Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-08-14, 19:48
Medlem
LAC -banden där Avsans namn uppfattas innebär egentligen inte mer än att Avsan var vid bion eller i alla fall närheten av Sveavägen. Behöver inte betyda att han var skytt eller ens inblandad, säger inget om det. Min tolkning av avslöjandet som släpptes på kanalen Otto Insight idag. https://www.youtube.com/watch?v=A1kdQLOq4YA
Citera
2022-08-14, 20:12
Medlem
Förhör med Anti Avsan.

https://drive.google.com/file/d/1HjYSneryRcPeMPNdTqplEd9MffZhaEuk/view

9306016 EH 14879-1
Citera
2022-08-14, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thorhan
LAC -banden där Avsans namn uppfattas innebär egentligen inte mer än att Avsan var vid bion eller i alla fall närheten av Sveavägen. Behöver inte betyda att han var skytt eller ens inblandad, säger inget om det. Min tolkning av avslöjandet som släpptes på kanalen Otto Insight idag. https://www.youtube.com/watch?v=A1kdQLOq4YA
Jag håller med fullt ut. Det låter som att dom säger Avsan på bandet men frågan är om det är med mordet att göra eller om det var ett annat uppdrag. Men fullt troligt att han var i närheten.
Citera
2022-08-14, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Jag har tittat på en del exempel men jag återkommer till dessa.
Först vill jag nämna några av de jugoslaver som förekommer i Palmeutredningen:

Elisabeth Belich
Jovan Rajs
Jovan von Birchan
Alexander Kauklija
Vinko Sindicic

Det finns ingenting som skulle tala för att någon av de fyra förstnämnda arbetade för den jugoslaviska säkerhetstjänsten UDBA.

År 1965 öppnade svenska Arbetsmarknadsstyrelsen ett rekryteringskontor i Belgrad. Denna arbetskraftsinvandring under Titos dagar ledde till att 34 000 jugoslaver kom till Sverige.
Vi vet i dag att den hemliga jugoslaviska polisen höll ett vakande öga på sina landsmän.
"Som motprestation tvingades emigranterna att spionera på sina landsmän i exil."
Avhoppare, svikare, antikommunister och nationalister blev under semestern hemma i Jugoslavien överkörda av en lastbil med våt sand.

Så, nästan majoriteten av arbetskraftsinvandringen till Sverige från Jugoslavien var också (ofrivilliga) spioner? Har jag mycket svårt att tro. Kanske en och annan var spion, jag förnekar inte det, men långt ifrån majoriteten.
Senast redigerad av Flashbackperson 2022-08-14 kl. 22:28.
Citera
2022-08-14, 22:40
Medlem
p.norths avatar
Avsan säger själv att han inte kommer ihåg då palme blev skjuten den kvällen men han kom ihåg att han var trött fredagen den 28e flera år senare i ett förhör.
Citat:
Ursprungligen postat av killalot
Jag håller med fullt ut. Det låter som att dom säger Avsan på bandet men frågan är om det är med mordet att göra eller om det var ett annat uppdrag. Men fullt troligt att han var i närheten.
Citera
2022-08-14, 23:56
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thorhan

Så all den personal som sitter i "Gropen", eller vad polisens kommunikationscentral nu kallades, är alla i maskopi med GM, och sjunger ut rakt in i luren? Eller var någonstans blev detta inspelat?

Varför redovisar Otto och Matte inget om kontexten: Var, när och vilka som pratar, m.m. ?

Hur kan man ens vara säker på att det är det föreslagna namnet som nämns?

P.S. Vill minnas att bröderna Poutiainen gör en noggrann genomgång av personalen i "Gropen" och deras förehavanden samt diverse underligheter. Se "Inuti Labyrinten"!
Citera
2022-08-15, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detkanvadu
Kl 19.00 kör Gjutarenäfve live med tittarfrågor till Michael Maclaine. Ska bli intressant!

