2012-09-30, 10:58
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
I tråden här framträdde ett nic som hade uppgifter om att kollegor iakttagits kring mordplatsen som berättade att han hört till gruppen poliser som benämndes Basebolligan samt vilket år han slutat. Han identifierades snabbt och fick det påpekat av en chef att det var olämpligt att sprida dessa uppgifter.

Slutsatserna är att vissa följer debatten och att de kartlägger i syfte att mörklägga och stoppa läckor. Vi kan kanske konstatera att det inte lyckats så bra i längden.
Ett riktigt påpekande. Betydligt fler läser tråden än oss som skriver i den. Men det är skribenterna som stör varandra.
Citera
2012-09-30, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Du är en verklig hejare på att projicera.

Eller Säpo, möjligen? FRA?

Ingen behöver dina tolkningsföreträden!

Boudin betyder blodkorv, medan Boudine betyder Bullseye. Han är en shaman och Navajosvensk om jag inte misstar mig.

Jaghar aldrig skrivit ett ont ord om Lambertz. Men hans trovärdighet dalar ju i massmedia.

Projecera. Den var riktigt dålig. Det framgår allt väldigt tydligt vem av oss som använder sig av rättshaveristernas argumentation där magiska saker vävs in i avsaknad av konkreta saker.

Säpo FRA... Ja du är rolig du. Pekar planlöst ut i luften bland dina spöken.

Tolkningsföreträde? Så nu är alltså fakta när det avslöjar lögnen reducerat till tolkningsföreträde. Mycket svag argumentation för att du skall kunna stå fast vid en verklighetsfrånvänd "tolkning".som inte är konstruktiv så som sanningsrörelsens gudar ofta gör. Att avslöja lögner och fantasi är inte förbjudet och inte repressivt men argumentet används ofta av sådana som dig inom alla troende sekter.

Boudine? Tja där avslöjade du dig allt att just denne bearbetar dig bakom kulisserna för att stötta och dränka den konstruktiva debatten? Ha Ha... så du tror då att han är en Navahoshaman... Då har han kanske sett grekiska söner i sin trolltrumma då

Och du är tydligen för trög för att förstå att vi kallar honom blodkorven som en liten motvikt till att han inte alls är mitt i prick utan serverar sönderfallande blodkorv... en liten ordlek.

Bilden jag får för ögonen är från filmen Jonas som fyller 25 år 2000 om jag minns titeln rätt.

Historieläraren där använder blodkorv för att illustrera historien. Orörd ser man att det är blodkorv men försöker man lyfta och dra i den så faller korven sönder i obegripliga små bitar och fragment som kan tolkas på de mest befängda sätt eller bara förvilla den stora bilden.
Senast redigerad av boboslacke 2012-09-30 kl. 11:16.
Citera
2012-09-30, 11:21
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Projecera. Den var riktigt dålig. Det framgår allt väldigt tydligt vem av oss som använder sig av rättshaveristernas argumentation där magiska saker vävs in i avsaknad av konkreta saker.

Säpo FRA... Ja du är rolig du. Pekar planlöst ut i luften bland dina spöken.

Tolkningsföreträde? Så nu är alltså fakta när det avslöjar lögnen reducerat till tolkningsföreträde. Mycket svag argumentation för att du skall kunna stå fast vid en verklighetsfrånvänd "tolkning".som inte är konstruktiv så som sanningsrörelsens gudar ofta gör. Att avslöja lögner och fantasi är inte förbjudet och inte repressivt men argumentet används ofta av sådana som dig inom alla troende sekter.

Boudine? Tja där avslöjade du dig allt att just denne bearbetar dig bakom kulisserna för att stötta och dränka den konstruktiva debatten? Ha Ha... så du tror då att han är en Navahoshaman... Då har han kanske sett grekiska söner i sin trolltrumma då

Och du är tydligen för trög för att förstå att vi kallar honom blodkorven som en liten motvikt till att han inte alls är mitt i prick utan serverar sönderfallande blodkorv... en liten ordlek.

Bilden jag får för ögonen är från filmen Jonas som fyller 25 år 2000 om jag minns titeln rätt.

