2009-02-08, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Med all respekt...men sorry...gäsp!

Tänk så svårt du har att hålla fingrarna borta från tangentbordet när andra diskuterar här i tråden.

Jag svarade på ett inlägg av Niklas P. Du är inte Niklas P.

För att försöka verka uttråkad av mina inlägg är du väldigt aktiv med olika trollkonster för att deskreditera Diamantspåret. Jag tror snarare att du läser mina inlägg ord för ord för att på något sätt försöka tillbakavisa det jag skriver eftersom det inte stämmer med vad du och dina vänner Leif D och andra tycker.

Ja, det är inte lätt att samtidigt vara mycket aktiv och lusläsa mina inlägg och samtidigt försöka verka uttråkad.

Det sänder signaler om att du och dina vänner här på FB är allvarligt oroade av det jag skriver om Diamantspåret. På det sättet hjälper det mig genom att ni skapar intresse för hur Sydafrika var djupt inblandade i mordet på Olof Palme. Dessutom väcker det ju också misstankar om att de svenska medhjälparna till mordet kan sökas bland människor med åsikter liknande era.

Så fortsätt gärna med era inlägg. Varje gång du skriver Rattelsnake så flyger statistiken över visningar iväg med flera hundra på bara några timmar. Det är ju bra eftersom vi ju vill skapa debatt och genomlysning av mordet på Sveriges Statsminister eller hur?
Citera
2009-02-08, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Det sänder signaler om att du och dina vänner här på FB är allvarligt oroade av det jag skriver om Diamantspåret.

Ja mycket oroade.
Citera
2009-02-08, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Kan någon av alla övertygande konspiratoriker förklara varför i helvete skulle någon utanför Sveriges gränser vilja mörda Palme??
Varför pekar Lisbeth ut Christer P.??

Svarar på flera av dna inlägg i ett samlingsmeddelande så hav tålamod med mig då jag inte orkar posta på grund av att jag dels tror mig ha kommit så nära sanningen jag kan dels ständigt ser att debatten hamnar i dead end diskussioner som inte leder framåt!

Tyvärr stämmer det att många verkar bygga upp sina teorier utifrån sina politiska utgångspunkter och villfarelser. Visst fanns det folk utomlands som skjulle vilja se Palme eliminerad men ibland överskattar vi nog hans internatioella värde lite mycket. Inga av de fakta som finns kring vittnesmål och tekniska omständigheter mm vid mordplatsen kan ses som kopplingar internationellt annat än med mycket stor fantassi och kreativitet. Det är upenbart att ammunitionen var från den batch som sålts lagligt i Sverige och att mördarens agerande och flykt tyder på god lokalkännedom. Till detta kommer dels vissa polisers märkliga agerande i samband med mordet och inte minst efteråt när utredningen havererade. Att en liten extrem grupp utlänningar skulle kunna ha sådan makt över en utredning är ganska fantasifullt för att inte säga verklighetsfrämmande.

Händelserna före under och efter mordet indikerar starkt att det handlar om ett inhemskt dåd även om det inte är uteslutet att utländska intressenter funnits med i mindre grad.

När det gäller dina CP-teorier bygger dock tyvärr dina slutsatser ofta på felaktiga fakta. LP (som enligt samsämmiga uppgifter från övriga vittnen dels hade ryggen mot mördaren dels uppenbart var förvirrad och okontaktbar och uppenart blandar ihop minnesfragment av vittnen med mördaren) pressades och hjälpes å det grövsta att peka ut CP som tydligt stod ut mot övriga i lineupen. Hennes identifiering avviker ochså kraftigt från dels hennes första beskrivning av GM och samtliga andra vittnens beskrivningar av kädsel.. rörelsemönster mm. LP vill säkert minnas men kan inte och skapar därför ett minne vilket är normalt och känt inom vittnespsykologin. T ex dömdes en svart man i USA för en brutal våldtäckt på en vit kvinna på hennes utpekande som var tvärsäkert men som senare när man kunde kolla DNA visade sig vara utfört av en annan vit man! Utpekanden långt efteråt som inte stöds av övrig bevisning bör man alltså vara ytterst försiktig med och tyvärr är det så att Lisbets historia även på flera andra punkter är tekniskt sett omöjlig. Det gäller händelseordning och sinnesintryck som ex henns uppfattning om ljudet från skotten. Man kan alltså vara mycket säker på att LP:s utpekande är felaktigt och man bör vara medveten om att hon även tidigare var ytterst nära att peka ut VG men att hon förvirrades av dennes ansiktsbehåring.

