2012-10-14, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Och ändå har ingen sett ett vapen? Det finns nog inte så mycket ointelligens i tråden, men en hel del medvetet ljugande och fula påhopp. Vilka antagligen syftar till att reta upp någon så att denne outar dig som någon med avstängt konto och som bryter mot regel 1.07.

Delsborn och Holmgren säger sig ha sett ett vapen. Att övriga vittnen inte sett ett är en indicie för att mordvapnet var kortpipigt som de finska flickorna säger - det talar inte för att det fanns en "krypskytt".
Citera
2012-10-14, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Finns det verkligen inte ETT endaste vittne som har sett Stig Engström vid mordplatsen? Det är ju helt sanslöst att han inte är noggrannare kollad i så fall.

Men nu får du väl ge dig. Vad får dig att tro att han skulle ha skjutit OP?
Citera
2012-10-14, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Men nu får du väl ge dig. Vad får dig att tro att han skulle ha skjutit OP?

Här har vi en känd Palmehatare med kopplingar till det svenska kuppförsvaret som befinner sig på mordplatsen, klädd som mördaren och som ljuger om sina förehavanden - och världens största brottsutredning har inte utrett honom. Han ska inte alls ge sig, tvärtom kan inte Engström nog belysas.
Citera
2012-10-14, 16:33
Bannlyst
Citat:
Nej det var det jag menade. På jakeclawson verkade det som att det var 20 personer som hade sett när OP sköts och att man därför visste att inget skott hade avfyrats från Skandiabyggnaden, men situationen är ju betydligt mer rörig än så. Ingen verkar veta vem som såg vad. Vissa nämner ett skott, andra flera skott, några att det var flera skyttar, någon påstår att LP inte blev skjuten och en annan säger att hon blev skjuten innan OP.

När du säger att man inte lyssnar på LP så tycker jag det är motsägelsefullt minst sagt. CP fälldes i tingsrätten på hennes vittnesmål och hon har ju därefter hela tiden hållit fast vid att hon såg CP och ingen annan. Däremot håller jag med dig om att i det första förhöret med LP så har hon en lite annan historia att berätta.

När ett 20-tal vittnen ser ett tumultartat förlopp i mörker är det naturligt att det uppstår en del avvikelser. Så fungerar vittnen. Att utnyttja dessa för sin egen Lars Krantz-inspirerade agenda imponerar inte på någon. Det är vittnesmålens norm som räknas.
Citera
2012-10-14, 16:46
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
För övrigt undrar man verkligen vilken idiot till mördare som utför ett mord när det finns 20 vittnen.

Det spelar ingen roll hur många som sett gärningsmannen eftersom han inte är svensk och aldrig riskerar att bli identifierad i en vittneskonfontation bakom en glasruta.
Citera
2012-10-14, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det spelar ingen roll hur många som sett gärningsmannen eftersom han inte är svensk och aldrig riskerar att bli identifierad i en vittneskonfontation bakom en glasruta.

Ja du kan ha rätt naturligtvis, men i så fall undrar jag från vilket land han skulle komma. Du måste väl ha någon teori om detta då du är så säker på din sak.
Citera
2012-10-14, 16:59
Medlem
Får inte ihop vittnenas utsago med skandiaväktarnas berättelse. Som jag förstår så hävdar ju dom att det har gått till på det sätt som SE berättar. Att han småsnackade med vakten innan han gick ut, att han kom tillbaka och ringde frun o.s.v. Någon har ju uppenbart fel här. Antingen säkerhetspersonalen som ljuger eller vittnen samt en polisman som ljuger om att dom aldrig träffat honom. Ser ingen anledning till att vittnena och en polis skulle ljuga om det. Förhören med säkerhetspersonalen går inte att ta del av nånstans?
Citera
2012-10-14, 17:17
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Delsborn och Holmgren säger sig ha sett ett vapen. Att övriga vittnen inte sett ett är en indicie för att mordvapnet var kortpipigt som de finska flickorna säger - det talar inte för att det fanns en "krypskytt".
Någonting måste han ju haft i handen, men inget vittne står fast vid att ha sett ett vapen, i varje fall inte Delsborn. Krypskytten ska bara förklara LPs vittnesmål - inte de som såg han som du menar är mördaren. Och det förstår ju du också. Du är inte hederlig, men som man bäddar får man ligga.
Citera
2012-10-14, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Någonting måste han ju haft i handen, men inget vittne står fast vid att ha sett ett vapen, i varje fall inte Delsborn. Krypskytten ska bara förklara LPs vittnesmål - inte de som såg han som du menar är mördaren. Och det förstår ju du också. Du är inte hederlig, men som man bäddar får man ligga.