Historieläraren där använder blodkorv för att illustrera historien. Orörd ser man att det är blodkorv men försöker man lyfta och dra i den så faller korven sönder i obegripliga små bitar och fragment som kan tolkas på de mest befängda sätt eller bara förvilla den stora bilden.
Kortfattat: du projicerar, mörkar Säpo, är blockerad, är ohövlig, är inbilsk och fixerad vid fallossymboler.

Bullseye är ingen desinformatör, han är spritt språngande galen.
Citera
2012-09-30, 11:29
Bannlyst
Iesho, får jag av ren nyfikenhet fråga varför du anser att Krantz är ute och cyklar i sina resonemang?
Citera
2012-09-30, 11:51
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Iesho, får jag av ren nyfikenhet fråga varför du anser att Krantz är ute och cyklar i sina resonemang?
Läste Krantz första bok, naturligtvis, och anade i mitten av boken att allt inte stod rätt till. Jag skrev ett brev till honom men han svarade aldrig och han stirrade alltid hatiskt på mig när vi sågs på offentliga möten. Hans teorier om familjen Palme ska jag väl inte behöva förklara varför jag inte tror på?
Citera
2012-09-30, 11:52
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Problemet är det offentliga där de som vill få PU till en seriös utredning som tittar på allt möts av massivt motstånd.

Det tycks som att utredningen är fullständigt tillsluten. Det går inte att tillföra nåt till den då inget av "värde" tycks ha kommit fram sen CP. Det går inte heller att få ut något vettigt ur den. Utredningen har lite "live and let die" över sig, den finns men ändå inte. Med tanke på alla resurser som lagts ner på detta så vet vi ju inget mer än att OP är död, det skedde 28/2-86 och efter 23.23.00 är ALLT bara spekulationer!
Citera
2012-09-30, 11:58
Bannlyst
Citat:
Läste Krantz första bok, naturligtvis, och anade i mitten av boken att allt inte stod rätt till. Jag skrev ett brev till honom men han svarade aldrig och han stirrade alltid hatiskt på mig när vi sågs på offentliga möten. Hans teorier om familjen Palme ska jag väl inte behöva förklara varför jag inte tror på?

Du anser ju att Ingrid Kleering är inblandad. Resonemangen låter lika i mina öron. Gissningsvis uttrycker du kritik mot Krantz endast i syfte att försöka köpa dig kredibilitet i debatten. När allt kommer om kring är ni av samma skrot och korn. Huruvida det handlar om feministiska konspirationer eller kometer spelar ingen roll, slutsatsen är den samme.
Citera
2012-09-30, 12:09
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Du anser ju att Ingrid Kleering är inblandad. Resonemangen låter lika i mina öron. Gissningsvis uttrycker du kritik mot Krantz endast i syfte att försöka köpa dig kredibilitet i debatten. När allt kommer om kring är ni av samma skrot och korn. Huruvida det handlar om feministiska konspirationer eller kometer spelar ingen roll, slutsatsen är den samme.
127?
Citera
2012-09-30, 12:11
Bannlyst
Citat:
127?

Vad pratar du om?
Citera
2012-09-30, 12:19
Medlem
zorzes avatar
Scarface var nicket som blev sagt av kollega att sluta skriva.Jag har eftersökt inläggen av scarface men tycks vara borttagna av modsen.Hittar bara inlägg där jag kommenterar scarface.
Citera
2012-09-30, 12:32
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det tycks som att utredningen är fullständigt tillsluten. Det går inte att tillföra nåt till den då inget av "värde" tycks ha kommit fram sen CP. Det går inte heller att få ut något vettigt ur den. Utredningen har lite "live and let die" över sig, den finns men ändå inte. Med tanke på alla resurser som lagts ner på detta så vet vi ju inget mer än att OP är död, det skedde 28/2-86 och efter 23.23.00 är ALLT bara spekulationer!
Bravo! Att hoppas på PU är som att ... ja ... eh ... fyll i själva! Här är en tragikomisk artikel som tydligt visar ett och annat.
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet 2012-03-03
Håkan Ingerwald, 58, fejkade sin egen kidnappning. Nu har Palmegruppen kopplats in i ärendet.

– Det har framkommit uppgifter om att han har information om Palmemordet, säger Varg Gyllander, på Rikskrim.

