2013-02-11, 09:42
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Träffades Olof Palme av två skott eller inte ? Har ambulanspersonal som bekräftar två kulhål i Palmes bröst sett fel ?

Var har ni hört detta, alltså bekräftelsen på det? Det har jag aldrig sett eller hört någon av personalen säga? Är det LAC-bandet ni menar? Isf tror jag det är en missuppfattning, de talar nog om det faktum att två skott avlossades och de tror att OP träffades av båda?
Citera
2013-02-11, 09:58
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Var har ni hört detta, alltså bekräftelsen på det? Det har jag aldrig sett eller hört någon av personalen säga? Är det LAC-bandet ni menar? Isf tror jag det är en missuppfattning, de talar nog om det faktum att två skott avlossades och de tror att OP träffades av båda?

Vet ej, men har läst det någonstans i tråden eller i en länk. Tydligt och klart konstaterade personal ombord på ambulansen att Olof Palme hade två kulhål i bröstet. Kan inte vara svårt att få bekräftat.
Citera
2013-02-11, 10:02
Medlem
Citat:
Vet ej, men har läst det någonstans i tråden eller i en länk. Tydligt och klart konstaterade personal ombord på ambulansen att Olof Palme hade två kulhål i bröstet. Kan inte vara svårt att få bekräftat.

Första nyhetssändningen med"han blev skjuten med 2 skott i bröstet".
Citera
2013-02-11, 10:11
Medlem
Ny, kanske intressant, bok:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9113044354
Citera
2013-02-11, 10:15
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee

Jo, men det kan vara så att det kommer sig av det faktum att personalen hört av vittnen på MP att 2 skott avlossades och de tar för givet att båda träffat OP? Jag har aldrig sett eller hört något som kommer direkt från personalen att de skulle sett att OP var träffad 2 ggr. De hörs prata om 2 skott på LAC-bandet men kan vara en missuppfattning då de hört detta från vittnena.
Citera
2013-02-11, 10:18
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Kan nog stämma. Vad som inte "stämmer" är att två skott av två avlossade båda träffade Olof Palme. Då faller mörkarnas version om att även Lisbet blev beskjuten och träffad av en kula. Detta är centralt i den fortlöpande mörkläggningen.
Citera
2013-02-11, 10:23
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Jo, men det kan vara så att det kommer sig av det faktum att personalen hört av vittnen på MP att 2 skott avlossades och de tar för givet att båda träffat OP? Jag har aldrig sett eller hört något som kommer direkt från personalen att de skulle sett att OP var träffad 2 ggr. De hörs prata om 2 skott på LAC-bandet men kan vara en missuppfattning då de hört detta från vittnena.

Jag tror att allt som går att manipulera, behöver manipuleras, är manipulerat i syfte att få mörkarnas version om Palmemordet att peka i fel riktning.
Citera
2013-02-11, 10:41
Medlem
Citat:
Kan nog stämma. Vad som inte "stämmer" är att två skott av två avlossade båda träffade Olof Palme. Då faller mörkarnas version om att även Lisbet blev beskjuten och träffad av en kula. Detta är centralt i den fortlöpande mörkläggningen.

Ett skott strök Lisbeths rygg men det var inte avsett för henne utan för OP.
Citera
2013-02-11, 10:57
Medlem
TinFoilBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Ny, kanske intressant, bok:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9113044354

Verkar vara en högst intressant bok. Utan att ha läst den är det dock svårt att veta om den har något med mordet att göra. Tror det är tveksamt. Dock hittar man säkert ett gemensamt persongalleri på vissa punkter. Har tyvärr inte tid att läsa den just nu. Återkom gärna om du läst den!
Citera
2013-02-11, 10:59
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Jag har allt bidragit med ganska mycket klargörande faktabaserade saker ..

Du har inte bidragit med ett dyft av värde eller faktabaserade saker utöver att tröska ditt digra persongalleri fram och åter, du har ingen ärlig avsikt att se MOP gå i mål. Varje normalbegåvad människa som befunnit sig i tråden en tid inser till slut att du är en pompös pratkvarn och bara värdefull i desinforationens tjänst. I likhet med iesho har du aldrig riktat en berättigad misstanke mot LP:s inblandning I MOP i något avseende, och förklaringen tror jag ligger i att iesho och boboslacke tillhör samma DI-organisation. I annat fall kan ni inte undvika att reflektera över hennes eventuella inblandning och fört ett resonemang och funderingarna kring detta med övriga i tråden.
Citera
2013-02-11, 11:04
Bannlyst
Hur var det med Christer Petterson nuigen befann han sig inärheten på mordnatten?
Citera
2013-02-11, 11:06
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ett skott strök Lisbeths rygg men det var inte avsett för henne utan för OP.

Som jag skrivit tidigare strök inget skott Lisbet Palme som beskrivits. Det är omöjligt att få till en så hårfin träff ens av en konstskytt med målet stående blickstilla på en miljon försök. Det händer inte, det är en bluff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in