Citat:
Ursprungligen postat av PontusEnhorning
CB har nog ett och annat att säga vad gäller MOP.
Ja, det är jag övertygad om.
Citat:
Det jag kan säga med säkerhet är att jag inte är någon kännare av Öcalan-stenar. Vilken ytterligare sten med relevans för MOP avses?
Nej, jag är ingen kännare av Öcalan-stenar jag heller, men vid den här tiden i sin krafts dagar tror jag 'Ökenallan' hade tillräcklig koll på händelserna inom PKK, och även om han personligen inte nödvändigtvis känt till några planer i den vägen i förväg, snabbt informerat sig, fått besked och omständigheter klart för sig beträffande PKK-attentat mot Olof Palme om någon därifrån varit inblandad. Något måste han ju veta, annars hade han säkert inte tagit initiativet.
Nej, några andra relevanta stenar markerade; "PKK" känner jag inte till. Och inte så många andra stenar heller är jag rädd. Men mitt huvudmotiv är löntagarfonderna, den ekonomiska eliten i Sverige ansåg sig inte ha råd med Olof Palme, han stod i vägen för en utveckling med tanke på EU-medlemskap där partiellt fackföreningsstyrda företag var otänkbart. Vilket utländskt investeringskapital attraherar dessa ..
Citat:
Här skulle man t.o.m. kunna applicera och drista sig till klassisk Sven Anér-retorik ā la Omedelbar handläggning, tack, Säkerhetspolisen och Statsministern!
Absolut. Utan vidare spisning !