Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Jag gillar den pälsfodrade aviator-skinnjacka han hade på sig när ett par greker intervjuade honom. Fan då var det klass på han. Undrar vad den mannen kunde ha blivit om ödet velat annorlunda...livet är kort mina vänner.
Helt seriöst alltså så tror jag att det kunde ha gått hur bra som helst för honom om bara ödet
varit gynnsammare mot honom. Uppväxt under ordnade förhållanden med kärleksfulla
och stabila föräldrar, såvitt jag vet. En intelligent gosse denne Chrille onekligen, men
sen inträffade något helt ödesdigert i det att han råkade ut för en allvarlig huvudskada
vid något fall, mot ett järnvägsspår eller vad det nu var.
Denna olycka med sina menliga efterverkningar återkom ofta i diskussionerna om Christer,
och han var inte sen att själv föra det på tal.
Skadan har med all sannolikhet inneburit en djupgående och kronisk personlighetsförändring
med märkbart ökad aggressivitet och mycket bristfälligt beträffande impulskontrollen
som bekant.
Utan denna olyckshändelse, utan denna åtföljande, livslånga skada så finner det jag högst
troligt att han varken hamnat i ett sånt avancerat alkohol och drogmissbruk eller i all
den kriminalitet som tyvärr följde.
Han ville bli skådespelare och hade uppenbarligen förutsättningar för att verkligen kunna
bli det också. Började på en anrik teaterskola och erhöll beröm för sina inledande
insatser ifall jag inte missminner mig alldeles här.
I ett program på TV 3 med Gert Fylking och Chrille, när de var på väg mot Borlänge, i bilen,
förklarade Chrille att Edvin Adolphsson det var hans stora förebild och då hade
dessförinnan Fylking påtalat förhållandet att en av de gamla teaterlärarna som Chrille haft,
öst lovvord över unge talangen från Solna och faktiskt dragit till med en jämförelse med
just den store skådisen från förr, att Chrille någonstans påminde om denne.
Och detta fick naturligtvis den lite påstrukne Chrille att gå i taket av stolthet och
förtjusning.
Ja, synd är det verkligen att det skulle gå som det gjorde.
Livet har sannerligen olika öden i beredskap åt oss. Och Chrille gick det hårt åt redan tidigt.
Det kunde som sagt ha blivit kanske en ny Edvin av honom om saker och ting bara varit
lite annorlunda.
Edit: Som riktigt ung som du uppenbarligen är, bäste Acech, kanske du inte vet så mycket
om vem denne Edvin är, så därför har du och möjligen andra intresserade en länk till
en sida med grundläggande fakta om den högt ansedde svenske skådisen med mängder
av bemärkta filmroller och prestationer på teaterscenerna.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Edvin_Adolphson