2011-07-15, 01:39
Medlem
hweyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavring
http://stalblank.blogspot.com/2011/02/jag-minns-mycket-val-dagen-da-olof.html

Citat:
Eskil Block som var en intressant samhällsdebattör på 80-och 90-talet berättade för mig vid en sen middag att han och Olof var goda kompisar på universitetet i Uppsala. Ganska ofta diskuterade studenterna vilken yrkeskarriär och vilket parti man skulle satsa på. Palme sa då att han tänkte sig en framtid inom socialdemokratin trots sin överklassbakgrund. Där går det snabbast för en sådan som mig att göra karriär var hans motiv.

Risk för faktafel modell grövre här. OP studerade vid SU (då Stockholms högskola) . Eskil Block låg vid Chalmers och LU. Den 5 år yngre Block kan förstås ha träffat OP i andra studentikosa sammanhang t ex genom Sveriges förenade studentkårer.
Citera
2011-07-15, 08:49
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Enda luckan är det jävla plastfodralet.
En värre lucka är väl motivet. Varför skulle en polis vilja bete sig som en CP? / Ove M
Citera
2011-07-15, 08:56
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gossipboy1
Tror lätt på Toppbloggaren Anosh Sheytans teori, även om jag inte gillar han personligen, så har han en point!
http://www.finest.se/userBlog/entry.php?uid=38365&beid=1405011
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Jasså? jag gick in och läste hans okunniga dravel. Skumt nog hade jag inga som helst problem att ignorera hans blogg.
Problemet om man skall vara ärlig är väl att han blir så varmt omhändertagen av en ursnygg svensk polis! / Ove M
Citera
2011-07-15, 09:06
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Tjahapp, hittade Proletären-boken idag. Inget riktigt nytt under solen, dom verkar ha låst sig vid Tell som GM. Hittade tillslut ett klädsignalement på Thomas Piltz.
Krantz/Busschaufören hade gärna fått vara ännu tydligare men Piltz hade en "svart, lång jacka" på sig. Jaha PU, hur cashar jag in mina 50 mille?
Vad tror du dessa misslyckade undercoverpoliser fick? Somliga får vara tacksamma att kunna överleva. / Ove M
Citera
2011-07-15, 09:25
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shabrak
Hur var Tell klädd? Var det inte en av dem med damperuk!?
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Jisses. Detta är Palmetråden... Eller är jag ute och cyklar????
För desinformationsexpertisen hos SPF kan ingenting överträffa något av det de själva måste hitta på. / Ove M
Citera
2011-07-15, 09:49
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Notera att Skrot-Anders hävdar att Säpo-Janne berättat att mordvapnet plockats upp på malmskillnadsgatan av polis utklädd till hora...
Och Skrot-Anders Svärdvik blev den överlägsne vinnaren till slut. SPF hade säkert tänkt sig motsatsen då man lät Säpo-Janne ventilera hemligheterna om mindcontrol osv. men den ständigt verklighetsförankrade fritänkaren Svärdviks trovärdighet gick inte att sänka ens med denna överlast. / Ove M
Citera
2011-07-15, 10:27
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Har för egen del svårt att tro att en så kraftfull organisation som Oves-SPF skulle ha en såpass bizarr person som Eskil Block i en ledande funktion...
Citat:
Ursprungligen postat av hweyl
Du menar kanske den här länken? http://www.youtube.com/watch?v=sdGU2BoIL5IHandgemänget dessvärre bortklippt. Anders Eskil Block, framtidsforskare, SPF överstepräst, internetpionjär, kvinnomisshandlare in poison.
Ett hejdlöst roligt klipp men samtidigt så tragiskt. Eskil fick det svårt med kvinnor och lärde sig varken sjunga eller dansa. Säkert blev han avundsjuk och misstänksam mot mig men kunde enas med likasinnade hos SPF med Sam Nilsson och kompisen Aschelberg på tv3. Hur en ingenjör och dansare som jag kunde värvas till tv4 övergick deras förstånd. Gift med en amerikanska dessutom så måste jag vara spion av något slag enligt deras begrepp. Kavrings funderingar om kopplingar från DDR till MOP lär löpa i samma spår.... / Ove M
Citera
2011-07-15, 13:07
Medlem
tzjs avatar
Håll er till topic pojkar. Annars blir pappa irriterad.
/mod.
Citera
2011-07-15, 14:47
Medlem
HLiljensparres avatar
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=BKvn09kzn1c

Äre verkligen Avsan i det där klippet? Har svårt att tro det. Jävligt märkligt agerande.

"Jag är inte så politiskt intresserad"

Kan inte vara Avsan som intervjuas.
Om han inte plastikopererat sina öron sista åren förstås.

Det inklippta örat är Avsans: Öron
Senast redigerad av HLiljensparre 2011-07-15 kl. 14:52.
Citera
2011-07-15, 15:24
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Familjen och/eller partiet är en bättre frågeställning. Jag har tidigare berört OP:s arrogans och översittarfasoner. Det är det troligaste motivet ur partiperspektiv.
Vad gäller familjen kan man hitta många motiv,....
Tror du verkligen att motiv från familj eller parti skulle räcka för att genomföra mord och arrangera villospår för de 60 miljoner man beräknade hela oprationen till för att sedan också komma undan en utredning som kostat närmare en miljard? / Ove M
Citera
2011-07-15, 15:46
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=BKvn09kzn1c
Äre verkligen Avsan i det där klippet? Har svårt att tro det. Jävligt märkligt agerande.
"Jag är inte så politiskt intresserad"
Vem skulle det annars vara? Hurpass konspiratorisk är du? Poliser, jurister eller ämbetsmän med självkänsla är sällan partipolitiskt intresserade och eventuell extremism i dessa kretsar växer snart bort. Precis som Palme kan man då hellre se demokratin som ett taktiskt spel för att uppnå en högre rättvisa och i så fall är inte ens rättsstaten något mål i sig utan Människan och individen som Palme förklarade. / Ove M
Citera
2011-07-15, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Vem skulle det annars vara? Hurpass konspiratorisk är du? Poliser, jurister eller ämbetsmän med självkänsla är sällan partipolitiskt intresserade och eventuell extremism i dessa kretsar växer snart bort. Precis som Palme kan man då hellre se demokratin som ett taktiskt spel för att uppnå en högre rättvisa och i så fall är inte ens rättsstaten något mål i sig utan Människan och individen som Palme förklarade. / Ove M

Någon annan. Jag förutsätter att Avsan har ett visst intresse för politik då han, ja, är politiker.

Citat:
En värre lucka är väl motivet. Varför skulle en polis vilja bete sig som en CP? / Ove M

Varför skulle någon bete sig som CP?

Citat:
Vad tror du dessa misslyckade undercoverpoliser fick? Somliga får vara tacksamma att kunna överleva. / Ove M

Gissar på en hög med guldmynt, antagligen bekostade av oss, betalade av Holmér genom Strateg Protector
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in