Är det någon som med ledning av flera olika vittnesuppgifter från mordplats och flyktväg samt de få tekniska bevisen bör hamna i fokus så vore det VG men där satte polisen och åklagaren in stora resurser för att stoppa dem som genom vanligt hederligt polisarbete fått intresse för denne och vidare utredning stoppades med stor bestämdhet och fula tricks och har än idag inte fullföljts. VG som alltid skröt och överdrev sin person fortsatte att skryta om sin perifera eller aktiva inblandning (beror på vem han uttalade sig för) i mordet fram till den dag då han avrättades effektivt efter att först ha torterats utan att mördaren/na lämnat några avgörande spår. Även den påstådda exflickvännens mamma som VG anförtrodde sig till mördades i samma veva!

Detta är en loose end men förklarar inte allt och bevisar inte i juridsk mening att denne faktiskt var GM. Men vissst bör man ha med det i minnet.

Det finns också kända och trovärdiga uppgifter att någon i Sverige försökt köpa ett mord på OP tiden före mordet!

Enda trovärdiga förklaringsmodell jag funnit är en kombination av ensam galning och konspiration där konspirationen inte syftade till att mörda Palme utan att övervaka denne men att en eller flera av dem som deltog i denna övervakning hade en egen agenda och/eller sköt som en impulshandling. Mördaren kunde inte få gripas med mindre än att den känsliga men ändå delvis legitima övervakningen och spelet kring denna som ledde till mordet skulle dra med sig stora konsekvenser för både det politiska och det polisiära etablissemanget samt även svärta OP:s eftermäle! Det låg alltså inte i deras intresse att lösa mordet vilket är uppenbart för dem som granskat utredningen från polisprofessorer till fd riksrevisorer, journalister och sk privatspanare.

Man kan ha ganska trovärdiga och kvalificerade gissningar kring vilka som i sådant fall kan ha varit inblandade och vilka grunderna var och då talar vi inte om det oficiella SÄPO och kontraspionaget utan om lösliga nätverk med de som satt i utredningen och havererade denna. Holmer och hans illustra samling politiskt inkorrekta sk "livvakter" och fd Säpoförtrogna t ex Barrling/Kegö et consortes samt politiska kontakter (Ebbe mfl). När Holmer gjort bort sig för mycket tog andra krafter med samma intressen vid med andra strategier och jagade CP och enbart CP till hans död utan framgång. Nu väntar man på preskriptionen! Efter att Mockfjärdsrevolvern hittades är CP spåret definitivt i botten och man kan säkert säga att det var ett villospår utan substans som dock skapade karriär för ett antal presoner som varit inblandade!

Se Holmers ord om att sanningen om Palmemordet skulle skaka landet i sina grundvalar i ljuset av detta så blir uttalandet fullt begripligt!

PS.
Ni får nog vackert vänta till efter preskriptionen av fallet som är nära förestående innan era teorier kan läggas till vila. Jag är helt säker på att det kommer något om några år... håll ut!
Senast redigerad av uddis(s) 2009-02-08 kl. 12:14.
Citera
2009-02-08, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uddis(s)
Att en liten extrem grupp utlänningar skulle kunna ha sådan makt över en utredning är ganska fantasifullt för att inte säga verklighetsfrämmande.//

Kristallklart.
Emellertid kan säkert en mördare varit inhyrd.
Varför inte från Sydafrika där högerextremistiska poliser bevisligen hade kontakter.
Personligen tror jag dock mycket mycket på Boforsspåret med robot 70 och betalning via italienska maffian med narkotika.

Är det någon som med ledning av flera olika vittnesuppgifter från mordplats och flyktväg samt de få tekniska bevisen bör hamna i fokus så vore det VG men där satte polisen och åklagaren in stora resurser för att stoppa dem som genom vanligt hederligt polisarbete fått intresse för denne och vidare utredning stoppades med stor bestämdhet och fula tricks och har än idag inte fullföljts. VG som alltid skröt och överdrev sin person fortsatte att skryta om sin perifera eller aktiva inblandning (beror på vem han uttalade sig för) i mordet fram till den dag då han avrättades effektivt efter att först ha torterats utan att mördaren/na lämnat några avgörande spår. Även den påstådda exflickvännens mamma som VG anförtrodde sig till mördades i samma veva!//

Någon skum koppling till mordet tror jag VG hade.
Dock inte som GM.
Det är mycket anmärkningsvärt att VG mördades strax innan Ölvebro skulle åka till USA och disk. Palmemordet med FBI av någon anledning.//

