Det har onekligen tagit fart med nya och gamla gissare med mycket gamla myter och missförstånd den senaste tiden. Svårt att se att det leder framåt kanske för att den information som finns är otillräcklig för att göra det men den folkbildande aspekten skall inte underskattas även om det finns en del trams också.
För något år sedan uttryckte jag förhoppningar och förutsägelser om att det skulle komma en omvälvning i samband med 25 årsdagen som skulle kunna leda till ett nytt hopp om en lösning. Man får väl konstatera att så skett och att åtminstone jag känner mig tillfreds med utvecklingen i det allmänna medvetandet ,som mitt deltagande på forumet varit en del av att påverka i viss omfattning.
Vi har gått från en allmänhetens tro på CP spåret till att en sprillra håller fast vid dessa ohållbara teser på mycket kort tid.
Man får väl gratulera Wall och GW till genomtänkta strategier som lett till denna helomvändning och vi får hoppas på GW:s friska ögon på utredarsidan blir verklighet så det kan börja röra på sig.
Personligen får detta markera lite slutet på mitt publika deltagande här. Det har fyllt sitt syfte. Jag tackar de kontakter jag fått och hoppas vi kan hålla kontakt på annat sätt. Det finns i dagsläget liksom det hela tiden funnits på min sida mera konstruktiva och icke offentliga sammanhang att verka inom som kan leda mot en reell uppklarning även om kanske inte domar faller.
Tittar in ibland om någon vill använda PM.
Jag vill dock passa på att göra några noteringar i marginalen.
GW:s spår har inget att göra med piketen och andra sk Polisspår i t ex sfären Minell och Aner. Sorry!
Inte heller tror Tommy L på CP spåret. Tyvärr. De som tror på CP spåret är en ganska homogen och isolerad grupp utan fakta på fötterna men kanske med intresse av att sanningen inte uppdagas.
Många av Konspirationsteoretikerna har otillräcklig information för att förstå de synbara samband de tror sig se och har en tendens att röra till det till en obegriplig deg som inte hindrar att där finns guldkorn.
Vissa debattörer drar sig inte för att på sedan tidigare känt maner dra rena skrönor på samma sätt som de tidigare gjort och har haft lilla julafton med så många nya. Vill särskilt nämna ”utredaren” som låtsas som att det är han som ligger bakom tipsen om Örebrovapnet och att hans eget DNA finns på detta trots att inga fakta stämmer med verkligheten. Det är inte första gången han fantiserat kring sina kontakter med utredningen eller kring dåligt googlade uppgifter hit och dit.
Hälsar också till Ove som lyckas blanda sin senap till en obegriplig röra där fantasin fyller ut mellan hans delvis pålästa uppgifter. Han har helt rätt i att en del av min information kommer från Säpokällor. Huruvida det är tillförlitlig information eller ej kommer kanske tiden att visa
Det finns dock stora möjligheter att nya uppgifter kan komma i dagen i samband med ett omtag i utredningen som gör att vissa saker får omtolkas i grunden men det är kanske viktigare att de leder till resultat än att de läggs ut på Flashback. Glöm inte att ni blott har tillgång till en bråkdel av den information som finns. Lobba för GW:s omorganisering av Palmeutredningen ni som kan.
Det är t ex spännande att tidigare tysta underrättelsekällor ger sig in i debatten. Hur skall man värdera och tolka det?
Med anledning av den positiva utvecklingen den senaste tiden kan jag hälsa att Jallais bok gått till trycket och kan förhoppningsvis vara ute i distribution tidigare än först avsett …. Kanske innan påsk. Tänk dock på, kära konspirationsteoretiker, att det är en ”skönlitterär” bok och allt är inte sant av hänsyn till bland annat rikets säkerhet och källor. Dock kommer det förhoppningsvis att ge inblickar i förhållanden som kan kasta visst ljus över både kända och okända gåtor och öppna dörrar till nya infallsvinklar. Den som läst Spionen på FRA vet hur väl källforskat somligt är.
Fortsätt gärna debatten och undervisa de med nyväckt intresse men var vaksamma för troll med argument iu falsett. Jag vet att flera av det gamla gardet bland de som varit engagerade fortfarande följer diskussionerna även om de inte deltar.
Dock tror jag inte lösningen när den kommer… kommer att ske här på forumet vilket inte betyder att era diskussioner är meningslösa eller utan intresse helt och hållet.
Lycka till i munhuggningen och se framtiden an med tillförsikt. Förutsättningarna att Palmemordet skall få sin förklaring är större än på mycket länge.
Jag tror att ni konspirationsteoretiker har ett kinderägg att vänta. Choklad = något sött för en konspirationsteoretiker. Något mycket spännande och inte minst en överraskning..
Until we meet again and the case is solved.... som Clouseau plägade säga...