Håkan Ingerwald försvann från villan i Växjö tidigt i måndags morse. Eftersom det fanns blodspår på trappan och frukosten stod kvar på bordet misstänkte familjen direkt att något allvarligt hade hänt. Hustrun Margret kontaktade Aftonbladet samma kväll och Håkans styvdotter publicerade en desperat efterlysning på internetforumet Flashback där hon bad alla komma med tips om vad som hänt hennes pappa. Samtidigt anmäldes han också försvunnen till polisen. I 62 timmar pågick den desperata jakten.

Först i onsdags kväll dök Håkan Ingerwald upp – 14 mil hemifrån. Han saknade skor och ytterkläder och händerna var sammantejpade med silvertejp. Han var svårt medtagen och nerkyld när han bankade på hemma hos familjen Simonsson i Påskallavik.

– Han sa att vi skulle ringa ambulans och att han hade hållit på och frysa ihjäl. Och så sa han att han hade varit kidnappad, säger Anne-Lie Simonsson.

För polisen berättade han hur han förts bort från garageuppfarten av flera gärningsmän. Han hade bundits, försetts med ögonbindel och misshandlats av sina kidnappare. Men nu har han ändrat sig. Allt var fejk. I går kväll ringde Håkan Ingerwald till Kronobergspolisen och sa att inget av det han tidigare berättat stämmer.

Enligt polisen är han inte misstänkt för något brott. Men i och med hans försvinnande har Håkan Ingerwald blivit aktuell i i Palmeutredningen.

– Det har framkommit uppgifter om att han har information om Palmemordet och då är det rutin att vi tar alla tips på allvar. Huruvida han kommer att förhöras eller inte är inte säkert. Det går att kontrollera sådana här tips utan att behöva hålla förhör, säger Varg Gyllander, pressekreterare hos Rikskriminalpolisen. Hur seriösa bedömer ni de här uppgifterna?

– Vi gör inte den bedömningen i ett initialt läge. Vi tittar på det förutsättningslöst oavsett hur det verkar.

När kommer Håkan Ingerwald att förhöras?

– Om han förhörs bör det göras i de närmaste veckorna.

Stämmer det att högsta polisledning larmades direkt när Håkan anmäldes försvunnen?

– Det har inte gått till högsta polisledning, det vet jag. Men om det kommer person som har kännedom om Palmemordet så går det till Rikskrim. Formellt så måste man ta det på allvar. Sedan är det åklagare som avgör om man går vidare, säger Varg Gyllander.

Lena Ingerwald, Håkans syster, chockas av beskedet om att kidnappningen var en bluff. Under veckan har hon hjälpt till och leta efter sin bror.

– Jag har inte ord. Det låter helt osannolikt. Hur har han kunnat binda sig? Han har aldrig gjort något sådant här förut, säger hon.

Håkan Ingerwald har berättat för polisen att han gav sig hemifrån på cykel på eget initiativ. Han säger att han färdades planlöst och övernattade i skogen. Det var slumpen som gjorde att han hamnade i Påskallavik. Ingen annan ska ha varit inblandad i försvinnandet. Det verkar otroligt att en 58-åring cyklar 14 mil, övernattar i skogen och dyker upp utan ytterkläder?

– Vi har gått genom de uppgifter som finns i utredningen och kommit fram till att det inte finns några brottsmisstankar, säger polisens presstalesman Robert Loeffel.

Håkan Ingerwald har lämnat en förklaring till sitt beteende men av hänsyn till honom och hans anhöriga vill polisen inte utveckla vad. Utredningen kommer nu att läggas ner.

Men professor Leif GW Persson tror inte att sista ordet är sagt än.
– Jag tyckte att det var märkligt från början. Men jag tror inte att vi ska utesluta att det finns mer i det här som han inte kan klämma fram. I stället tar han nesan av att säga att allt var påhittat.

Tillägg:
Senast redigerad av iesho 2012-09-30 kl. 12:48.
Citera
2012-09-30, 12:35
Medlem
OilersFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Scarface var nicket som blev sagt av kollega att sluta skriva.Jag har eftersökt inläggen av scarface men tycks vara borttagna av modsen.Hittar bara inlägg där jag kommenterar scarface.

Måste vara den här användaren: https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=335125&threadid=1334 16

Men nicket är inte Scarface, utan scarfoot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in