"...samt ser en rökflamma från det vapen mannen håller i sin högra hand. Vapnet uppfattade Delsborn som ett vapen med ovanligt lång pipa, typ Colt"

Som vanligt har du fel.

Det finns inga hemliga koder och det fanns ingen krypskytt heller.

Ge upp.
Citera
2012-10-14, 17:34
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ja du kan ha rätt naturligtvis, men i så fall undrar jag från vilket land han skulle komma. Du måste väl ha någon teori om detta då du är så säker på din sak.

Jag har utvecklat teorin om en utländsk gärningsman ett flertal tillfällen sedan jag kom in i tråden på 26-årsdagen. Men kort är att Hans Holmér körde ett felaktigt svenskt PKK-spår sönder och samman och efter detta var det ingen som vågade nämna PKK eller kurder i samband med mordet på Olof Palme. Men PKK-aktivister/sympatisörer i Sverige har ingenting med mordet att göra. Jag tror GM hämtades från en Västtysk PKK-cell och att morduppdraget som de svenska initiativtagarna ursprungligen gav CIA eller Mossad slutligen hamnade hos västtyska PKK som blev underentreprenör. Genom att Hans Holmér kört det svenska PKK-spåret i botten begravdes allt som handlar om PKK, dvs ett riktigt PKK-spår begravdes under ett falskt. Inte konstigt att någon raljerat om att man aldrig kommer att få tag på gärningsmannen. Nej tacka för det, gruppen från den västtyska PKK-cellen tog sig omedelbart ur Sverige och har inte synts till sedan dess.

Det är min teori. Jag binder mig inte till 100/100 att GM är PKK, det finns andra liknande grupper och LP gastade om Ustasja inledningsvis innan polisen under natten fått henne på andra tankar, men att GM inte är svensk tror jag är ställt utom tvivel och Christer Pettersson är fullkomligt otänkbar i rollen som Palmemördare.

Beträffand Lisbet Palme är hennes vittnesmål av intet värde. När det gäller henne misstänker jag att hon gjorts delaktig i mörkläggning av mordet på maken, och jag är övertygad om att bröderna Palme vet hur det ligger till men agerar solidariskt med Lisbet, dvs backar hennes historia om Pettersson trots att hon inte sett denne förrän vid vittneskonfrontationen. Lisbet Palme är lite av pudelns kärna och har nyckeln till MOP, så hon ska naturligtvis höras ordentligt vid ett eventuellt omtag som LGWP föreslog.
Senast redigerad av MBoudine 2012-10-14 kl. 17:41.
Citera
2012-10-14, 18:20
Medlem
Teori: mördaren kliver ut ur skandiahusets entre då Björkmans sällskap har passerat. Makarna Palme passerar Björkmans sällskap när dom har gått in till bankomaten för att ta ut pengar. Mördaren tror att kusten är klar och att det är relativt tomt på folk i den absoluta närheten. Han räknar inte med att den påstrukne Björkman beter sig irrationellt när denne plötsligt bestämmer sig för att vända om och gå tillbaka söderut efter Sveavägen.
Citera
2012-10-14, 18:27
Medlem
Fast bankomaten kanske låg eller ligger söder om skandiahusets entre? Mellan Dekorima och skandia alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in