2011-07-15, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
en ursnygg svensk polis! / Ove M

Här är vi dock överens.
Citera
2011-07-15, 16:14
Medlem
Sluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Citat:
en ursnygg svensk polis! / Ove M

Här är vi dock överens.

Kan förstå det, han ligger ganska vackert där på motorhuven...
Citera
2011-07-15, 16:32
Medlem
Citat:
Tror du verkligen att motiv från familj eller parti skulle räcka för att genomföra mord och arrangera villospår för de 60 miljoner man beräknade hela oprationen till för att sedan också komma undan en utredning som kostat närmare en miljard? / Ove M

Om du tror att kostnaden i pengar är ett hinder för någonting på de här nivåerna i samhället, är du faktiskt naiv. Andra "kostnader" är långt viktigare.
Men när vi nu är inne på ämnet kan man ju också tänka sig att elimineringen av OP räddat vårt land från miljarder i olika utgifter? Det är ju inte alls omöjligt.
Citera
2011-07-15, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slut
Kan förstå det, han ligger ganska vackert där på motorhuven...

Din mamma yo
Citera
2011-07-15, 16:38
Medlem
HLiljensparres avatar
Citat:
Vem skulle det annars vara? Hurpass konspiratorisk är du? Poliser, jurister eller ämbetsmän med självkänsla är sällan partipolitiskt intresserade och eventuell extremism i dessa kretsar växer snart bort. Precis som Palme kan man då hellre se demokratin som ett taktiskt spel för att uppnå en högre rättvisa och i så fall är inte ens rättsstaten något mål i sig utan Människan och individen som Palme förklarade. / Ove M

Man behöver inte vara ett dugg konspiratorisk Ove. Som du kan se på förra sidan så är det inte Avsans öra som syns okamouflerat. Anledningen till att det inte är Avsan i bild beror sannolikt på att man bytte ut honom mot en skådespelare för att skydda hans identitet ytterligare. Avsan var inte allmänt känd då och därför cirkulerade inte heller hans Äkta Öron på bild i samhället. Hade intervjun gjorts i dag under liknande förutsättningar hade man naturligtvis täckt över öronen också.
Mer konspiration än så behöver det således inte vara.
Citera
2011-07-15, 16:58
Medlem
HLiljensparres avatar
Citat:
Någon annan. Jag förutsätter att Avsan har ett visst intresse för politik då han, ja, är politiker.

Varför skulle någon bete sig som CP?

Gissar på en hög med guldmynt, antagligen bekostade av oss, betalade av Holmér genom Strateg Protector

I historiens ljus är ju uttalandet väldigt politiskt korrekt
Hade svaret varit "Jag är Blåmoderat" eller "Den frågan får du inget svar på eftersom min politiska hemvist är valhemlighet och då har du ingen anledning att rota i mitt politiska intresse heller", så hade det förmodligen väckt flera frågor.

Angående Avsans Falska Öra så kan ju den konspiratoriske kontakta TV3 och fråga om man var medveten om att det inte var "Dekorimamannen" man intervjuade. Man ska ju inte utesluta någonting i den här lilla historien.
Citera
2011-07-15, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HLiljensparre
I historiens ljus är ju uttalandet väldigt politiskt korrekt
Hade svaret varit "Jag är Blåmoderat" eller "Den frågan får du inget svar på eftersom min politiska hemvist är valhemlighet och då har du ingen anledning att rota i mitt politiska intresse heller", så hade det förmodligen väckt flera frågor.

Angående Avsans Falska Öra så kan ju den konspiratoriske kontakta TV3 och fråga om man var medveten om att det inte var "Dekorimamannen" man intervjuade. Man ska ju inte utesluta någonting i den här lilla historien.

Perä kan ju inte uteslutas. Kanske tom var tänkt GM och det är därför han har ett så välkonstruerat alibi
Citera
2011-07-15, 20:53
Medlem
Kavrings avatar
Citat:
Perä kan ju inte uteslutas. Kanske tom var tänkt GM och det är därför han har ett så välkonstruerat alibi

Har någon en bild på Bror Perä?
Citera
2011-07-15, 21:15
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Någon annan. Jag förutsätter att Avsan har ett visst intresse för politik då han, ja, är politiker.
Varför skulle någon bete sig som CP?
Gissar på en hög med guldmynt, antagligen bekostade av oss, betalade av Holmér genom Strateg Protector
Avsans intresse verkar i vilket fall inte ha så mycket med partipolitik att göra som med självupprättelsebehovet i första hand. Varför tolka det han säger som lögn?
När någon låtsad gm springer i samma trappor som en gång CP flydde uppför så kan man undra.
Varför och hur just Holmér skulle betala ut gaget till figuranterna via värsta konkurrentens bolag fattar jag inte. / Ove M
Citera
2011-07-15, 21:47
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Om du tror att kostnaden i pengar är ett hinder för någonting på de här nivåerna i samhället, är du faktiskt naiv. Andra "kostnader" är långt viktigare.
Men när vi nu är inne på ämnet kan man ju också tänka sig att elimineringen av OP räddat vårt land från miljarder i olika utgifter? Det är ju inte alls omöjligt.
Vem kan fås att finansiera hatbrott eller svartsjukedramer på lokal nivå utan att lämna spår och riskera att dömas för anstiftan till mord? För Contras att få fortsätta ha sina maffiaaffärer i fred världen över är däremot 60 miljoner USdollar i mutor till dem som genomför och mörkar MOP inget märkvärdigt. Svenska stödet till ANC sociala program som Eskil Block med likasinnade upprördes så över och beskyllde Palme för var bara en bråkdel av detta. För Reagans och SPF mörkerpolitik fanns heller inga gränser. / Ove M
Citera
2011-07-15, 22:02
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HLiljensparre
....Anledningen till att det inte är Avsan i bild beror sannolikt på att man bytte ut honom mot en skådespelare för att skydda hans identitet ytterligare....
Jag ger mig!Eftersom det var tv3 så kan ju sådant fusk tänkas vara möjligt. Annars kunde väl Radionämnden ställt till rabalder om Avsan ville ändra sig exv. / Ove M
Citera
2011-07-15, 22:14
Bannlyst
Nu djävlar skall Palme skjutas! Innan lördag kommer han att vara död. Han kommer att vara skjuten av kulor och krut som om nödvändigt kommer att tränga igenom den skottsäkraste av skottsäkra västar!

Bonden Mårtensson sammanfattade tamefan hela Palmemordet - före det hade skett. Respekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in