2011-08-17, 16:17
Medlem
Durgedurgs avatar
Jag undrar om inte GH är Anders Christer Henning Andersson.. jag har med tillgänglig info kunnat sålla bort alla utom honom

Låt oss säga att jag är 90 % säker
Citera
2011-08-17, 16:58
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrickTamland
Ledsen att göra nån besviken, men det där är poliser som kryper under avspärrningsband..
EDIT: Det är nog inte ens poliser. Inte uniformerade iallafall.

Det syns tydligt på orginalvideon att de inte kryper under avspärrningarna.
Citera
2011-08-17, 17:04
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Såtillvida inte Palme sköts av en svensk motsvarighet till Mordet på Orientexpressen där en grupp människor med samma namn alla höll i revolvern är det inte OK att lägga ut personuppgifter och efterfråga information enbart för att heter likadant som en misstänkt GM.

//Mod

[Lustigt nog kände jag en på listan, han är oskyldig kan jag säga...]
Senast redigerad av heheho 2011-08-17 kl. 17:14.
Citera
2011-08-17, 17:11
Medlem
HLiljensparres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Såtillvida inte Palme sköts av en svensk motsvarighet till Mordet på Orientexpressen där en grupp människor med samma namn alla höll i revolvern är det inte OK att lägga ut personuppgifter och efterfråga information enbart för att heter likadant som en misstänkt GM.

//Mod

Vettigaste inlägget den här månaden
Om det nu inte var Agatha Christie som skrev manus till Palmemordet. Ögnar man igenom trådar&kommentarer skulle man faktiskt kunna förledas att tro att det är så.

Så jag drar mig tillbaka och väntar på att Hercules Poirot ska kalla samman alla i det stora rummet med öppen spis. Väck mej 12 minuter innan filmen slutar.
Citera
2011-08-17, 17:21
Medlem
hweyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
hweyl se tex sid. 949. Utan att vidare ha nån åsikt om heheho har nån substans i sitt påstående.

Jag fattar. Kan inte släppa de där hotbreven riktigt. De är lite för utstuderade för att avfärdas som pojkstreck. Dessutom borde underlaget vara tillräckligt stort för att kunna göra en "gärningsmannaprofil". Sådana analyser användes redan på 80-talet vid fallet med den mystiske brevskrivaren "Cobra".
Citera
2011-08-17, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hweyl
Jag fattar. Kan inte släppa de där hotbreven riktigt. De är lite för utstuderade för att avfärdas som pojkstreck. Dessutom borde underlaget vara tillräckligt stort för att kunna göra en "gärningsmannaprofil". Sådana analyser användes redan på 80-talet vid fallet med den mystiske brevskrivaren "Cobra".

Man kan börja med att ögna igenom kännetecken i språket exv:

Återkommande sätt att förkorta ord
Återkommande felstavning, syftningsfel mm
Användade av symboler

VG använder exempelvis väldigt mycket bindestreck när han skriver, som Leopold listade ut

Därefter kanske kika igenom Avsans blogg efter en matchning...
Citera
2011-08-17, 17:37
Medlem
HLiljensparres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Jag tycker det är uppenbart socialt inkompetent att kritisera Anér i Anér-sammanhang för att han hänger ut DM som mördaren. Nej, DM var inte mördaren men det är en utmärkt ingångsvinkel för att skapa debatt kring MOP - att den person som befinner sig beväpnad på mordplatsen fyra min före mordet sitter i riksdagen.

Vad ska han annars göra? Driva tesen att DM byter plats med Tell på andra sidan gatan? Även om så sannolikt var fallet blir det lite mindre gångbart om syftet är att skapa drev, väcka debatt, få något att hända. Anér ska ha stor cred för det han gör.

IMHO so too.
Dekorimamannen är mördaren enligt polisutredningens officiella ställning.
Avsan är identifierad som Dekorimamannen.

Ren logik.

Anér har varit med i det här länge. Utan att bli tokig, som en hel del andra lyckats bli.
Det ger en stor bukett Cred till honom bara det.

Och står man på platsen där Palme mördades, 4 minuter innan, med Walkie Talkie och Pickadoll så har man ju en del frågor att svara på. Då känns det lite fel att han står i talarstolen i riksdan och diskuterar barnbidrag och vargjakt eller vafan han nu har som specialitet där. Situationen blir lite absurd.
Citera
2011-08-17, 17:43
Medlem
hehehos avatar
Citat:

Användade av symboler

VG använder exempelvis väldigt mycket bindestreck när han skriver, som Leopold listade ut

Hyfsat analysprogram, dock inte gratis:
http://www.image-zafar.com/english/index_news.htm
Citera
2011-08-17, 17:45
Medlem
HLiljensparres avatar
Citat:

Användade av symboler

Jag har själv erfarit den där spökskrivaren.
Det är inte Avsan.
Hans sätt att profilera sitt sätt att skriva är övertydligt. Väldigt stereotypt. Tror det är flera som delar på jobbet. Och min lilla amatörmässiga gissning är att dom har betalt för det också.

Den funderingen kan (PANG PANG) inte skjutas i sank hur som helst.
Inte ens med en backup..

För den som läser tråden så vet ni ju att samma Stereotyp skriver lite här också emellanåt.
Citera
2011-08-17, 17:54
Medlem
BrickTamlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Det syns tydligt på orginalvideon att de inte kryper under avspärrningarna.

Tja, enligt mig är det två till synes yngre personer som böjer sig hastigt ned i närheten av ett avspärrningsband, strax innan de skyms av en åskådare, och som sekunden efter står upprätta igen, varpå en pekar upp mot tunnelgatan och sen lufsar tillbaka därifrån han kom. Antagligen åthutade av nån konstapel som inte tyckte att han hade på platsen att göra.

Vad ser du på bilderna?
Citera
2011-08-17, 17:56
Medlem
HLiljensparres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HLiljensparre
Jag har själv erfarit den där spökskrivaren.
Det är inte Avsan.
Hans sätt att profilera sitt sätt att skriva är övertydligt. Väldigt stereotypt. Tror det är flera som delar på jobbet. Och min lilla amatörmässiga gissning är att dom har betalt för det också.

Den funderingen kan (PANG PANG) inte skjutas i sank hur som helst.
Inte ens med en backup..

För den som läser tråden så vet ni ju att samma Stereotyp skriver lite här också emellanåt.

Edit: Glömde jämställdheten. Nån av dom kan säkert vara kvinna också. Faktum är att helheten i textmängderna är lite kvinnlig. Kan inte sätta fingret på det. Nån slags Falsk Manlighet är det iaf.
Skiten känns inte äkta helt enkelt.
Citera
2011-08-17, 17:58
Medlem
hweyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Hyfsat analysprogram, dock inte gratis:
http://www.image-zafar.com/english/index_news.htm

Med all respekt, vad gäller den här typen av mönsterigenkänning så tror jag att människans förmåga vida överträffar maskinens. Men det finns experter på det här området likt det finns urkundsexperter på konst och antikviteter. Sådana kontakter kan ordnas, men någon måste sammanställa materialet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in