Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-08-17, 18:20
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Som tjänstgörande polis i Stockholms stad är det extremt märkligt att inte veta på ett ungefär var man var

Hemma med familjen är väl ändå att veta var man var?

Sluta koka soppa på en spik. Det finns ju inte ens en koppling mellan AA och den finske man flickorna ska ha sett.

Och vad stendumme/manipulative Matte säger ska tas med 1 kg salt.
Citera
2022-08-17, 18:21
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Men nu tror jag du fått om bakfoten att hela LAC-bandet skulle vara inspelning från mordplatsen.
Det vet jag att det inte är. Men det här samtalet är väl ändå det? Eller har jag missuppfattat det? Det ska väl vara samtal 6, mellan ambulans och Lac. Nu när jag tänker efter utgick jag bara från att det var en ambulans på plats, men det kanske det inte är. Är det någon som vet exakt var det här bakgrundstalet har tagits upp från?
Citera
2022-08-17, 18:23
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Nejdå, jag är rätt säker på att jag är odödlig.

Men du förstår väl ändå att slumpen gällde hur många som har dött, inte att de har dött.

Det är ju orimligt många självmord och överdoser dessutom. Men som sagt, det kan vara vår kära slump som ligger bakom. Eller så har uppståndelsen drivit dom till det.

Men du förstår väl att det gått dryga 36år sen mordet och de flesta i styrande ställning nått en ålder där man dör och har inget med slumpen att göra.
Citera
2022-08-17, 18:25
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Hemma med familjen är väl ändå att veta var man var?

Sluta koka soppa på en spik. Det finns ju inte ens en koppling mellan AA och den finske man flickorna ska ha sett.

Och vad stendumme/manipulative Matte säger ska tas med 1 kg salt.

Jag vet om att det här är en spiksoppa. Men tyvärr är det enda vi har att jobba med. Det är lite av charmen och förbannelsen med det här mordet.

Jag vet också att man ska ta det han säger med en nypa salt. Men han är ju också typ den enda som ger oss något att ta med en nypa salt.
Citera
2022-08-17, 18:29
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Det vet jag att det inte är. Men det här samtalet är väl ändå det? Eller har jag missuppfattat det? Det ska väl vara samtal 6, mellan ambulans och Lac. Nu när jag tänker efter utgick jag bara från att det var en ambulans på plats, men det kanske det inte är. Är det någon som vet exakt var det här bakgrundstalet har tagits upp från?

Han borde jobba med bandet och presentera klipp okommenterat. Han har ju tyvärr noll logiskt tänkande i sina slutsatser. Hoppas det är dumhet och inte illvilja.
Citera
2022-08-17, 18:32
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Men du förstår väl att det gått dryga 36år sen mordet och de flesta i styrande ställning nått en ålder där man dör och har inget med slumpen att göra.

Ja, det förstår jag. Men det är ju inte nyligen de dog heller. Utan det var mestadels åren efter mordet.

Vi har ju tex tre självmord på de fyra som har figurerat mest som misstänkta.

Jag säger heller inte att det behöver ligga något fuffens bakom. Men att inte ens ta med det som en möjlighet när det gäller ett mord där högt styrande polis och militär är misstänkt inblandade och där dödstalet bland de inblandade är högre än förväntat är ju bara märkligt.
Citera
2022-08-17, 21:22
Medlem
Citat:
Är det verkligen konstigt att han inte kommer ihåg exakt vad han gjorde om det bara var en hemmakväll med familjen? Minns alla verkligen vad de gjorde när Palme blev skjuten? Alla minns vad de gjorde när de fick reda på att mordet skett, inte vad de själva gjorde i mordögonblicket.

