2011-06-12, 19:24
Medlem
526s avatar
Är det någon som har länken till den där dokumentären om polisspåret och skytteklubben?
Citera
2011-06-12, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Då undrar jag varför finskorna inte kunnat identifiera Avsan? De har haft tjugofem år på sig. Han har helt öppet ställt upp i riksdagsvalet och finns med namn och bild på internet.

Paranoians mästare Borgnäs och Sven Anér ser jag inte som några säkra källor.

Ja, det undrar jag också. De bilder som polisen visade inkluderade just trots allt Avsan och en spegelkonfrontation organiserades.

Eller var det verkligen så?

Adjektivet "paranoid" har jag inte ens en kommentar till.
Citera
2011-06-12, 19:29
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Ja, det undrar jag också. De bilder som polisen visade inkluderade just trots allt Avsan och en spegelkonfrontation organiserades.

Eller var det verkligen så?

"paranoid" kan jag bara skratta åt. Är du Avsan själv? .

Ha ha. Ja, ja, tror du det så har du förklaringen till ordet "paranoid"
Citera
2011-06-12, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ha ha. Ja, ja, tror du det så har du förklaringen till ordet "paranoid"

(Snygg bemötning mot din tabbe ang. den uteblivna utpekningen)

Av rent intresse: Vem tror du sköt Palme?
Citera
2011-06-12, 19:34
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Är det någon som har länken till den där dokumentären om polisspåret och skytteklubben?

bästa dokumentären om polisspåret

http://video.google.com/videoplay?docid=-4217200720109232489#
Citera
2011-06-12, 19:37
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
bästa dokumentären om polisspåret

http://video.google.com/videoplay?docid=-4217200720109232489#
Den verkar bra. Ska kolla tack

Men den jag tänker på är svensk, med kvinnlig berättarröst och bilder på den där polis-skytteklubben, och bilder när de "heilar". Den har varit länkad här i tråden förut.
Citera
2011-06-12, 19:37
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Av rent intresse: Vem tror du sköt Palme?

Mördaren. Nej, jag har ingen aning precis som alla andra här men jag låtsas inte ha någon mördaraspirant och framförallt skulle jag inte vilja utelämna några namn på folk som troligen är helt oskyldiga.

Det är bara och inse. Det här mordet kommer aldrig lösas här i denna tråden, antagligen inte någonannanstans heller.
Citera
2011-06-12, 19:39
Bannlyst
Citat:
Mördaren. Nej, jag har ingen aning precis som alla andra här men jag låtsas inte ha någon mördaraspirant och framförallt skulle jag inte vilja utelämna några namn på folk som troligen är helt oskyldiga.

Det är bara och inse. Det här mordet kommer aldrig lösas här i denna tråden, antagligen inte någonannanstans heller.

Följdfrågan blir ju då: Vad gör du ens i tråden?
Citera
2011-06-12, 19:40
Medlem
hehehos avatar
Citat:
(Har du tid och ork kan du lägga upp en lista över samtliga inblandade. Jag kan bjuda på första: Carl Östling.)

Ja, det borde göras, blir rätt lång, man kan börja med F1-F15 hos Lingärde, skall tota ihop nåt senare
Citera
2011-06-12, 19:42
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Följdfrågan blir ju då: Vad gör du ens i tråden?

Jag tycker det är roligt att spekulera kring fallet; utan att för delen peka ut enskilda personer som mördare. Men tydligen är man inte välkommen om man inte tjuter med i samma kör.
Har man en avvikande åsikt här så är man med i konspirationen.
Citera
2011-06-12, 20:01
Medlem
bartrams avatar
HEHEHO:

Din crashcourse är mycket tankeväckande men en utveckling av den skulle vara nyttig för att förbättra överblicken,läsbarheten och trovärdigheten:

Lägg upp en matris med följande kolumner

Händelse Tidpunkt Anknytning till Palmemordet Veriferat av säker källa Osäker källa

I raderna ange bara några stödord. LÄnka till annan text. De två sista kolumnerna har jag tagit med för att öka trovärdigheten i materialet. Det som hamnar under osäker källa kan kanske undersökas vidare.

Jag är inte så tekniskt kunnig så jag har inga förslag till hur det tekniskt kan realiseras men det kanske kan gå
Citera
2011-06-12, 20:17
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
HEHEHO:

Din crashcourse är mycket tankeväckande men en utveckling av den skulle vara nyttig för att förbättra överblicken,läsbarheten och trovärdigheten:

Lägg upp en matris med följande kolumner

Händelse Tidpunkt Anknytning till Palmemordet Veriferat av säker källa Osäker källa

I raderna ange bara några stödord. LÄnka till annan text. De två sista kolumnerna har jag tagit med för att öka trovärdigheten i materialet. Det som hamnar under osäker källa kan kanske undersökas vidare.

Jag är inte så tekniskt kunnig så jag har inga förslag till hur det tekniskt kan realiseras men det kanske kan gå

Tack,
låter som en bra idé, skall försöka med det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in