2012-11-17, 17:09
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Jag håller på med en konversation med MBoudine för tillfället men var inte orolig. Jag har för länge sedan informerat Palmeutredningen så den mannen har alla möjligheter att lätta på samvetet.
jag är inte ett dugg orolig, bara intresserad av namnet, och utav det välja om jag skall ta till mig informationen eller sortera bort det.
Citera
2012-11-17, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
jag är inte ett dugg orolig, bara intresserad av namnet, och utav det välja om jag skall ta till mig informationen eller sortera bort det.

Fair enough. Och jag skulle av ett sådant skäl gärna vilja ge dig det namnet men kommer inte att göra det offentligt och privat skulle jag endast tänka mig att ge det till Olof Palmes efterlevande efter godkännande av Palmeutredningen.

Så för din egen sinnesfrids skull så kan du sortera bort det och låta mig fortsätta konversationen med Mboudine.
Citera
2012-11-17, 18:47
Medlem
Citat:
Jag skulle uppskatta om du använde en trevligare ton och inte uttryckte dig så nedsättande om andra debattörer. Det främjar debattklimatet och gör att läsarna kan fokusera mer på sakinnehållet i argumenteringen.

Vi har ju de senaste dagarna sett hur företrädare för ett politiskt parti misslyckats med att framföra sina argument på Stockholms gator i sommarnatten. Det borde stämma till eftertanke även här på Flashback.

Ni vill eller är väl inte på samma nivå som dom?

Du är den ende som faktiskt grundligt och rent konkret blivit överbevisad om att direkt ljuga upprepat och jag vet inte om det finns något "fint" sått att uttrycka det på. Du är förbrukad och har trovärigheten är minus 100%.

Alla påstådda Sydafrikaspår börjar långt lång från mordet och mordplatsen och det är långsökta resonemang som inte håller i historiens ljus. Att det Svenska etablisemanget skulle mörklägga att apartheidintressen mördade OP är lika långsökt som befängt.

Nu hakar du på med sydafrika fast du påstått att du hållit i mordvapnet som tillhörde en Säpoman och hade direktkontakt med PU och att det skulle komma ett genombrott som aldrig kom.

Nej min vän du är en usel desinformatör som dessutom försökt göra gällande att du utsatts för attentat.
Citera
2012-11-17, 19:01
Medlem
Citat:
Fair enough. Och jag skulle av ett sådant skäl gärna vilja ge dig det namnet men kommer inte att göra det offentligt och privat skulle jag endast tänka mig att ge det till Olof Palmes efterlevande efter godkännande av Palmeutredningen.

Så för din egen sinnesfrids skull så kan du sortera bort det och låta mig fortsätta konversationen med Mboudine.

Detta är bara samma gamla fantasier i repris. Vi vet redan att det är trams och lögner.
Citera
2012-11-17, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke

Alla tänkande människor förstår att det finns en hel del bakom vissa påståenden och att det mesta handlar om rätt timing för att publicera rakt motsatt till din egen förvirrade teori.. För några år sedan hade dessa påståenden framstått som lika tagna ur luften som dina omkastade bokstavslekar men nu förstår nog många att det handlar om början till slutscenen med mycket vapen i ladorna och mera i pipelinen.

Det enda jag kan tänka mig att du hänvisar till är en terrororganisation på svensk mark som förbereder ett maktövertagande. Om du har sådan kunskap om illegala vapenförråd skall du genast gå till Säpo och tala om var dom finns. Eller skriver du bara för att hålla upp stridsmoralen hos vem det nu kan vara?

Nåväl EU och NATO står väl rustade efter övningarna CMX 12 och ML 12 i Sveriges närområde och efter terrorattentatet mot USAs ambassader så lägger de nog inte fingrarna emellan. Så en sydafrikansk terrororganisation på svensk mark har inte en chans ens med stöd av svenska överlöpare även om de 1986 lyckades mörda Olof Palme och som läsarna enkelt förstår av detta inlägg

https://www.flashback.org/sp40332726

Ja det är nog början till slutscenen för sydafrikansk terrorism som mördat Olof Palme och många andra i både Sverige, Norge, Österrike och flera länder i Afrika i sin giriga strävan efter mineralrikedomar och olja för att finansiera en ny apartheidregim i Sydafrika

+ 100 000 väl övade och utrustade toppmoderna Nato och EU-förband garanterar det.

I övrig kommer jag inte att kommentera dina inlägg
Citera
2012-11-17, 19:36
Medlem
[quote=Utredaren]boboslacke numera på min ignorelista.........

Det här är bara trams Utredaren. Du har fullständigt klätt av dig själv upprepat och har ändå mage att återkomma med samma lögner. Är du i själva verket Napoleon inkarnerad också?

Nej skall man trolla får man uppvisa åtminstone rudimentär intelligens!

Vi kan tycker jag konstatera att det finns en flora av olika debattörer som trots att det visar sig att de snackar i nattmössan ändå ständigt återkommer med personliga angrepp enligt likartat Modus Operandi. Det spretar fritt åt alla möjliga håll när det gäller teorier och påståenden men det gemensamma är att de alla förenas av en kompakt motvilja mot att vissa saker diskuteras och kommer fram som handlar om kretsar kring WACL, Stay Berhind och IB och dess efterträdare.

