Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-15, 21:51
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Han fick ju gå relativt fritt o bodde i eget hus på området vid det tillfället. Är ngt förhör med läkaren i palmemordsarkivet ang just det. Jag försökte få ut mer runt Säter men var sekretess. Alltså jag såg det i liggaren att det fanns.
Jag är beredd att släppa det här och ge dig rätt.
Det var Svartenbrant som mördade Olof Palme.
Men lite mer information skulle vara välkommet. Motiv?
Andra inblandade eller gjorde han det på eget bevåg?
Citera
2022-05-16, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Jag är beredd att släppa det här och ge dig rätt.
Det var Svartenbrant som mördade Olof Palme.
Men lite mer information skulle vara välkommet. Motiv?
Andra inblandade eller gjorde han det på eget bevåg?

Vad ska jag skriva som jag inte redan skrivit?
Jag tror ju att han gjorde det själv för såg Palme av en slump när han var i krokarna men han hade ju folk med sig som körde honom till o från Stockholm. Mannen i podden Palmemordet menar att Svarten var med i ngt men jag tror det är som Svarten skrutit. Han hittade på en massa skit. Gjorde mycket skit med. Mördat flera.
Citera
2022-05-16, 10:37
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Vad ska jag skriva som jag inte redan skrivit?
Jag tror ju att han gjorde det själv för såg Palme av en slump när han var i krokarna men han hade ju folk med sig som körde honom till o från Stockholm. Mannen i podden Palmemordet menar att Svarten var med i ngt men jag tror det är som Svarten skrutit. Han hittade på en massa skit. Gjorde mycket skit med. Mördat flera.
Ok tack då vet jag.
Vilka körde honom?
Citera
2022-05-16, 10:44
https://www.youtube.com/watch?v=0NOTMtVoV6o Gösta Söderströms son intervjuas
https://www.youtube.com/watch?v=nksLxTzJ0ig Kriminaltekniken som Polis och åklagare inte känner till
Citera
2022-05-16, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jajagvinner
https://www.youtube.com/watch?v=nksLxTzJ0ig Kriminaltekniken som Polis och åklagare inte känner till

Det här är ingen nyhetsförmedling, du kan väl ge en sammanfattning av det du tagit del av så vi vet om det är värt att lägga 1h+ på att lyssna igenom det.
Citera
2022-05-16, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Japp. Vi har en kille i Visby också. Militärt välutbildad, vapenkunnig, var i centrala Sthlm mordkvällen, var vid mordplatsen mordkvällen, 40-årsåldern när Palme mördades, bredaxlad, går som en bonddräng, har i många år febrilt ägnat sig åt desinformation, kompis med Tore Forsberg som körde CfT mordkvällen, hade tillgång till övernattningslägenhet på Östermalm som han gick till från mordplatsen, fanatisk kommunistjägare med en pappa i Stay Behind, livsödet stämmer väl in på GMP med mera etc.

Han är förhörd. Hans alibi är svajigt. När Dag A började prata om att utreda WT-männen kastade han genast in sina båda Stay Behind-män i Kungsträdgården och menade att dessa båda kunde förklara alla WT-iakttagelser. Hävdar kategoriskt att underrättelsetjänsten är oskyldig.

Så där. Då var det sagt.

Du förstår att Jallai var en ubåt. Nu visar han sina verkliga färger precis som Donald gjort hela tiden och Frånstedt och PU samt inte minst filter.

Jallais jobb var att hitta en infiltrationspunkt. Han utnyttjade t ex Wall för att introduceraa sig till andra och då inte minst Filter med Spåret om SE.

Jallai är som vi vet Kustjägare som många andra i soppan och numera vet vi ju också säkert numera att han står långt till höger med sina ståndpunkter i samma härad som Teutenberg gänget kring Ögat och IB där kustjägare Hylin jobbade med DF.

Summerar man det så är det alltså en tajt grupp med jägarsoldater och underättelsefolk som ligger bakom samtliga stora villospår. De har koll på privatspanarna och de har inflytande i utredningen och media.

De verkliga konspiratörerna måste naturligtvis finnas bland dem.

