Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-06-29, 16:39
Medlem
Suckmesidewayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Hela yngling-historien luktar bedrägeri. Som något bedragaren "Matte" kunde varit inblandat i typ. Möjligen är det en smula för raffinerat för hans svaga intellekt, för att uttrycka det diplomatiskt.

Denna historia, är likt spektaklet med och runt Alf Lundin lite för bra för att vara sant, och likt fallet Lundin, är jag övertygad om att denna ballong kommer att spricka inom kort, alternativt att luften kommer pysa ut över tid. Det är egentligen förunderligt, att det inte skett flera försöka av den här sortens bedrägerier i MOP-soppan tidigare?
Tidsfråga innan ynglingen med entourage ska börja tjäna pengar på detta. Ex sälja sin story till förläggare eller tidning, ta betalt för pod eller liknande. Finns ingen som helst bäring i att de på förhand skulle veta att de behövde rigga med baracker, veta flyktväg upp genom trappor eller ta sig in via skandiahuset. sånt dravel.
Citera
2023-06-29, 19:38
Citat:
Ursprungligen postat av Suckmesideways
Tidsfråga innan ynglingen med entourage ska börja tjäna pengar på detta. Ex sälja sin story till förläggare eller tidning, ta betalt för pod eller liknande. Finns ingen som helst bäring i att de på förhand skulle veta att de behövde rigga med baracker, veta flyktväg upp genom trappor eller ta sig in via skandiahuset. sånt dravel.

Håller med om att det är dravel. Tyvärr kommer nog dessa bedragare (som du säger) att försöka göra profit på denna story. Det borde vara kännbara straff att att hålla på som dessa om MOP, även på det vis som amatörerna "Matte", Ekevi och Gjitarenäfve gör. Vissa har ingen skam i kroppen.
Senast redigerad av HermanSerman 2023-06-29 kl. 19:41.
Citera
2023-06-30, 07:29
Måste säga att jag är väldigt förvånad, över att somliga (med hull och hår) verkar ha köpt "ynglingens" story; den är ju helt uppåt väggarna, personen som berättar smörjan i Palmemordspodden låter som en tjackig pundare som lärt sig några fraser (hyggligt) utantill. En snubbe som likt Christer Pettersson ville tjäna lite stålar.

Min gissning är att "ynglingen" är en första klassens snedseglare, som blivit övertalad/utnyttjad av någon eller några MOP-intresserade (ingen nämnd ingen glömd) för att agera skådis i denna (ännu ett) tragiskt försök att profitera på MOP och det ännu öppna sår som mordet på Palme är. En högoddsare skulle kunna vara att han är en desinformatör på uppdrag åt någon med makt och pengar, som kanske har ett finger med mordet att göra. Men det tvivlar jag på.

Lite väl naivt och impulsivt av Palmemordspodden att slänga sig över "ynglingens" berättelse, snabbt skjutsa ut två avsnitt till det hela - där sjönk mitt förtroende för Dan och Tobias en smula, trist; för de kan bättre.
Citera
2023-07-01, 12:28
Medlem
Basfaktas avatar
Tydligen har Robert&Co nu trakasserat Anna Hage och gjort henne mkt upprörd. Jag råkar veta att de även skrivit en massa trams till Stefan G.

Tack för kaffet Robban.
Citera
2023-07-01, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Tydligen har Robert&Co nu trakasserat Anna Hage och gjort henne mkt upprörd. Jag råkar veta att de även skrivit en massa trams till Stefan G.

Tack för kaffet Robban.

Verkar som Åklagarmyndigheten har en del att göra.

Övergrepp i rättssak
Den som genom våld, hot om våld eller på annat sätt angriper en person för att hon eller han har anmält ett brott, vittnat i rättegång eller liknande – eller försöker hindra en person att anmäla, vittna etc. – gör sig skyldig till övergrepp i rättssak.
Källa: https://www.aklagare.se/ordlista/o1/overgrepp-i-rattssak/
Citera
2023-07-01, 14:24
Bannlyst
Ingen som har trakaserat Anna Hage..det är något Otto har hittat på. Han och hans anhängare har en annan åsikt och de får ju ha det inte mig emot. Sen det där om åklagare...bra då kan ju polisen anmälla sig själva till att börja med då de inte vill ta emot vittnesmål. Men kör hårt ni blir bra till slut.
Citera
2023-07-01, 15:04
Medlem
Basfaktas avatar
[quote=-Robert-Ynglingen-|84936055]Ingen som har trakaserat Anna Hage..det är något Otto har hittat på. Han och hans anhängare har en annan åsikt och de får ju ha det inte mig emot. Sen det där om åklagare...bra då kan ju polisen anmälla sig själva till att börja med då de inte vill ta emot vittnesmål. Men kör hårt ni blir bra till slut.[/QUOTE