Det finns också kända och trovärdiga uppgifter att någon i Sverige försökt köpa ett mord på OP tiden före mordet!//Intressant.
Har du mer uppgifter ang. detta?

flera av dem som deltog i denna övervakning hade en egen agenda och/eller sköt som en impulshandling. Mördaren kunde inte få gripas med mindre än att den känsliga men ändå delvis legitima övervakningen och spelet kring denna som ledde till mordet skulle dra med sig stora konsekvenser för både det politiska och det polisiära etablissemanget samt även svärta OP:s eftermäle!
Se Holmers ord om att sanningen om Palmemordet skulle skaka landet i sina grundvalar i ljuset av detta så blir uttalandet fullt begripligt!
PS
//

Ja något åt detta håll.

Ni får nog vackert vänta till efter preskriptionen av fallet som är nära förestående innan era teorier kan läggas till vila. Jag är helt säker på att det kommer något om några år... håll ut!

// Jepp tror jag med.

Typ Ebbe Carlssons testamente som kommer ut efter mordet preskriberats.
Citera
2009-02-08, 13:55
Medlem
Till Uddis(S)

Jag finner det märkligt att VG som i vart fall tidigare misstänkt Palmemördare fick så snabbt och lättvindigt permanent uppehållstillstånd i USA.

Kan det vara så att detta var ett resultat av en diplomatisk korridorsuppgörelse mellan Svenska regeringen och USA.

Att helt enkelt få bort VG ur focus eftersom det fanns kopplingar till den verkliga orsaken till mordet?
Att VG utnyttjats på något sätt som en bricka i spelet, kanske som ett villospår?

Man fick panik när Ölvebro var på väg till USA och så mördades VG för säkerhete skull och torterades innan för att klämma ut vilken information han ev. hade läckt.
Citera
2009-02-08, 18:11
Medlem
Vicious Edds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elevator
Lars Borgnäs: "Dokument inifrån - Mannen, mordet, mysteriet" (1999)

jag kommer inom några veckor kunna fixa den här dokumentären överförd från vhs till dvd, kommer att lägga upp den och länka den här då.
Hur går det med denna? Är den på gång? Grymt sugen på att få se denna eftertraktade dokumentär...
Citera
2009-02-08, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious Edd
Hur går det med denna? Är den på gång? Grymt sugen på att få se denna eftertraktade dokumentär...
Ere nån som är intresserad av programmet: Diskutabelt med Robert Aschberg, Vem mördade Olof Palme, från 1988?
Citera
2009-02-08, 20:40
Medlem
Vicious Edds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drasut
Ere nån som är intresserad av programmet: Diskutabelt med Robert Aschberg, Vem mördade Olof Palme, från 1988?
Absolut. Inte hört talas om detta program, men har du möjlighet att lägga upp det utan att det blir alltför mkt besvär, så gör det!
Citera
2009-02-08, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious Edd
Absolut. Inte hört talas om detta program, men har du möjlighet att lägga upp det utan att det blir alltför mkt besvär, så gör det!

Är också intresserad av den. Vore shysst om du kunde lägga up den här!
Citera
2009-02-09, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Är också intresserad av den. Vore shysst om du kunde lägga up den här!
Jag ska försöka.
Först ska jag läsa in den från VHS.
Vart kan man läsa upp den på nätet lämpligast?

Deltagare:
Jan Guillou
Olof Palmes storebror
Maj Wechselmann
Sven Anér
bl.a

Aschberg kör en provocerande stil, som han gjorde när han slog igenom i Diskutabelt serien.
"41-åringen" sitter vid tidpunkten anhållen.
Citera
2009-02-10, 10:36
Medlem
zorzes avatar
Ett proffs som vet att han kommer undan därför att..

Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Det finns åtminstone två "detaljer" att klura på - för dom som vill hålla öppet för att det var en operation från annat land som fällde OP:

VARFÖR slog man till just vid Tunnelgatan? Varför inte ett eller två kvarter innan?
Hur kunde operatörerna "veta" att inte OP med hu. plötsligt skulle bli upp-plockade i en livvakts-bil, för hemfärd? Varför vänta onödigt länge med eldgivningen?!?

VARFÖR pangades det inte på med ytterligare ett skott - avsett att eliminera LP som möjligt vittne? En professionell har väl kylan nog att ta sig några sekunder till för att göra uppdraget toutes-complaites?!

