Citat:
Ursprungligen postat av silver-janne
Intressanta synpunkter här på tråden.
Den förste som ville hävda att Olof Palme hade stämt möte med sin mördare var privatspanaren Ingvar Heimer. Han lyckades övertyga journalisten Gunnar Wall on ‘mötes-scenariot’ och denne hade in andra delen av sin eminenta ‘Mörkläggning’ ett helt kapitel om detta. Bondesson har i ‘Blood on the snow’ egentligen inte så mycket att tillägga, mer än diverse slingerbultar om att Bofors skulle ha varit inblandade. Boken gör dock ett gediget och seriöst intryck och svarar bland annat på en av frågorna ovan i tråden. Enligt Heimer ville vittnet Björkman hävda att Lisbet Palme skulle ha talat franska.
Min fråga kanske tycks onödig men det är sån där periferi fråga som nöter.Precis som om man är uteoch går med jättesköna skor men innanför strumpan så finns det en liten sten som ibland gör sig påmind.
Franska,hon kanske då sa "mon cheri" eller nåt liknande som jag varit inne på tidigare.Du "silver-janne" du har ingen mer exakt källhänvisning till detta om franska?
En annan liknande fråga är ju angående österrikaren WK,som ju tas in på förhör först av alla.Alibi för WK då skott faller är en polisbil 3840.
Min tanke här är att ,WK,kanske betedde sig på sätt som väckte uppmärksamhet,dvs han måste ,eftersom han visste skulle hända???!!!
Vet någon nåt om denne WK?????
Hans namn nämns i denna länk ,sista stycket
http://www.leopoldreport.com/OPbok6.html