Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror att du missuppfattade mig. Hon har kanske ingen aning om vem personen var, men däremot kan hon ha känt till vilken organisation eller grupp som låg bakom. I det fallet är det dels svårt att utpeka mördaren och dels kan denna organisation tänkas göra något för att skada henne.
Om jag tänker mig in själv i situationen så skulle jag också ha varit rädd att utpeka någon om jag vet att starka krafter kan ligga bakom.
Nej, repressalier om LP eller någon av sönerna pekar i rätt riktning blir det nog inte tal om, det är försent, och pekar man i fel riktning är det ingen som bryr sig. Om "organisationen" du talar om misstänkte att strålkastarljuset en dag kan komma att riktas mot "deras" håll hade man, dvs organisationen, tagit ut resten av familjen Palme för länge sedan. Tror ingen löper någon risk i dag, det har gått för lång tid och vissa inblandade är säkert avlidna, åtminstone statistiskt avlidna, vid det här laget.
Det är bara att låta täckelsen falla och den eviga lögnen om gärningsmannen Christer Pettersson att upphöra. Sanningen hade säkert skakat Sverige i sina grundvalar om mordet fått sin förklaring och upplösning relativt snart. Men nu, efter närmare 27 år, blir det inget större skalv även om den efterföljande debatten kommer att bli både livlig och högljudd.