Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Citat:
Ursprungligen postat av hweyl
Märkliga dödsfall med koppling till MOP
Rolf Dahlgren - Självmord. Alkoholförgiftning. Brevid kroppen hittades spritflaskor av märken som Rolf Dahlgren aldrig brukade dricka. Hans Holmérs chaufför som hävdade att han skjutsat runt Holmér i Stockholm under mordnatten
Konspiration eller inte?.Jag tycker ovanstående har en tendens att glömmas bort. Men vad hjälper det oss? Femtioelva gåtor istället för en!. Jag tror i alla fall det på ett eller annat sätt hänger ihop och summan är definitivt större än delarna!
Till den listan kan kanske fogas ännu ett namn:
CGÖ.
Inte så värst gammal vid sitt frånfälle förra året. Fortfarande oklarhet här i tråden om
dödsorsak. Kanske Borgnäs vet? Han som ägnade åtskilligt med tid åt vederbörande.
Vad Dahlgren anbelangar så tror jag personligen inte ett dugg på hans uppgifter om att
Holmér skulle befunnit sig i Stockholm mordnatten. Det ter sig icke trovärdigt på minsta sätt.
Varför Dahlgren kommer med en sån här story begriper jag inte. Gammalt agg mot Holmér
som yttrade sig på det här viset? En uttalad önskan att misstänkliggöra honom?
Blir inte klok på detta.
Holmér var i Borlänge för att åka skidor och jag finner ingen anledning att betvivla detta
heller. Sen om folk inte minns att de sett honom på hans hotell eller någon annanstans
i staden får mig inte att ändra uppfattning om den saken.