Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-08-16, 08:40
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Nej, men detta slår ju ner som en bomb i hela utredningen:
https://www.youtube.com/watch?v=bBXRI08T59Q
Man kan se en stor del av Sveavägen från Skandiahusets tak!

Ekevi blir alltmer desperat i sitt journalistiska tiggande. Det är ju mer värdigt att stå vid bögringen på Centralen i tyrolershorts och spela med tungan.
Tittar folk på sådan här skit? Mobilfilm av en LEGO-modell och ett besök på Urban Deli’s takterass? :-D

Jag kan förstå att det finns ett sug efter ”nytt” material om MOP, men det här är ju bara trams. Jag föreslår en läsning av Axbergers bok som kom ut tidigare i år.
Citera
2022-08-16, 10:40
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thorhan
LAC -banden där Avsans namn uppfattas innebär egentligen inte mer än att Avsan var vid bion eller i alla fall närheten av Sveavägen. Behöver inte betyda att han var skytt eller ens inblandad, säger inget om det. Min tolkning av avslöjandet som släpptes på kanalen Otto Insight idag. https://www.youtube.com/watch?v=A1kdQLOq4YA

Att han var vid Sveavägen är väl ändå ett gigantiskt avslöjande om det går att bekräfta.
Det ger ju helt annan tyngd till flickornas vittnesmål och innebär att Avsan medvetet ljugit om sina förehavanden. Det i sin tur innebär ju att polisen täckt för honom och att ljudklippet samtalet är hämtat ifrån medvetet är bortklippt för att skydda Avsan. Då får det inte längre att komma förbi polisspåret.
Citera
2022-08-16, 10:50
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Nu får det banne mig vara slut på det här Matte-tramset och Ekevi hänger ju tyvärr på. Det finns inget avslöjande. Det enda avslöjandet är att det inte finns något avslöjande överhuvudtaget. Ekevi har som jag ser det bränt sina kort för att nånsin kunna betraktas som seriös, eller någorlunda seriös.

Matte är en bedragare och inget annat. Jag har ställt honom mot väggen på hans kanal och han svarar med att ta bort alla mina kommentarer och det är inte det minsta förvånande.
Jag följer inte eländet men när jag ibland kollar vad som händer på den kanalen får jag bara bekräftelse på vilken lögnare och manipulatör han är.

De som inte blir bortplockade i kommentarsfältet är de som höjer Matte till skyarna vad han än gör och vad han än säger, och det är typ samma personer som tycker att Hedberg är en pålitlig prick som säkert är förföljd av Säpo och folk undrar på allvar vad Hedberg har att säga om saker och ting.

Det helt självklara svaret på kritik - förutom att radera kommentarer - är att misstänkliggöra kritiker. Matte avslöjar "sanningen" och självklart måste då dom som kritiserar honom vara en del av konspirationen.
Snälla ni som möjligen tar honom på allvar - gör inte det. Ni slösar tid och möjligen också pengar.
Nog för att Matte kan dra på lite väl stora växlar och hoppa till antaganden ibland. Men hans jobb med LAC-banden är det absolut inget fel på och innehåller flera avslöjanden. Den bortklippta minuten och den felaktiga fröken ur tillexempel är ju ändå rätt stora avslöjanden i sammanhanget.
Citera
2022-08-16, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Nog för att Matte kan dra på lite väl stora växlar och hoppa till antaganden ibland. Men hans jobb med LAC-banden är det absolut inget fel på och innehåller flera avslöjanden. Den bortklippta minuten och den felaktiga fröken ur tillexempel är ju ändå rätt stora avslöjanden i sammanhanget.

Om det är riktigt att det finns en bortklippt minut och felaktig fröken ur kan inte jag bedöma men om någon kan bekräfta att det utan tvivel är så är det förstås värdefullt.
Jag skulle inte säga att påståenden som t ex att OPs bror och Mårten befinner sig på brottsplatsen att dra stora växlar, jag skulle kalla det sinnessjukt.
Nu har jag tjatat tillräckligt om Matte och tänker inte ta del av någonting som har med honom att göra framöver om det inte verkligen kommer något avslöjande som är möjligt att kontrollera.
Citera
2022-08-16, 12:41
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Nu får det banne mig vara slut på det här Matte-tramset och Ekevi hänger ju tyvärr på. Det finns inget avslöjande. Det enda avslöjandet är att det inte finns något avslöjande överhuvudtaget. Ekevi har som jag ser det bränt sina kort för att nånsin kunna betraktas som seriös, eller någorlunda seriös.

Matte är en bedragare och inget annat. Jag har ställt honom mot väggen på hans kanal och han svarar med att ta bort alla mina kommentarer och det är inte det minsta förvånande.
Jag följer inte eländet men när jag ibland kollar vad som händer på den kanalen får jag bara bekräftelse på vilken lögnare och manipulatör han är.
Jag har lyssnat på en del av hans LAC-material och det påminner mig om rättegången mot Judas Priest där dom försökte bevisa att bandet använt sig av subliminala meddelanden. När man lyssnar på något som är otydligt och har en egen agenda, så hör man ofta vad man vill höra.
Citera
2022-08-16, 13:22
Medlem
ieshos avatar
Tomas Fischer död!

"Drunkningsolyckan ägde enligt familjen rum nära Tomas Fischers hem i Sankt Barthélemy i Västindien."
Citera
2022-08-16, 14:04
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Tomas Fischer död!

"Drunkningsolyckan ägde enligt familjen rum nära Tomas Fischers hem i Sankt Barthélemy i Västindien."

Kegö och Barrling kan väl fortfarande berätta om hur Ebbe Carlsson agerade.
Citera
2022-08-16, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Tomas Fischer död!

82 år och drunknar. Hmm, han kanske fick hjälp som Robert Maxwell att drunkna.

Jag är alltid skeptisk till när människorna med stor kunskap om de mörkare sidorna av MOP dör, oavsett orsak.
Citera
2022-08-16, 14:28
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
82 år och drunknar. Hmm, han kanske fick hjälp som Robert Maxwell att drunkna.

Jag är alltid skeptisk till när människorna med stor kunskap om de mörkare sidorna av MOP dör, oavsett orsak.
Det är ju osannolikt många mop-inblandade som strukit med. Så visst anar man fult spel.
Citera
2022-08-16, 14:41
Medlem
Citat:
Det är ju osannolikt många mop-inblandade som strukit med. Så visst anar man fult spel.

Med "kamrater" som Ebbe Carlsson och Erik Penser, huvudägare i Bofors, finns all anledning att vara misstänksam.

https://wpu.nu/wiki/Tomas_Fischer
Citera
2022-08-16, 15:55
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Att han var vid Sveavägen är väl ändå ett gigantiskt avslöjande om det går att bekräfta.
Det ger ju helt annan tyngd till flickornas vittnesmål och innebär att Avsan medvetet ljugit om sina förehavanden. Det i sin tur innebär ju att polisen täckt för honom och att ljudklippet samtalet är hämtat ifrån medvetet är bortklippt för att skydda Avsan. Då får det inte längre att komma förbi polisspåret.
Att hans namn kanske nämns på LAC-banden, hur placerar det honom på Sveavägen?
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-08-16 kl. 16:07.
Citera
2022-08-16, 19:23
Medlem
Citat:

Innan man försöker bekräfta att Avsan var på Sveavägen ska man kanske försöka hitta nåt som över huvud taget talar för att han var där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in