Citat:
Jag har nu lyssnat på "Robert del 2" och fört anteckningar. Jag vill vara hederlig och läsa och fundera innan jag avger ett slutligt omdöme.
Jag har dock 2 spontana frågor:
1. Om en grupp män planerar att mörda Palme, varför tar de med sig en 16-årig grabb till den blivande mordplatsen? Som de ber provspringa trappan och klocka tiden? Några få minuter före mordet?
2. Hur visste gruppen i förväg att Palme skulle passera Dekorima? Gruppen hade enligt Robert tillgång till Skandias lokaler, Dekorimas lokaler, byggbarackerna, en lgh mittemot mordplatsen mm.
Nåväl. Trots maskningen av namnen framgår i alla fall att gärningsmännen vd 22-tiden åkte i en grön Volvo från Solna förbi Norrtull och hela Sveavägen fram till (om jag förstår rätt) Apelbergsgatan. Enligt Robert.
Det framgår också att minst en polis ingår i denna grupp.
Palmes mördare kallas "Gösta" i podden, en medelålders entertainer i nöjesbranschen som utför uppdraget mot 360 000 kr i ersättning. Med hjälp av sina polare.
It´s a pretty big story.
Uppenbarligen rörigt framförd.
Men jag läser, lyssnar, funderar vidare och återkommer.
Jag har dock 2 spontana frågor:
1. Om en grupp män planerar att mörda Palme, varför tar de med sig en 16-årig grabb till den blivande mordplatsen? Som de ber provspringa trappan och klocka tiden? Några få minuter före mordet?
2. Hur visste gruppen i förväg att Palme skulle passera Dekorima? Gruppen hade enligt Robert tillgång till Skandias lokaler, Dekorimas lokaler, byggbarackerna, en lgh mittemot mordplatsen mm.
Nåväl. Trots maskningen av namnen framgår i alla fall att gärningsmännen vd 22-tiden åkte i en grön Volvo från Solna förbi Norrtull och hela Sveavägen fram till (om jag förstår rätt) Apelbergsgatan. Enligt Robert.
Det framgår också att minst en polis ingår i denna grupp.
Palmes mördare kallas "Gösta" i podden, en medelålders entertainer i nöjesbranschen som utför uppdraget mot 360 000 kr i ersättning. Med hjälp av sina polare.
It´s a pretty big story.
Uppenbarligen rörigt framförd.Men jag läser, lyssnar, funderar vidare och återkommer.
Jag har också lyssnat , flera gånger , årets varmaste dag!
Ganska rörigt och svårt att hänga med i svängarna....hade varit mer spännande om de inte maskat vissa namn som kom upp!
Om nu vissa poliser var insyltade så visste de var OP befann sig under aktuell kväll.
Scheva mannen vittnar om att belysningen över mordplatsen var släckt när han kom till mordplatsen, senare när SVT var där och filmade så var den tänd.
Enligt ynglingen kommer en man som snabbt passerar...hade blivit glad om han vittnade om att mannen bar beige jacka.
GM känns "bonniga"...inget mordkommando direkt.
Dessa beskrivningar har förekommit men då av ev. Gm som förföljde paret från Grand.
Men vem är Gösta?
Vem är mannen som betalar för utförd gärning? Alf E ?
I ett av mina tidigare inlägg skrev jag att GM kom inifrån Dekorima...inte en galen tanke! Och dessa dörrar som är öppna vid Skandia!
Kan denna grupp som beskrivs av ynglingen vara tyst om sitt dåd...de hatade OP och blev ekonomiskt belönade ?
NJA...