Eftersom Anders visste att jag kände Hambrunger vågade har snabbt inte bearbeta mig så mycket men han sa däremot för mycket. Hambrunger var ingen Palmevän om man skall uttrycka sig diplomatiskt. Jag frågade om Jallai och då log han bara. Det finns bara en sak han hatade mer än Palme och sossar sa han. Det är ryssar oavsett om de är kommunister eller inte.
Citera
2022-05-16, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Ok tack då vet jag.
Vilka körde honom?

Nu har jag glömt hur jag visste det förut men i liggaren står "Id Mockfjärdsrånarna" på vem som körde Svarten till o från Stockholm. Jag visste ju att han var kompis med dom.
Citera
2022-05-16, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jajagvinner

Otto E har ju utlovat en lösning till månadsskiftet. Intressant val får man säga att basunera ut någon slags lösning på en Youtube-kanal som har några tusen lyssnare, Var och en får tolka det som den vill.

Tills lösningen anländer ska vi tydligen lyssna på Matte. I den här videon uppehåller han sig vid frekvensseparering och huruvida anställda vid NFC har den erforderliga utbildningen, erfarenheten och resurserna för att tillämpa frekvensseparering i något slags optimalt hänseende. Och det har dom ju inte då. Matte har säkert överlägsna kunskaper på det området men vilken relevans har det egentligen?

Om NFC:s s aktuella kompetens på området ska vara värt att dryfta över kan det ju bara vara intressant om NFC fått uppdraget att lyssna på LAC-banden på senare år och det har ju givetvis inte inträffat. Av den anledningen är hans intervjuer med personer på NFC av mindre intresse.

Nu har Matte kört jag vet inte hur många avsnitt om LAC-banden där han dissekerar dem och om man lyssnar på åtminstone de tidigare så hör han precis vad han vill höra. Är det våld han hör på banden? Ja, det är givet. Är det supande han hör på banden? Ja, visst är det så.
Är det sex han hör på banden. Givetvis.
Och där landar det i oväntade personer på brottsplatsen, Mårten och Palmes bror minsann.
Och personer som skålar i alkohol över statsministerns död, tequila det smakar, säger dom enligt Matte.
Och sist men inte minst har vi sex, eller sexdrömmar. För det pratar personer också om på LAC-banden enligt ljudexperten Matte.
Våld, oväntade konspirationer, alkohol och sex. Matte fixade allt genom sitt ljudtrixeri.
Och så kliar han sig huvudet och funderar över om kanske inte Hedberg hade rätt.

Så hur mycket kan man ta hans senaste upptäckter på allvar, att vissa delar av LAC-bandet försvunnit spårlöst. Jag vet inte, men det är väl på den nivån han ska hålla sig. Och hur som helst har då inte NFC:s nuvarande tekniska kompetens ett dyft att göra med den saken.
Citera
2022-05-16, 21:32
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Otto E har ju utlovat en lösning till månadsskiftet. Intressant val får man säga att basunera ut någon slags lösning på en Youtube-kanal som har några tusen lyssnare, Var och en får tolka det som den vill.

Tills lösningen anländer ska vi tydligen lyssna på Matte. I den här videon uppehåller han sig vid frekvensseparering och huruvida anställda vid NFC har den erforderliga utbildningen, erfarenheten och resurserna för att tillämpa frekvensseparering i något slags optimalt hänseende. Och det har dom ju inte då. Matte har säkert överlägsna kunskaper på det området men vilken relevans har det egentligen?

Om NFC:s s aktuella kompetens på området ska vara värt att dryfta över kan det ju bara vara intressant om NFC fått uppdraget att lyssna på LAC-banden på senare år och det har ju givetvis inte inträffat. Av den anledningen är hans intervjuer med personer på NFC av mindre intresse.

Nu har Matte kört jag vet inte hur många avsnitt om LAC-banden där han dissekerar dem och om man lyssnar på åtminstone de tidigare så hör han precis vad han vill höra. Är det våld han hör på banden? Ja, det är givet. Är det supande han hör på banden? Ja, visst är det så.
Är det sex han hör på banden. Givetvis.
Och där landar det i oväntade personer på brottsplatsen, Mårten och Palmes bror minsann.
Och personer som skålar i alkohol över statsministerns död, tequila det smakar, säger dom enligt Matte.
Och sist men inte minst har vi sex, eller sexdrömmar. För det pratar personer också om på LAC-banden enligt ljudexperten Matte.
Våld, oväntade konspirationer, alkohol och sex. Matte fixade allt genom sitt ljudtrixeri.
Och så kliar han sig huvudet och funderar över om kanske inte Hedberg hade rätt.

