Citat:
Ursprungligen postat av
MbmA
Märkligt förhör. Hur kan man inte minnas vad man gjorde när århundradets brott sker. Han ljuger.
Tycker också att det är anmärkningsvärt. Jag var 12, och minns mycket väl att jag var på skidsemester, fastän vi inte talade om OP hemma och beskedet inte flrändrade något.
AA är polis (var), vuxen och skulle först ha fått veta det på natten över telefon. Iom att även det här förhöret (inte helt oväntat) är lika undermåligt som de andra, lämnas många frågor obesvarade.
Såg en föreläsning med AA och försökte skapa mig en uppfattning om personlighetstyp. Det som slog mig, var hur fullständigt oberörd han var över att stå framför en publik. Det säger inte mycket, men mitt intryck är att han är en människa utan stora sinnesrörelser.
Kallt intryck. Har för mig att han förutom medlemskapet i skytteklubben (då) gjort karriär i politiken och även arbetat som ass. domare (under senare år).
Själv är jag övertygad om att det är betydligt högre befattningar som var involverade i mordet. Underrättelsetjänsten i Sverige möjligen, och definitivt i någon av de två stormakterna, sannolikt Ryssland.
Motivet att underminera Palmekommissionens arbete med en kärnvapenfri zon i Östersjön - genom att förhindra det planerade mötet i Moskva med Michail Gorbatjov i April - 86.
Kegö / Barrlings rön om buggningen och källa Erik, Mats, mfl. bedömer jag som högintressant. Men såvitt jag vet, är väl deras slutsatser fortfarande inte offentliga..?