Dessa frågor har jag också brottats med och efter ytterligare en genomläsning av vittnesförhören som finns på http://www.itdemokrati.nu/page15.html

och som jag också tidigare skrivit om är att jag kommit fram till att OP hade bestämt möte med någon på denna plats.Hur går detta ihop?

Jo,paret Palme hade ju tidigare diskuterat att gå på bio men inte bestämt vilken film.Ena filmen på "Grand" Sveavägen och den andra "Saga"på Kungsgatan.

OP var ju smart och bestämde med någon ett möte som alltså låg nära tunnelbanan men också mittemellan.

Man har klockat tid med ett av vittnena,Nicola Faruzzi, och här finner vi att det "fattas" ca.40s.

Alltså 40s då LOP pratar med GM innan skott.

Några vittnen har med bestämdhet sett att LOP stått och pratat med någon,ett vittne har dessutom spontant sagt att "nu är det fajt pågång" eftersom den som senare kommer att bli GM tar grepp om kavaj på OP.

(OP var vid tiden väldigt restriktiv med vilka han pratade med utan livvakter.)

Detta besvarar dina två första frågor.

Frågan är vad det var som GM blev arg på,var det något som OP inte gjorde/ville göra?

Det besvaras av motivbilden och svaret på din tredje fråga,att lämna ett vittne?

(Jag tror att mycket av LP agerande vid förhör och utpekande av CP bygger på att om hon skulle säga exakt vad som skedde också som straff skulle bli mördad)

Mördaren var säker på att LP inte skulle säga som det var.Primärt så tror jag att GM kommer från det blå laget.Sverige har ingen chans om de skulle börja anklaga det blå laget ,endast om GM skulle ha tagits på plats och det vet GM.

Därför är det viktigare att GM lämnar platsen.

Dessutom hade GM gjort det primära att få svar av OP,vid dennes nej så skulle han tas bort.

Vad handlar det hela om,motiv?!

Även om olika spår är intressanta så finns det egentligen få som skulle få LP att agera som hon gör efteråt.Det är att någon av rött eller blått lag är inblandat,direkt.

(Uppgifter finns att SÄPO i efterhand fått reda på från buggning av en rysk UD tjänsteman att ryssarna visste om att OP skulle mördas men av rapporten framgår inte om ryssarna talar om sig själva eller om andra som utförare.)

OP skulle ju ha viktigt möte med det röda laget ,diskutera ubåtskränkningar och annat under mars-april, kanske det var veckan efter.

Jag vill plocka fram en ny egen teori om motiv bild.Den bygger på att det blå laget har kommit fram till att OP måste plockas bort.

Motivbilden bygger på ,att en mängd olika besvärande "nålstick" från OP, irriterardet det blå laget.

Speciellt olika vapen affärer,hans olika kontakter med tredje världen som för in dem på spår som det blå laget inte själva kan styra över,etc.etc.,droppen är att OP ska åka till röda laget och lägga fram "bevis" för U-båts kränkningar men också föra nån sorts dialog angående en kärnvapenfri zon i Norden.

Detta skulle vid tiden allvarligt försvaga och sätta käppar i hjulen för det blå laget och dess allierade.

Ubåtar först,vi vet inte vad för dokument som OP skulle ta med sig.Vi vet idag att minst en Ubåt har släppts fri efter att försvaret fått order uppifrån,om ett två timmar långt elduppehåll,stänga av minor.Låta en Ubåt passera avspärrningar.

Det vi också vet idag är att det förmodligen varit Ubåtar både från blått lag och rött lag involverat.

Vad gör den svenska skärgården så intressant??

Jo,det blå laget vill vid händelse av konflikt gömma en kärnvapenbestyckad Ubåt i den svenska skärgården med missiler riktade mot röda laget.

En kärnvapenfri zon skulle sätta stopp för detta.För det röda laget skulle det vara perfekt med en kärnvapenfri zon i Norden(Östersjön).

Vad gjorde då det röda lagets Ubåtar,jo de måste lära sig navigera och upptäcka Ubåtar i den svenska skärgården!

Ljudbevisen,som ju är signtur för Ubåtar, som OP förmodligen skulle ta med sig skulle då innehålla signturer på blå lagets Ubåtar,detta skulle ju röda laget snabbt upptäcka eftersom de båda nationernas Ubåtar i världshaven haft en kattochråtta lek tidigare.Givet är att båda lagen har ett bibliotek av ljudupptagningar från Ubåtar.

