2006-03-13, 02:03
Medlem
Kyparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Christer Pettersson krävde att få vara i enrum med sin läkare innan testet av okänd anledning, något som inte tillåts i USA och andra länder som anvädner sig av lögndetektortest, eftersom det finns läkemedel som får dig att klara av lögndetektortestet. Enligt Robert Ashberg, som ju anordade hela jippot.

Dessutom vägrade han lämna obligatoriskt urinprov efteråt, något som också hade ogiltiförklarat testet i USA.
Citera
2006-03-13, 02:15
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyparen
Dessutom vägrade han lämna obligatoriskt urinprov efteråt, något som också hade ogiltiförklarat testet i USA.

Ogiltigförklarat? I vilken mening? Polygraftest är väl aldrig giltiga, åtminstone inte i domstol?
Citera
2006-03-13, 03:27
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Ogiltigförklarat? I vilken mening? Polygraftest är väl aldrig giltiga, åtminstone inte i domstol?

I vissa delstater använder man sig av polygraf-/lögndetektortest och då blir resultatet en form av "delbevisning" i domstolen men bara för att frikänna folk, inte för att sätta dit folk, dvs för att visa att man talar sanning och inte för att visa att man "ljuger".
Citera
2006-03-14, 23:31
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dzjugasjvili
Exakt! Kulorna hittades inte förrän dagen/två dagar efteråt, vidare gjordes misstaget att tvätta dem rena.
Det stämmer att kulorna är lätt misstänkta.
Den ena hittades väl precis i närheten och den andra ~200 m ned längs gatan. Personligen tycker jag att det är bra märkligt att en kula som lämnar vapnet i drygt 300 m/s, snuddar vid Lisbets rygg och sedan stannar inom 200 m utan att se demolerad ut. Vad fick den att stanna redan där?
Citera
2006-03-15, 10:20
Medlem
Det har gjorts labbtester på det där. Kulorna behöver inte blir speciellt skadade av att träffa en gatsten.
Citera
2006-03-17, 21:49
Avslutad
Enligt Kari Ormstedt på rättsläkarstationen i Solna är skott mot ryggtavlan mer effektiva (i ungefärlig Palmeskottshöjd) än skott mot huvudet. Den kula som gick genom Palme passerade ryggmärg, stora kroppspulsådern, hålvenen, luft- samt matstrupe. Ett fullkomligt idealiskt skott, vilket renderade fröken läkare att anta att han dog inom ett par minuter, max.

Visst kan det ses som oproffsigt att inte ha ihjäl frun- men bevisligen, enligt hennes egna utsagor initialt, såg hon inte ansiktet på skytten. Skottet mot henne var riktat på precis samma vis som mot Palme; hade hon inte vänt sig om hade Lisbet(h) blivit träffad på samma ställe, på samma sätt.

"Konspirationsteori" betecknar, för mig, något fantastiskt, nästan otänkbart. Däremot, med en människa som lyckades föra sådant väsen, tycker jag inte man behöver vara speciellt paranoid för att tro att det kan ha varit någon annan än CP. Det finns trots allt tunga skäl till varför han blev friad i hovrätten.
Citera
2006-03-18, 02:24
Medlem
CapsLockss avatar
Tycker faktiskt både polisen och fru Palme vill ha slut på allt.....

Helt klart är det någonting som stör.

Åklagaren , för dagen är i spillror p.g.a att sanningen håller på att lösas av andra. Men synd att Lisbeth har missbrukat sig som vittne.

Hon ljuger gång , efter gång, klart hon vill ha slut på allt och vila i frid.

Tragiskt. Men sanningen får vi aldrig reda på.

Men en sak är klar, hon (lisbeth) ångrar sitt vittnesmål.

Skickligt arbete av en "vass" styrka.

Som uträttade detta , med hårt arbete och rätt tillfälle.

Glöm inte vad Lisbeth sa i sin första konfrontation.

"På didriks fränds gränd, intill västerlångasgatan, finns ett grått tele, eller elskåp. (är ett teleskåp). Hon har lagt märke till att det förekommit arbete vid detta skåp ganska ofta.

Med tanke på p¨å avlyssning vill hon att detta ska komma till kännedom.

(Varför blev den som hade denna uppgiften flyttad till annan tjänst??)
Citera
2006-03-18, 02:47
Medlem
CapsLockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det stämmer att kulorna är lätt misstänkta.
Den ena hittades väl precis i närheten och den andra ~200 m ned längs gatan. Personligen tycker jag att det är bra märkligt att en kula som lämnar vapnet i drygt 300 m/s, snuddar vid Lisbets rygg och sedan stannar inom 200 m utan att se demolerad ut. Vad fick den att stanna redan där?

Skickligt abte,

Och varför blir alla vitnnena som sett män med Walkis Talkies tystade och åtsidolagda?

Läs utredningen... När polisspåret kommer på tal , är det preskriberat !!

Samhället har lurat oss igen !
Citera
2006-03-22, 23:00
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLocks
Skickligt abte,

Och varför blir alla vitnnena som sett män med Walkis Talkies tystade och åtsidolagda?

Läs utredningen... När polisspåret kommer på tal , är det preskriberat !!

"Men en sak är klar, hon (lisbeth) ångrar sitt vittnesmål."

Vilket sanslöst struntprat! Varför skulle Lisbeth ångra sig? Det är ingen som har "tystat någon" men man börjar snart önska att någon skullle tysta alls snurriga konspirationsgalningar i det här ämnet.
Citera
2006-03-23, 03:16
Medlem
Silent Storms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLocks
När dom såg vad Mankan och sten.b skrivit här på Flashback så bara log polisen och backade ut från förhörsrummet.

Citat:
Absolut! Vi rättshaverister måste ställa oss upp och kräva våra rättigheter! Det är ju solklart att "samhället" har lurat oss! FY säger jag bara!

Precis som dom gjorde med dom fejkade månlandningarna.
Tänk så lurad jag kände mig när en gammal senildement tant med telepatiska kontakter med rymdvarelser i Oklahoma talade om sanningen för mig.
FLAGGOR KAN INTE RÖRA SIG PÅ MÅNEN. FÖR DÄR FINNS INGEN LUFT. Lyssna inte på er gamla lärare när han börjar babbla om rörelseenergi och termodynamik och sånt strunt... Vi rättshaverister och konspirationsteoretiker låter oss inte luras av "Pentagons trumpeter" minsann!
Citera
2006-11-04, 14:18
Medlem
filofaxs avatar
Min pappa togs in för förhör.. Tydligen hade någon angett honom efter att en fantombild hade gått ut till allmänheten.
Han släpptes.. men jag tror fan att det var han ändå.
Citera
2006-11-04, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Min pappa togs in för förhör.. Tydligen hade någon angett honom efter att en fantombild hade gått ut till allmänheten.
Han släpptes.. men jag tror fan att det var han ändå.

Nej, det var Lisbeth som sköt, fast Olof var själv med på det liksom även Joakim och Mårten. Olof var HIV smittad och ett arrangerat mord var den bästa sortin för familjen, partiet och landet. Sedan att frimurarna medelst säpo-livakterna planerade och bistod mordet är en annan femma.

Joakim var troligtvis den som spelade mördare och sköt Palme i magen med en pluggad startpistol (enligt vittnena sköt revolvermannen Palme i magen) men Palme blev ju skjuten i ryggen och där bakom Palme fanns endast Lisbeth som då sköt Olof med ett finkallibrigt vapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in