Hej Robert, som jag ser det behöver du bryta all kontakt med de personer du menar är ansvariga för detta.

Jag föreslår också att du gör ett omtag när det gäller presentationen av ditt vittnesmål. Nu är det enligt mig alldeles för rörigt, i vissa delar ologiskt och motsägelsefullt.

Ta hjälp av någon logisk strukturerad person om du behöver. Helst en kortfattad redovisning endast byggd på fakta.

När det gäller de personer du anser vara ansvariga för Palmemordet är det faktiskt nödvändigt att du redovisar namnen, åtminstone på ett sätt som gör att pålästa personer - exempelvis vi i den här tråden- förstår vilka personer du syftar på.

Vi är källkritiska därför att vi genom åren sett mängder av tokerier passera revy. När vi sedan får veta att personer i din krets trakasserat vittnen rasar trovärdigheten ner till noll.
Citera
2023-07-01, 15:18
Bannlyst
Du har helt rätt i det du skriver och jag kommer gärna I kontakt med dig så kan jag förklara hur allt ligger till. Mvh Robert Sen kan jag till vis del förstå att många har blivit iriterade på att jag inte har kommit ut med hela historien. Har haft lite otur med hjälp med detta...
Citera
2023-07-01, 20:55
Medlem
Visst är det så, att många har otur då de tänker. Man får försöka igen.
Citera
2023-07-02, 00:12
Medlem
OPK123s avatar
Robert, för att öka din trovärdighet kanske du kan svara på några frågor åt oss?

I en annan tråd skrev du att du deltagit i den orangea revolutionen (Euromajdan). Har du någon bild på dig från den kvällen?

Du har både bott och drivit bolag i Estland. Talar du möjligtvis ryska?

Finns du, Gunnar, Håkan eller Rolf med på någon av bilderna från mordkvällen? Se: http://www.itdemokrati.nu/page60.html

Någon särskild anledning till varför du bytte namn från Baranowski till Barestrand?

Kände du möjligtvis Ture Utriainen? Victor Gunnarsson?

Hade du någon anknytning till Galleri Atrium i Gamla Stan?
Citera
2023-07-02, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Hur ser det ut med motiv, kapacitet, tillfälle, signalement, tillgång till vapen, nätverk, utspel, närvaro vid mordplatsen nära mordtiden, desinformationskampanjer, fanatism, mediekontakter, svajiga alibin mm? Kan motiv vara både politiska och personliga? Fanns det skäl att även mörda LP?

Det fanns inga skäl att mörda LP eftersom mördare visste om att den så kallade utredningen redan var fixad. Det är bara en organisation i världen som gör denna typ av dåd och det är CIA, de vet också om att ingen vågar gå emot dem så mördaren var inte skraj för upptäckt.
Citera
2023-07-02, 18:36
Medlem
" Mordet på Olof Palme – Vem var mannen i lång rock på Regeringsgatan?

Denna artikel är den tredje i serie på fem. De två redan publicerade är Mordet på Olof Palme – nygammal vittnesuppgift ger NATO-spåret ännu större tyngd (2023-01-09) och Mordet på Olof Palme: Det försvunna gärningsmannavittnet på Tunnelgatan (2023-06-08). I de kommande två artiklarna kommer vi att granska den under mordnatten tjänstgörande piketkommissariens märkliga version av vad som ägde rum på Sabbatsbergs sjukhus och, i den avslutande artikeln, frågan om det fördröjda larmanropet från Stockholmspolisens ledningscentral."

https://efolket.eu/mordet-pa-olof-palme-vem-var-mannen-i-lang-rock-pa-regeringsgatan/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in