(Vid denna tid så var de flesta överens,i alla fall den info som getts till media från försvars HK, att kränkningarna endast var från det Röda laget.)

Fortfarande så finns det periferi frågeställningar!

1.Österrikaren kallad WK,Wilhelm Kramm,som hotade OP och HH.Varför blev han vid tidpunkten stoppad av polispatrull?Betedde han sig konstigt?Var det före eller efter skotten som han blev stoppad?dvs.Visste polispatrullen att OP var skjuten och kolade honomav ren rutin eller ...?

2.Varför är förhör med Skandia personal hemligstämplat?

Vi vet idag att det på Skandia fanns en svensk försvarsorganisation som hette "Stay Behind",enligt uppgift, så vid kvällen fanns det WalkieTalkie män i Skandiahuset som efter skotten inne i huset sammanstrålde med en man från Blå laget.

3.Hur kunde VG få Visum till USA???

4.I LP förhörsprotokoll står ofta att ingen utomstående kunde veta att LOP skulle på bio.Men i ett hemligstämplat protokoll sid 33http://www.itdemokrati.nu/page36ar.html

Säger LP att OP ringer upp Sven Aspling ,som tidigare var socialminister 1962-1976 och ordförande i riksdagens socialutskott 1976-1985.
strax innan de skulle gå och där nämnde biobesöket.

Vad pratade de om?

5.Stig Engström i Skandiahuset jobbade över till kl 2300 en fredagkväll,hans rum fick ej gås igenom av PU,ej heller vakter i Skandia hade nycklar till rummet.Vem var Engström egentligen??Vad jobbade han med???Var det Stay Behind???!!
Senast redigerad av zorze 2009-02-10 kl. 11:20. Anledning: texttillägg
Citera
2009-02-10, 11:10
Medlem
zorzes avatar
Ett proffs som vet att han kommer undan

[QUOTEiklas-P]Det finns åtminstone två "detaljer" att klura på - för dom som vill hålla öppet för att det var en operation från annat land som fällde OP:

VARFÖR slog man till just vid Tunnelgatan? Varför inte ett eller två kvarter innan?

Hur kunde operatörerna "veta" att inte OP med hu. plötsligt skulle bli upp-plockade i en livvakts-bil, för hemfärd? Varför vänta onödigt länge med eldgivningen?!?

VARFÖR pangades det inte på med ytterligare ett skott - avsett att eliminera LP som möjligt vittne? En professionell har väl kylan nog att ta sig några sekunder till för att göra uppdraget toutes-complaites?![/quote]

Dessa frågor har jag också brottats med och efter ytterligare en genomläsning av vittnesförhören som finns på http://www.itdemokrati.nu/page15.html

och som jag också tidigare skrivit om är att jag kommit fram till att OP hade bestämt möte med någon på denna plats.Hur går detta ihop?

Jo,paret Palme hade ju tidigare diskuterat att gå på bio men inte bestämt vilken film.Ena filmen på "Grand" Sveavägen och den andra "Saga"på Kungsgatan.

OP var ju smart och bestämde med någon ett möte som alltså låg nära tunnelbanan men också mittemellan.

Man har klockat tid med ett av vittnena,Nicola Faruzzi, och här finner vi att det "fattas" ca.40s.

Alltså 40s då LOP pratar med GM innan skott.

Några vittnen har med bestämdhet sett att LOP stått och pratat med någon,ett vittne har dessutom spontant sagt att "nu är det fajt pågång" eftersom den som senare kommer att bli GM tar grepp om kavaj på OP.

(OP var vid tiden väldigt restriktiv med vilka han pratade med utan livvakter.)

Detta besvarar dina två första frågor.

Frågan är vad det var som GM blev arg på,var det något som OP inte gjorde/ville göra?

Det besvaras av motivbilden och svaret på din tredje fråga,att lämna ett vittne?

(Jag tror att mycket av LP agerande vid förhör och utpekande av CP bygger på att om hon skulle säga exakt vad som skedde också som straff skulle bli mördad)

Mördaren var säker på att LP inte skulle säga som det var.Primärt så tror jag att GM kommer från det blå laget.Sverige har ingen chans om de skulle börja anklaga det blå laget ,endast om GM skulle ha tagits på plats och det vet GM.

Därför är det viktigare att GM lämnar platsen.

Dessutom hade GM gjort det primära att få svar av OP,vid dennes nej så skulle han tas bort.

Vad handlar det hela om,motiv?!

