Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
I den här långa förklaringen av palmemordet av Ulf Lingärde framkommer polisen LT som själva skytten.
https://wpu.nu/wiki/Uppslag
11614-12
Jag har då kollat upp förhöret med LT
https://wpu.nu/wiki/Uppslag
12975-00 och hittade några saker jag undrar över.
Dels är det vad det maskade de hittade i lägenheten skulle vara. Det låter som någon slags nazistmemorabilia.
Och dels över kostnaden på radioutrustningen. Tre enheter där walkie talkiesarnas värde uppskattas till 1000 kr, vilket blir ca 2500 kr i dagens värde, och en med nödsignal med värde på 1600, vilket blir nästan 4000 i dagens värde.
Är det rimligt att walkie talkies i den prisklassen är inblandade i mordet? Det känns som att de möjligtvis borde vara mer påkostade, men samtidigt känns de lite för dyra för hemmabruk.
Är någon här haj på radioutrustning?
Lingärde skriver förljande.
"En för allmänheten okänd polisman Stefan Svensson var operationschef. Men det höll på att gå alldeles galet. När tillslaget skulle ske på Sveavägen stod skytten, en legosoldat, fryst till is medan paret Palme ovetande promenerade förbi. En lång tystlåten polisman Leif Tell gick då på eget initiativ med raska steg ner till Tunnelgatan och sköt Olof Palme i ryggen när han passerade. Sedan sprang uppför trappan och
norrut på Kungsgatan och förenade sej med gruppen. Och alla som var med eller sett på fick brått att komma undan".
Ingenstans i Stockholm går Kungsgatan i nordlig riktning. Gatan går i ost-västriktning från Birger Jarlsgatan vid Stureplan till Kungsholmsgatan. Gör man sådana missar i en sådan "avslöjande" text så måste man fråga sig hur mycket mer som inte stämmer?
De enda gatorna man kan springa "norrut" när man kommit upp för trappan är Malmskillnadsgatan mot Johannes Kyrka (byter vid kyrkogården namn till Döbelnsgatan), nästa är Johannesgatan om man sprungit en bit på David Bagares Gata österut och sedan Regeringsgatan en bit till. Sedan kommer man till ett par trappor på David Bagares Gata som slutar där Brunkebergstunneln mynnar ut. Nästa norrut är Smala Gränd och svänger man inte av där så kommer man till slut ner till Birger Jarlsgatan.
Det kan ju också vara en miss av Lingärde att han menade någon av gatorna jag nämner ovan eller så skulle det stå "österut på Kungsgatan". Det finns nämligen ett par trappor på Malmskillnadsgatan ner till Kungsgatan om man tar höger efter Tunnelgatans trappor.
Med det sagt så menar jag inte att polisman F14 inte skulle kunna vara gärningsmannen ändå. Han är garanterat en av de inblandade i vad som hände.