Så hur mycket kan man ta hans senaste upptäckter på allvar, att vissa delar av LAC-bandet försvunnit spårlöst. Jag vet inte, men det är väl på den nivån han ska hålla sig. Och hur som helst har då inte NFC:s nuvarande tekniska kompetens ett dyft att göra med den saken.
Varför kallar du det ljudtrixeri, han imponerar ju tom med på NFC's personal med sina kunskaper inom ljudbearbetning?
Citera
2022-05-16, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Varför kallar du det ljudtrixeri, han imponerar ju tom med på NFC's personal med sina kunskaper inom ljudbearbetning?

Alltså så här, jag vet inte det minsta om ljudbearbetning och allt det Matte håller på med och jag tror definitivt att det har sitt givna värde om han är så kompetent som han ger intryck av. Om han kan bevisa att vissa delar av LAC-banden försvunnit eller vad man ska kalla det, så credit till Matte.
Jag kan utan att ha kunskaper hålla med om att det är imponerande och som sagt har sin givna plats.

Det jag kallar ljudtrixeri är de enligt min mening vansinniga tolkningarna han gjort tidigare av LAC-banden. Där finner han ju både Mårten och Palmes bror på mordplatsen, folk som skålar i tequila och andra som meddelar att de haft sitt livs första sexdröm. Det är självklart nonsens, men den genomsnittlige Youtube-tittaren som inte har så mycket grundkunskaper, kan ju inte bedöma den eventuella sannings- eller lögnhalten i dessa påståenden om vad som sägs. Det är helt enkelt förbaskat spännande. Och det kan det ju vara, men så löser man inga mord.
Senast redigerad av cherryfive 2022-05-16 kl. 22:08.
Citera
2022-05-16, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Du förstår att Jallai var en ubåt. Nu visar han sina verkliga färger precis som Donald gjort hela tiden och Frånstedt och PU samt inte minst filter.

Jallais jobb var att hitta en infiltrationspunkt. Han utnyttjade t ex Wall för att introduceraa sig till andra och då inte minst Filter med Spåret om SE.

Jallai är som vi vet Kustjägare som många andra i soppan och numera vet vi ju också säkert numera att han står långt till höger med sina ståndpunkter i samma härad som Teutenberg gänget kring Ögat och IB där kustjägare Hylin jobbade med DF.

Summerar man det så är det alltså en tajt grupp med jägarsoldater och underättelsefolk som ligger bakom samtliga stora villospår. De har koll på privatspanarna och de har inflytande i utredningen och media.

De verkliga konspiratörerna måste naturligtvis finnas bland dem.

Eftersom Anders visste att jag kände Hambrunger vågade har snabbt inte bearbeta mig så mycket men han sa däremot för mycket. Hambrunger var ingen Palmevän om man skall uttrycka sig diplomatiskt. Jag frågade om Jallai och då log han bara. Det finns bara en sak han hatade mer än Palme och sossar sa han. Det är ryssar oavsett om de är kommunister eller inte.

Kan du berätta något mera om Hambrunger?
Hade han kustjägarbakgrund?
Citera
2022-05-16, 23:44
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Är det någon som har tillgång till artikeln om Bernt Carlsson i tidningen Z nr 9 1991?

https://gunnarwall.wordpress.com/2022/03/27/axberger-om-palmeutredningen-ofta-traffsaker-ibland-ensidig-och-ibland-sjalvmotsagande/#comment-34457
Det här är en av mina absoluta favoritteorier, snacka om collateral damage. En libyer spränger alltså ett plan med 270 passagerare i luften, bara för att få tyst på denne Bernt Carlsson från Sverige som anser sig ha unika kunskaper om mordet på Olof Palme. Hade det då inte varit både mer praktiskt och etiskt av denne libyer att i stället damma av sin gamla Smith & Wesson, och helt enkelt sätta en kula i ryggen på Bernt, precis som han ett par år tidigare hade gjort på Olof Palme?
Senast redigerad av Draifos 2022-05-17 kl. 00:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in