Nu har du också i den enfald avslöjat att du bearbetar och samverkar med andra nic och därmed sänker du ju även dem. Grattis till självmålet! Det där att du antyder dig föra intressanta utbyten utanför forumet är ju inte nytt men lite för billigt för att nån skall gå på den gubben. igen..
Senast redigerad av boboslacke 2012-11-17 kl. 19:38.
Citera
2012-11-17, 19:46
Medlem
zorzes avatar
Suck,ska det börja tramsas igen...
En fråga,är det någon som fått pm av Otto xxxx efter den 6 november?

Angående polis proppen så måste man hålla isär politikernas agenda och hur poliser ev.tyckte och kände.

Att komma ihåg så är det politikerna som stiftar lagar.

Vem har inte ogillat saker som chefen bestämt?....Jag skulle inte mörda honom för det.Men som Jallai beskriver så blev folk irriterade minst sagt,MEN jag tycker mig se en vantolkning av förslaget,med bitar som ej nåt ut.Man kan kritisera förslaget om hur poliserna skulle agera,men hur tänkte de själva?att de skulle strida i förband och lämna civilbefolkningen till sitt öde?

Det här var ett djärvt beslut inser jag eftersom det internationellt inte fanns några riktlinjer utan det verkade variera från land till land.Som jag ser det nu i backspegeln så var det här ett led i kampanjen gentemot OP.En sorts vuxenmobbing.

Reserverar mig för vad som står i hemliga SÄPO dokument som ännu inte läckt ut.
Beroende vilket öga som är öppet så filtreras OP gärning och trissas upp bland motståndarna som kan utnyttjas av andra.

Som BoboS säger,ska man verkligen tro att svensk statsapparat skulle hjälpt enbart utländskta aktörer att mörka hur det ligger till?!Nej är mitt svar,det måste ha varit inhemska aktörer inblandade.
Citera
2012-11-17, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Suck,ska det börja tramsas igen...

Nej det hoppas jag verkligen inte och för den sakens skull kan jag inte se vissa inlägg.

Själv förbehåller jag mig samma rätt som jag tillerkänner dig att formulera vad jag anser vara relevanta inlägg.

Med önskan att du skall få tillfredställande svar på dina frågor tecknar Utredaren
Citera
2012-11-17, 21:15
Medlem
Hej Utredaren ! Du slutade skriva här i slutet av Feb. ,innan jag började intressera mig för denna tråden.
Har förstått att du är smålänning. Frågar dig därför om du känner till nåt om fd fallskärmsjägare Håkan Ingerwald .Hade han inte nån kollega fr. Skövde som va misstänkt ett tag o fick "sitt liv förstört" ?
Citera
2012-11-17, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonavera
Hej Utredaren ! Du slutade skriva här i slutet av Feb. ,innan jag började intressera mig för denna tråden.
Har förstått att du är smålänning. Frågar dig därför om du känner till nåt om fd fallskärmsjägare Håkan Ingerwald .Hade han inte nån kollega fr. Skövde som va misstänkt ett tag o fick "sitt liv förstört" ?

Nej jag är inte smålänning utan född och uppväxt i Göteborg. Jag känner inte Håkan Ingerwald eller har träffat honom eller ens hört talas om honom förrän han blev nyheter. Jag har ryktesvägen hört att han skall ha skrivit om Palmemordet på något forum och att han i själva verket var bakbunden och död när man så att säga fann honom. Förmodligen visste han i så fall för mycket om Palmemordet och därför dödades. Men som sagt var så vet jag inte utan har bara hört det som rykten.

Konstigt är det i alla fall att han inte har visat sig offentligt. Hans öde är också en av anledningarna till att jag är öppen med min identitet så att jag inte försvinner på liknande sätt.

Det är en stor skam för massmedia att inte offentligt klara upp hans försvinnande och att massmedia kröker ryggen för polismakten i det ärendet.
Senast redigerad av Utredaren 2012-11-17 kl. 22:45.
Citera
2012-11-17, 22:04
Medlem
zorzes avatar
Utredaren,vad menar du med att Ingerwald var död?.......han levde ju,men du menar att man dödat ev.info som han kan ha suttit på?
Citera
2012-11-17, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Utredaren,vad menar du med att Ingerwald var död?.......han levde ju,men du menar att man dödat ev.info som han kan ha suttit på?

Just det funnen bakbunden och död var det jag fick höra. Slutsatsen av det är att intervjuerna var fejk och polisens förhör var fejk etc etc.

Ingenstans framträdde Håkan själv utan andra talade om vad Håkan sagt och var med om.

Mycket märkligt. Håkan borde ha direktintervjuas i alla tvsoffor som fanns tillgängliga tillsammans med modiga poliser som räddat honom och psykologer som gav goda råd i direktsändning men som sagt inte en skymt av honom.

Men han är som sagt välkommen att framträda i tv så vi vet att han lever. Men det skall vara direktsänt och han kan ringa mig under direktsändningen så kan vi pratas vid om palmemordet

Varför inte hos Bonniers TV4 soffa?
Senast redigerad av Utredaren 2012-11-17 kl. 22:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in