom sd just nu,men det här är interna kamper som förs inom alla partier.

Det har sagts att IB folk ibland hjälpte socialdemokrater, i den interna striden ,de särskilt hade fått förtroende för .

Du förde tidigre in att det var en sovjetisk diplomat på bion.Det är nytt för mig och andra.Vem var det och vart kommer uppgiften ifrån?
Citera
2012-11-18, 12:13
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
PS Bäste Mboudine

När det gäller ditt användarnamn och dina återkommande inlägg om franska främlingslegionen

så undrar jag om det är en liten hänvisning till Franska främlingslegionens marsch.

http://en.wikipedia.org/wiki/Le_Boudin

Om det är så har du själv varit i legionen eller försökt komma in men inte blivit antagen och då kanske saknar tiden i uniform?

Skulle vara trevligt om du svarar.

"Återkommande inlägg om franska främlingslegionen" ..? Förväxlat mig med någon annan ? Varken sydafrikaaner eller främlingslegionen är inblandade i MOP.

Nej, jag saknar inte tiden i uniform.
Citera
2012-11-18, 12:44
Medlem
Kan någon hjälpa mig att bringa klarhet i Ö:s påstådda taxiresor?

En taxichaufför ska väl ha hört av sig till palmegruppen med information om att Ö och en till person hoppade in i dennes taxibil strax efter mordet på Kungsgatan? Vet man vem taxichauffören var?

Sen var det väl en annan taxiresa där Ö och en till polis, under en färd till amerikanska ambassaden, ska ha språkat om MOP och sagt typ "de kommer aldrig att få tag på mördaren"? Vem man vem denne/-a taxichaufför är?

Kommer jag mötas av djupa suckar över sakfel och/eller dålig research?

Tacksam,

Daniel

PS. Jag är så oerhört intresserad av Ö att jag ibland tror att man kan komma framåt i utredningen genom ett ordentligt polisarbete kring dennes person. DS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in