LÄNK till sändningen

Jag har just skapat en
Tråd om Michael MacLaine och hans far Gösta Ångman

Det vore jättebra om Michael MacLaine ville ge skriftliga svar här.
Citera
2022-08-15, 12:17
Medlem
Nu får det banne mig vara slut på det här Matte-tramset och Ekevi hänger ju tyvärr på. Det finns inget avslöjande. Det enda avslöjandet är att det inte finns något avslöjande överhuvudtaget. Ekevi har som jag ser det bränt sina kort för att nånsin kunna betraktas som seriös, eller någorlunda seriös.

Matte är en bedragare och inget annat. Jag har ställt honom mot väggen på hans kanal och han svarar med att ta bort alla mina kommentarer och det är inte det minsta förvånande.
Jag följer inte eländet men när jag ibland kollar vad som händer på den kanalen får jag bara bekräftelse på vilken lögnare och manipulatör han är.

De som inte blir bortplockade i kommentarsfältet är de som höjer Matte till skyarna vad han än gör och vad han än säger, och det är typ samma personer som tycker att Hedberg är en pålitlig prick som säkert är förföljd av Säpo och folk undrar på allvar vad Hedberg har att säga om saker och ting.

Det helt självklara svaret på kritik - förutom att radera kommentarer - är att misstänkliggöra kritiker. Matte avslöjar "sanningen" och självklart måste då dom som kritiserar honom vara en del av konspirationen.
Snälla ni som möjligen tar honom på allvar - gör inte det. Ni slösar tid och möjligen också pengar.
Citera
2022-08-15, 17:20
Medlem
Var detta alltså Ekevis stora avslöjande? Mina förväntningar var snudd på obefintliga men det här var dummare än vad jag kunde föreställa mig.

Ingen säger nåt som ens med god fantasi låter som Avsan. Uppenbarligen är det nåt välbekant knas som vill bi insläppt och sen pyser därifrån. Någon undrar vem det var och det påpekas att han går förbi ofta (inget om nån jävla bio) men att han nu dragit.
Senast redigerad av Bemp 2022-08-15 kl. 18:01.
Citera
2022-08-15, 17:32
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Var detta alltså Ekevis stora avslöjande? Mina förväntningar var snudd på obefintliga men det här var dummare än vad jag kunde föreställa mig.

Ingen säger nåt som ens med god fantasi låter som Avsan. Uppenbarligen är det nåt välbekant knas som vill bi insläppt och sen pyser därifrån. Någon undrar vem det var och det påpekas att han går förbi ofta och nu har dragit.
Nej, men detta slår ju ner som en bomb i hela utredningen:
https://www.youtube.com/watch?v=bBXRI08T59Q
Man kan se en stor del av Sveavägen från Skandiahusets tak!

Ekevi blir alltmer desperat i sitt journalistiska tiggande. Det är ju mer värdigt att stå vid bögringen på Centralen i tyrolershorts och spela med tungan.
Citera
2022-08-15, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Nej, men detta slår ju ner som en bomb i hela utredningen:
https://www.youtube.com/watch?v=bBXRI08T59Q
Man kan se en stor del av Sveavägen från Skandiahusets tak!

Ekevi blir alltmer desperat i sitt journalistiska tiggande. Det är ju mer värdigt att stå vid bögringen på Centralen i tyrolershorts och spela med tungan.

Ett välbekant mönster. När seriösa röster som i brist på uppslag och nåt att gå vidare med tystnar tomtar det in en massa knäppgökar för att fylla tomrummet. De där som håller sig undan när det är dålig jordmån för dårskap men tittar fram så fort de känner sig bekväma med intelligensnivån.
Citera
2022-08-15, 23:09
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackperson
Så, nästan majoriteten av arbetskraftsinvandringen till Sverige från Jugoslavien var också (ofrivilliga) spioner? Har jag mycket svårt att tro. Kanske en och annan var spion, jag förnekar inte det, men långt ifrån majoriteten.
Nej det tror inte jag heller.
Här är kanske källan?

https://www.expressen.se/debatt/granska-titos-kalla-mord-i-sverige/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in