Suck,ska det börja tramsas igen...
En fråga,är det någon som fått pm av Otto xxxx efter den 6 november?
Angående polis proppen så måste man hålla isär politikernas agenda och hur poliser ev.tyckte och kände.
Att komma ihåg så är det politikerna som stiftar lagar.
Vem har inte ogillat saker som chefen bestämt?....Jag skulle inte mörda honom för det.Men som Jallai beskriver så blev folk irriterade minst sagt,MEN jag tycker mig se en vantolkning av förslaget,med bitar som ej nåt ut.Man kan kritisera förslaget om hur poliserna skulle agera,men hur tänkte de själva?att de skulle strida i förband och lämna civilbefolkningen till sitt öde?
Det här var ett djärvt beslut inser jag eftersom det internationellt inte fanns några riktlinjer utan det verkade variera från land till land.Som jag ser det nu i backspegeln så var det här ett led i kampanjen gentemot OP.En sorts vuxenmobbing.
Reserverar mig för vad som står i hemliga SÄPO dokument som ännu inte läckt ut.
Beroende vilket öga som är öppet så filtreras OP gärning och trissas upp bland motståndarna som kan utnyttjas av andra.
Som BoboS säger,ska man verkligen tro att svensk statsapparat skulle hjälpt enbart utländskta aktörer att mörka hur det ligger till?!Nej är mitt svar,det måste ha varit inhemska aktörer inblandade.