Även om olika spår är intressanta så finns det egentligen få som skulle få LP att agera som hon gör efteråt.Det är att någon av rött eller blått lag är inblandat,direkt.

(Uppgifter finns att SÄPO i efterhand fått reda på från buggning av en rysk UD tjänsteman att ryssarna visste om att OP skulle mördas men av rapporten framgår inte om ryssarna talar om sig själva eller om andra som utförare.)

OP skulle ju ha viktigt möte med det röda laget ,diskutera ubåtskränkningar och annat under mars-april, kanske det var veckan efter.

Jag vill plocka fram en ny egen teori om motiv bild.Den bygger på att det blå laget har kommit fram till att OP måste plockas bort.

Motivbilden bygger på ,att en mängd olika besvärande "nålstick" från OP, irriterardet det blå laget.

Speciellt olika vapen affärer,hans olika kontakter med tredje världen som för in dem på spår som det blå laget inte själva kan styra över,etc.etc.,droppen är att OP ska åka till röda laget och lägga fram "bevis" för U-båts kränkningar men också föra nån sorts dialog angående en kärnvapenfri zon i Norden.

Detta skulle vid tiden allvarligt försvaga och sätta käppar i hjulen för det blå laget och dess allierade.

Ubåtar först,vi vet inte vad för dokument som OP skulle ta med sig.Vi vet idag att minst en Ubåt har släppts fri efter att försvaret fått order uppifrån,om ett två timmar långt elduppehåll,stänga av minor.Låta en Ubåt passera avspärrningar.

Det vi också vet idag är att det förmodligen varit Ubåtar både från blått lag och rött lag involverat.

Vad gör den svenska skärgården så intressant??

Jo,det blå laget vill vid händelse av konflikt gömma en kärnvapenbestyckad Ubåt i den svenska skärgården med missiler riktade mot röda laget.

En kärnvapenfri zon skulle sätta stopp för detta.För det röda laget skulle det vara perfekt med en kärnvapenfri zon i Norden(Östersjön).

Vad gjorde då det röda lagets Ubåtar,jo de måste lära sig navigera och upptäcka Ubåtar i den svenska skärgården!

Ljudbevisen,som ju är signtur för Ubåtar, som OP förmodligen skulle ta med sig skulle då innehålla signturer på blå lagets Ubåtar,detta skulle ju röda laget snabbt upptäcka eftersom de båda nationernas Ubåtar i världshaven haft en kattochråtta lek tidigare.Givet är att båda lagen har ett bibliotek av ljudupptagningar från Ubåtar.

(Vid denna tid så var de flesta överens att kränkningarna endast var från det Röda laget.Det som försvars HK ville oss att tro via media)

Fortfarande så finns det periferi frågeställningar!

1.Österrikaren kallad WK,Wilhelm Kramm,som hotade OP och HH.Varför blev han vid tidpunkten stoppad av polispatrull?Betedde han sig konstigt?Var det före eller efter skotten som han blev stoppad?dvs.Visste polispatrullen att OP var skjuten och kolade honomav ren rutin eller ...?

2.Varför är förhör med Skandia personal hemligstämplat?

Vi vet idag att det på Skandia fanns en svensk försvarsorganisation som hette "Stay Behind",enligt uppgift, så vid kvällen fanns det WalkieTalkie män i Skandiahuset som efter skotten inne i huset sammanstrålde med en man från Blå laget.

3.Hur kunde VG få Visum till USA???

4.I LP förhörsprotokoll står ofta att ingen utomstående kunde veta att LOP skulle på bio.Men i ett hemligstämplat protokoll sid 33http://www.itdemokrati.nu/page36ar.html

Säger LP att OP ringer upp Sven Aspling ,som tidigare var socialminister 1962-1976 och ordförande i riksdagens socialutskott 1976-1985.
strax innan de skulle gå och där nämnde biobesöket.

Vad pratade de om?

5.Stig Engström i Skandiahuset jobbade över till kl 2300 en fredagkväll,hans rum fick ej gås igenom av PU,ej heller vakter i Skandia hade nycklar till rummet.Vem var Engström egentligen??Vad jobbade han med???Var det Stay
Behind???!!

Här kan ni läsa om Stay Behind den Svenska delen http://www.bergrum.se/sverige/gemensamt/hemligt/motstandsrorelser.html

Stay Behind fanns i många länder ute i Europa.Under kalla kriget så var förmodligen deras beslut helt korrekt.
Senast redigerad av zorze 2009-02-10 kl. 11:45. Anledning: Samma inlägg ber om ursäkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in