Hans vapendragare var i tjänst under ett pass dom aldrig kommer glömma. Borde vara det stora samtalsämnet under utsättning kommande pass.
Köper inte förklaringen.
Citera
2022-08-17, 23:41
Medlem
Musik.mannens avatar
Är det ingen som har läst dessa nyare uppgifter om mordet på Palme?
https://proletaren.se/artikel/nya-uppgifter-och-outredda-spar-sviken-och-forradd-av-de-egna
Skrivet av Olle Minell.
Citera
2022-08-18, 03:19
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Märkligt förhör. Hur kan man inte minnas vad man gjorde när århundradets brott sker. Han ljuger.

Tycker också att det är anmärkningsvärt. Jag var 12, och minns mycket väl att jag var på skidsemester, fastän vi inte talade om OP hemma och beskedet inte flrändrade något.

AA är polis (var), vuxen och skulle först ha fått veta det på natten över telefon. Iom att även det här förhöret (inte helt oväntat) är lika undermåligt som de andra, lämnas många frågor obesvarade.

Såg en föreläsning med AA och försökte skapa mig en uppfattning om personlighetstyp. Det som slog mig, var hur fullständigt oberörd han var över att stå framför en publik. Det säger inte mycket, men mitt intryck är att han är en människa utan stora sinnesrörelser.

Kallt intryck. Har för mig att han förutom medlemskapet i skytteklubben (då) gjort karriär i politiken och även arbetat som ass. domare (under senare år).

Själv är jag övertygad om att det är betydligt högre befattningar som var involverade i mordet. Underrättelsetjänsten i Sverige möjligen, och definitivt i någon av de två stormakterna, sannolikt Ryssland.

Motivet att underminera Palmekommissionens arbete med en kärnvapenfri zon i Östersjön - genom att förhindra det planerade mötet i Moskva med Michail Gorbatjov i April - 86.

Kegö / Barrlings rön om buggningen och källa Erik, Mats, mfl. bedömer jag som högintressant. Men såvitt jag vet, är väl deras slutsatser fortfarande inte offentliga..?
Senast redigerad av Xedome 2022-08-18 kl. 03:23.
Citera
2022-08-18, 12:53
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Tycker också att det är anmärkningsvärt. Jag var 12, och minns mycket väl att jag var på skidsemester, fastän vi inte talade om OP hemma och beskedet inte flrändrade något.

AA är polis (var), vuxen och skulle först ha fått veta det på natten över telefon. Iom att även det här förhöret (inte helt oväntat) är lika undermåligt som de andra, lämnas många frågor obesvarade.

Såg en föreläsning med AA och försökte skapa mig en uppfattning om personlighetstyp. Det som slog mig, var hur fullständigt oberörd han var över att stå framför en publik. Det säger inte mycket, men mitt intryck är att han är en människa utan stora sinnesrörelser.

Kallt intryck. Har för mig att han förutom medlemskapet i skytteklubben (då) gjort karriär i politiken och även arbetat som ass. domare (under senare år).

Själv är jag övertygad om att det är betydligt högre befattningar som var involverade i mordet. Underrättelsetjänsten i Sverige möjligen, och definitivt i någon av de två stormakterna, sannolikt Ryssland.

Motivet att underminera Palmekommissionens arbete med en kärnvapenfri zon i Östersjön - genom att förhindra det planerade mötet i Moskva med Michail Gorbatjov i April - 86.

Kegö / Barrlings rön om buggningen och källa Erik, Mats, mfl. bedömer jag som högintressant. Men såvitt jag vet, är väl deras slutsatser fortfarande inte offentliga..?

Kegös och Barrlings uppgifter är minst sagt icke offentliga. På regeringssammanträdet
i april 1989 belades dom med personlig tystnadsplikt.
Citera
2022-08-18, 14:12
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Hans vapendragare var i tjänst under ett pass dom aldrig kommer glömma. Borde vara det stora samtalsämnet under utsättning kommande pass.
Köper inte förklaringen.

Ja det var säkert samtalsämnet, dvs att exakt vad AA gjorde med familjen på hemmakväll inte var samtalsämnet.
Citera
2022-08-18, 14:37
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome

Ok, så vad gjorde du när Palme mördades?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in